Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos legen tidligere i uken. Var dårlig. Fikk ikke fortalt alt. Og gav til dels feilopplysninger. Alt tror jeg kom av min fysiske form (holdt på å besvime på vei inn til legens kontor, noe jeg ikke klarte å si noe om heller).

Jeg vurderer å skrive et brev om dette til fastlegen, da jeg ikke har time før sykemeldingsperioden er ferdig. Fastlegen sa til meg på slutten av timen at jeg må åpne meg mer og fortelle hvordan jeg har det.

Er så i tvil hva synes dere jeg bør gjøre - sende brev el.vente til neste time?

Anonymous poster hash: e6a11...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har problemer med å kommunisere det du ønsker og trenger når du er på legetime, kan det være greit å skrive ned noe i forkant av timen slik at du kan ta med deg dette inn til legen. Du kan også sende et brev, men da vil du nødvendigvis ikke kunne få den direkte tilbakemeldingen man kan få ansikt til ansikt, og legen kan heller ikke be deg utdype. Likevel kan det være et nyttig verktøy om du føler at dette vil fungere best for deg.

Om informasjonen og feilopplysningene er svært relevant for situasjonen din kan du prøve å skaffe en akuttime slik at du får formidlet dette til legen før neste oppsatte legetime.

Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis du vet med sikkerhet at du ikke vil greie å si det du ønsker å si ansikt til ansikt ville jeg ha skrevet brev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...