Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer det frem at ettåringen skal ha vært hjemme alene i flere timer!

Yikes, stygg sak!

Stakkars barn. :(

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe så grusomt...Ser for meg det stakkars lille barnet, som hylgråter i skrekk i timesvis til det kaster opp og kanskje blir kvalt av det. Hvordan kan foreldre nekte straffeskyld når de har reist fra barnet?

• Liker 6
Skrevet

Noe så utrolig grusomt, jeg har ikke ord. Stakkars lille :grine:

• Liker 1
Skrevet

Noe så grusomt...Ser for meg det stakkars lille barnet, som hylgråter i skrekk i timesvis til det kaster opp og kanskje blir kvalt av det. Hvordan kan foreldre nekte straffeskyld når de har reist fra barnet?

Fordi de er siktet for legemsbeskadigelse (eller medvirkning til det). Det er helt klart omsorgssvikt å reise fra en ettåring slik, men det betyr jo ikke at man automatisk er skyldig i "legemsbeskadigelse med døden til følge under særdeles skjerpende omstendigheter".

Nå er jo mannen dømt flere ganger tidligere, og dette er åpenbart ikke gode foreldre når de lar et lite barn ligge hjemme alene, så jeg mener ikke å forsvare dem. Jeg mener bare at man bør beholde et visst gangsyn: De er tydeligvis uansvarlige, men de er ikke nødvendigvis skyldige etter titalen om legemsbeskadigelse.

Anonymous poster hash: 9eb65...831

• Liker 6
Skrevet

Tror det er mer vanlig å reise ifra små barn enn man aner....

• Liker 1
Skrevet

Det er helt forferdelig når små barn dør, om det skjer pga sykdom eller det forårsakes av noen, og det blir ikke mindre ille når man har hatt barn på den alderen og vet hvor forsvarsløse de er. Men det er jo så rart dette. Jeg sjokkeres ikke av at det fins foreldre som faktisk drar fra sovende småbarn. Men barnet gikk i barnehage, men ble holdt hjemme den dagen? Og så dro de fordi de hadde en psykologtime? Hvis barnet ikke var sykt eller skadet, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke leverte ham i barnehagen?

Nei, jeg tror jeg må surfe videre så jeg får bort det fæle bildet av et lite barn som kanskje har dødd alene, kvalt i sitt eget oppkast ut av hodet.

Skrevet

Fordi de er siktet for legemsbeskadigelse (eller medvirkning til det). Det er helt klart omsorgssvikt å reise fra en ettåring slik, men det betyr jo ikke at man automatisk er skyldig i "legemsbeskadigelse med døden til følge under særdeles skjerpende omstendigheter".

Nå er jo mannen dømt flere ganger tidligere, og dette er åpenbart ikke gode foreldre når de lar et lite barn ligge hjemme alene, så jeg mener ikke å forsvare dem. Jeg mener bare at man bør beholde et visst gangsyn: De er tydeligvis uansvarlige, men de er ikke nødvendigvis skyldige etter titalen om legemsbeskadigelse.

Jeg er helt enig med det du skriver - men jeg leste eller hørte i et intervju at foreldrene (faren eller begge) stilte seg helt uforstående til tiltalen og forsto ikke hvorfor han/de ikke slapp ut. Selvom tiltale gjelder legemsbeskadigelse, skjønner de vel at de har gjort noe helt riv ruskede galt ved å dra fra et barn i flere timer. De er uansett ansvarige for barnets død. Det var vel mer det jeg tenkte på i mitt første innlegg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med det du skriver - men jeg leste eller hørte i et intervju at foreldrene (faren eller begge) stilte seg helt uforstående til tiltalen og forsto ikke hvorfor han/de ikke slapp ut. Selvom tiltale gjelder legemsbeskadigelse, skjønner de vel at de har gjort noe helt riv ruskede galt ved å dra fra et barn i flere timer. De er uansett ansvarige for barnets død. Det var vel mer det jeg tenkte på i mitt første innlegg.

