AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Hei jeg har en resept som jeg fikk i oktober 2011, det vil si at det har gått 2 år, og den er strengt tatt gyldig i ett år til. Men jeg har jo allerede hentet 12 pakker til sammen, som jo egentlig er det man vanligvis bruker på 3 år? Men det jeg lurer på er om jeg fortsatt får hentet ut p-piller på den resepten? Anonymous poster hash: bc0d6...94e Anonymous poster hash: bc0d6...94e
Pringle Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Det bør stå på resepten hvor mange ganger du kan hente på den - se etter ordet "reit". 12 pakker à 28/21x3 tabletter holder ikke i tre år hvis du bruker dem uten opphold. Du vil gå tom over to måneder før. Og som du sikkert har skjønt, går de enda fortere unna hvis man bruker dem til å forskyve/undertrykke blødningene.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Det bør stå på resepten hvor mange ganger du kan hente på den - se etter ordet "reit". 12 pakker à 28/21x3 tabletter holder ikke i tre år hvis du bruker dem uten opphold. Du vil gå tom over to måneder før. Og som du sikkert har skjønt, går de enda fortere unna hvis man bruker dem til å forskyve/undertrykke blødningene. Det er det som er problemet, det står ikke "reit" noen plass:P Det står bare "Mercilon 3x28 for 3 års bruk" Jeg bruker dem uten opphold ja, så jeg vet jo at de blir brukt opp fortere enn vanlig Anonymous poster hash: bc0d6...94e
Pringle Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Da synes jeg du bare skal forsøke deg på apoteket! Ta med det du får
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Jeg fikk beskjed om at de regner med at man tar pause på en uke og fikk ikke hentet ut da jeg mente jeg fortsatt hadde en pakke igjen. Det er bare å prøve, det verste som skjer er at de sier nei Anonymous poster hash: b092c...67a
fresia Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 (endret) du kan hente ut så mange pakker du vil frem til utløpsdato på min resept står det reit 3 år - det er vel det samme som 3 års bruk. jeg har i hvertfall hentet ut maaaange flere enn 12 pakker… Endret 29. november 2013 av maurice
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Jeg fikk beskjed om at de regner med at man tar pause på en uke og fikk ikke hentet ut da jeg mente jeg fortsatt hadde en pakke igjen. Det er bare å prøve, det verste som skjer er at de sier nei Anonymous poster hash: b092c...67a Ja, jeg får vel bare prøve Litt kjipt om jeg får et nei, for er veldig vanskelig å komme seg til helsestasjonen, da de har åpent bare en dag i uka eller noe Men satser på at det går. De pleier jo alltid å kaste reseptene mine når de er brukt opp, og de gjorde jo ikke det sist gang Anonymous poster hash: bc0d6...94e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 du kan hente ut så mange pakker du vil frem til utløpsdato på min resept står det reit 3 år - det er vel det samme som 3 års bruk. jeg har i hvertfall hentet ut maaaange flere enn 12 pakker… åh, okei. Takk for svar Og takk for svar til resten også ! Anonymous poster hash: bc0d6...94e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Ja, jeg får vel bare prøve Litt kjipt om jeg får et nei, for er veldig vanskelig å komme seg til helsestasjonen, da de har åpent bare en dag i uka eller noe Men satser på at det går. De pleier jo alltid å kaste reseptene mine når de er brukt opp, og de gjorde jo ikke det sist gang Anonymous poster hash: bc0d6...94e Du kan bruke det som argument dersom de sier nei. Si at de skulle gitt beskjed om det dersom forrige gang var siste, at du må ha ny pakke og at de får ringe helsestasjonen/fastlegen din og få ny resept på stedet. Ellers kan du ringe helsestasjonen/legen din og få skrevet ut resept og sendt elektronisk til apoteket, så slipper du å fysisk møte opp for å få resepten. Da får du også oversikt på mineresepter.no over hvor mange ganger resepten kan brukes. Anonymous poster hash: b092c...67a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Du kan bruke det som argument dersom de sier nei. Si at de skulle gitt beskjed om det dersom forrige gang var siste, at du må ha ny pakke og at de får ringe helsestasjonen/fastlegen din og få ny resept på stedet. Ellers kan du ringe helsestasjonen/legen din og få skrevet ut resept og sendt elektronisk til apoteket, så slipper du å fysisk møte opp for å få resepten. Da får du også oversikt på mineresepter.no over hvor mange ganger resepten kan brukes. Anonymous poster hash: b092c...67a Kunne sikkert gjort det om jeg ikke hadde hatt sterk sosial angst Men satser på at det går bra :D Anonymous poster hash: bc0d6...94e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Du kan bruke det som argument dersom de sier nei. Si at de skulle gitt beskjed om det dersom forrige gang var siste, at du må ha ny pakke og at de får ringe helsestasjonen/fastlegen din og få ny resept på stedet. Ellers kan du ringe helsestasjonen/legen din og få skrevet ut resept og sendt elektronisk til apoteket, så slipper du å fysisk møte opp for å få resepten. Da får du også oversikt på mineresepter.no over hvor mange ganger resepten kan brukes. Anonymous poster hash: b092c...67a Eh apoteket kan ikke ringe og be om resept. Men lurt å få en elektronisk resept. Anonymous poster hash: 8367c...726
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Eh apoteket kan ikke ringe og be om resept. Men lurt å få en elektronisk resept. Anonymous poster hash: 8367c...726 Jeg har fått det på noe annet enn prevensjon da apoteket hadde gjort feil tidligere. De ringte legekontoret, legen sendte resepten elektronisk med en gang. Anonymous poster hash: b092c...67a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå