Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er ikke noe stort problem... Men klokka på pc'n min går enten for fort eller for sent.. På fredag var den en halvtime forsinka.. og i dag er den 3 min for snar :o Hva feiler det klokka mi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart... Virus kanskje???

Ellers kommer det sikkert snart noen inn her som har mere peiling på dette enn meg...

Skrevet

Virus er det IKKE! Maskina mi har tulla sånn fra starten.. dvs i 2 år...

*stikker å kjøper batteri*

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan hende at BIOS-klokka de er feil. Når du logger deg inn i windows blir den da også feil. Det kan hende at klokka i windows blir synkronisert mot en server, slik at den noen ganger blir rett. Sånn ca en gang i uka kanskje. I så fall, gå inn på BIOS og still klokka.

Skrevet

Hvilken PC er det?

Hvis du sitter på jobb, kan det være at serveren stiller klokken din og at det er derfor den går feil.

Hvis ikke bør du sjekke bios-klokken og/eller bytte batteri.

Skrevet

Jeg sitter på hjemme maskina mi...

Skrevet

Da jeg slo på maskina i morrest viste klokka 2230 og datoen var 1.1.1999

:o :o :o

SATANS MØKKA MASKIN!

Gjest Catwoman
Skrevet

Det problemet har jeg og hatt på datamaskinen, har ingen forklaring på hvorfor det er sånn. Men det ser ut som det har roet seg nå

Skrevet

Det hadde roa seg hos meg og.. men plutselig var det tilbake...

Så bare vent... klokka klikker nok hos deg og igjen ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
Da jeg slo på maskina i morrest viste klokka 2230 og datoen var 1.1.1999

:o :o :o

SATANS MØKKA MASKIN!

Den har nok nullstilt seg ved at kontakten har blitt dratt ut, eller strømmen har gått. Er forresten pc'en bygget selv, eller er den kjøpt ferdig?

Skrevet

Strømmen har ikke vært borte, og jeg har ikke trukket ut kontakten. (den kan jeg forresten trekke ut uten at klokka klikker). Jeg har ikke bygget maskinen selv...

Gjest Anonymous
Skrevet

OK, men det ser ut som det er noe BIOS-greier med batteri e.l.

Gjest Catwoman
Skrevet
Det hadde roa seg hos meg og.. men plutselig var det tilbake...

Så bare vent... klokka klikker nok hos deg og igjen ;)

uffda. Da skjer det vel her snart og. :ler:

Her klikker den forresten alltid hvis kontakten dras ut.

Gjest Virvar
Skrevet

Jeg sliter med samme problemet - eller slet. For jeg lastet ned noe som heter PTBsync atomic clock, og den justerer riktig.

Skrevet

Batteriet er det iallefall ikke. For batteriet brukes til å "huske" med. Altså, den lar klokka "gå", når du slår av PC-en. Enten funker det, eller så funker det ikke.

Det kan være en strømregulator som er litt ustabil og gir fra seg feil frekvens, som igjen gjør at klokka går for fort/sakte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...