Sånn ment, ja. Da er vi helt enige, det var bare juristen i meg som slo inn.

Jeg kan forstå at de ikke erkjenner straffskyld etter tiltalen, men dersom de ikke fatter at de kan ha gjort noe galt, da er det helt på trynet. Det er deres rett, men det lyder som både ansvarsfraskrivelse og idioti. Man reiser ikke fra små barn på den måten, og det er klart de har opptrådt voldsomt klanderverdig.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er mange ting her som skurrer.

-Far ville ikke ha oppfølgning fra helsestasjonen.

-Helsestasjonen kontaktet barnevernet.

-Barnevernet var der dagen før dødsfallet.

-De lar barnet få fridag fra barnehagen for så å reise fra babyen helt alene.

-Foreldrene hadde uenigheter med barnehagen.

-Barnet har ikke vært syk.

-Far er tidligere tatt for vold og narko.

-Paret skal ha hatt religiøse fantsier om at det skulle skje noe torsdag

helt forferdelig situasjon for den lille, uansett hva som har skjedd. Skjønner ikke at noen kan reise fra barn alene... Sykt.

Endret av Frisørdama
  • Liker 6
Skrevet

Ikke vanskelig å skjønne at barnevernet har sviktet totalt i denne saken. Faren visstnok dømt flere ganger tidligere. Hvordan i svarteste kan ha få lov å ha omsorg for barn? Dette er resultatet av den norske naiviteten, hvor man er mer opptatt av at forbrytere kommer raskt nok tilbake til samfunnet enn å tenke på ofrene.

Anonymous poster hash: 8a045...5cf
  • Liker 7
Skrevet

Nå sier de på nyhetene at foreldrene sist hadde kontakt med barnet kl tre om natta. Hvilket barn på 15 mnd sover vanligvis fra tre om natta til tolv på dagen? Siden de sier barnet ikke var sykt, mener jeg.

Jeg regner med at denne tråden blir moderert en del pga. spekulasjoner, men man kan jammen undre seg over de rare opplysningene som kommer fram.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nå sier de på nyhetene at foreldrene sist hadde kontakt med barnet kl tre om natta. Hvilket barn på 15 mnd sover vanligvis fra tre om natta til tolv på dagen? Siden de sier barnet ikke var sykt, mener jeg.

Jeg regner med at denne tråden blir moderert en del pga. spekulasjoner, men man kan jammen undre seg over de rare opplysningene som kommer fram.

What? Har ikke fått med meg det.Har de liksom ikke vært innom rommet hans fra de våknet til de dro fra han da eller?

Hva er detta for noen folk? Skal ikke barn få frokost? Ny bleie? Være våken og få aktivitet før dagens dupp? What the f.....

Leste på en av nettavisene at de hadde sagt at han sov som regel på dagtiden så derfor hadde de dratt fra han, eller noe sånt, da var det liksom legetimt.

Nei, dette er helt forferdelig og her skulle barnevernet tatt ungen med seg når de var der dagen før.

Endret av Frisørdama
  • Liker 4
Skrevet

Her er jeg faktisk enig med at BV skulle ha grepet inn:)

• Liker 4
Skrevet

1. Her er jeg faktisk enig med at BV skulle ha grepet inn:)

Dersom foreldrene dømmes for drap, må vel også de fra barnevernet som besøkte familien dagen før uten å gripe inn, dømmes for medvirkning til drap.

