Gå til innhold

Søvnproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i snart 2 uker nå hatt problemer med å sove. Sover i smitt halve natten. Er kjempetrøtt og sliten. Var hos legen i går og fikk 14 dagers sykemelding. Sovetabletter fikk jeg ikke, da det visstnok ikke funker for mitt problem. Jeg sovner greit og våkner, men klarer ikke å sovne igjen. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme i vanlig søvn igjen?

Anonymous poster hash: fc72d...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har motsatt problem, bruker 3-4 timer på å sovne, noen ganger lenger tid. Men når jeg først aover aå sover jeg. Så har ingen tips sånn sett men kanskje du kan prøve Valerina eller Valerina forte fra apoteket? De er reseptfrie og naturmedisin. Den ene er for å slappe av/sovne fort mens den andre er for å slappe av/sove lenge, husker ikke hvem som er hvem. Jeg brukte den for å sovne fort en periode og den fungerte i en periode til den ikke fungerte lenger. Men nå har jeg hatt søvnproblemer i 15 år og ikke bare 14 dager.

Kan jo nevne at det finnes sovetabletter for din tilstand og, er sikkert bare legen som ikke vil gi deg i frykt for at du skal bli avhengig, selv om de ikke er avhengighetsskapende. Eller at han syns at det er for tidlig å prøve de da man må ha tatt de i flere dager for bra effekt. Min lege er streng så jeg fikk først bare noen sånne tabletter men de hjalp meg ikke da de ikke er for å sovne fort. Den ene er Vallergan som egentlig er allergimedisin. Når jeg først sovnet av den så sov jeg i nesten 12 timer, det ble for mye for min del. Den andre er Circadin, søvnhormonet melatonin, men den reagerte jeg merkelig nok allergisk mot og hadde null effekt på søvnen min. Men dette er meg, andre har super effekt av Vallergan og circadin.

Anonymous poster hash: a6700...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg hadde bedt om Circadin eller Vallergan om jeg var deg og du ennå sliter når sykemeldingen er over, men anbefaler deg å prøve Valerina :) funker den så er det jo supert!

Anonymous poster hash: a6700...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...