Anonymous poster hash: 5860c...1f2

• Liker 3
Skrevet

Her tror jeg så absolutt at barnevernet har sviktet, ja. Dette sier jeg mtp at jeg vil tro det ikke er vanlig å be om backup fra politiet bare man skal på et hjemmebesøk til en ny familie? Jeg har har hatt mye med barnevernet å gjøre både i barne og ungdommen og gjennom jobb i voksenlivet, og jeg mener bestemt at det ikke er rutine! Det er noe ekstraordinært som skjer, og absolutt ikke noe som blir gjort ved hver nye sak.(Dette sier jeg ut fra mine egne erfaringer, jeg kan ikke stadfeste at det er helt korrekt)

Dermed vil jeg tro at barnevernet hadde opplysninger som tilsa at her kunne det muligens oppstå en situasjon. Da vil jeg dra konkluksjonen at om barnevernspersonellet muligens ut fra opplysninger de har fått (fra barnehage?helsestasjon?) tenkte at de muligens i løpet av hjemmebesøket kunne føle seg truet eller at det ville oppstå en uoversiktelig situasjon, og dermed ville trenge bistand fra politiet. HVORFOR I HULESTE MENTE DE DA AT HJEMMET VAR SKIKKET FOR ET LITE BARN?!

Jeg bare spør.

Forsåvidt kan man lese ut fra hva media skriver at her ligger det mye bak som ikke kommer fram. Det drypper ut hint her og der om situasjonen i familien, men alle som har barn skjønner jo, kun bakgrunn i at barnet ble forlatt flere timer alene til seg selv, at disse foreldrene er komplett uegnet som omsorgspersoner.

Alt i alt vil jeg si at jeg stoler såpass på rettsvesenet her i Norge at jeg vil tro at politiet med god grunn legger fram en slik siktelse ovenfor et foreldrepar som nettopp har opplevd det verste i livet. Slikt gjøres ikke uten at det finnes tilstrekkelig mistanker. Uten å spekulere i noe vil jeg nevne at det var legen som første personell på stedet som varslet politiet. Dermed er det vel egentlig noe innlysende på åstedet, evt. informasjon om denne familien som legen besitter, som førte til etterforskning. Hva det skulle være tror jeg ikke jeg vil tenke på..

Alle mine tanker går til den lille gutten.

Anonymous poster hash: 4f0a2...d3c
  • Liker 5
Skrevet

Totaltsvikt fra barnevernet. Denne gutten skulle blitt med de da de gikk ut av døren på tirsdag så hadde han vært i live nå. Som Ab over her skriver så kommer det hele tiden små drypp av informasjon hele tiden nå som tilsvarer at denne stakara gutten burde vært hentet og det hjemmet var ikke skikket.

• Liker 3
Skrevet

• Dersom foreldrene dømmes for drap, må vel også de fra barnevernet som besøkte familien dagen før uten å gripe inn, dømmes for medvirkning til drap.
Anonymous poster hash: 5860c...1f2
Vær så snill. Hvordan skulle man rekruttert ansatte til Barnevernet dersom de kunne bli dømt for medvirkning til drap pga. en feilvurdering?

Det er godt mulig Barnevernet burde gjort noe annerledes, for alt jeg vet. Men husk at det er lett å være etterpåklok også. Det kan være mange opplysninger de ikke hadde på det tidspunktet, og det skal mye til for at barn akuttplasseres. Det kan fortsatt være at Barnevernet var bekymret, men at de ikke så grunn til å gripe inn akkurat den dagen. Ellers er jeg enig i at det nok var en spesiell grunn til at de kontaktet politiet i forkant, kanskje fordi faren var dømt for noe tidligere (vold?). Men da er vi jo over i en annen diskusjon, nemlig om tidligere voldsdømte kan ha ansvar for barn på noe tidspunkt senere. Eller i det hele tatt om bakgrunnsopplysninger skal være avgjørende for aktuelle vurderinger, eller om det fins formildende omstendigheter her og nå.

• Liker 11
Skrevet

Det som virkelig skurrer er at de tydeligvis forberedte seg på noe som skulle skje i går, et himmelfenomen som visstnok skal være den kometen som kom så nær sola. Det er også antydet at det er et religiøst preg over dette. Leser man mellom linjene skulle man nærmest tro at gutten ble ofret på noe vis...

Anonymous poster hash: 1e6e7...740
Skrevet

Eller at de ikke ønsket han skulle oppleve hva enn som liksom skulle skje.. "Skåne" han... Sykt uannsett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...