Gå til innhold

Hva skal jeg servere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal snart feire bursdagen min og lurer på hva jeg skal servere av mat til 10 personer. Har ikke veldig mye erfaren på matlaging, da jeg nylig flyttet fra foreldrene mine. Trenger tips :) Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange retter? Kan du skrive litt om typer råvarer du liker?

Anonymous poster hash: d34a0...cf0
Skrevet

Hvor gamle er desse gjestene dine? Og hva liker de (hvor kresne er de)?

Taco kan være en god ide:

Du kapper opp litt salsa dagen før (tomat, løk, hvitløk, chili etter smak). Sausen blir bare bedre av å stå og det er fint med ting som er gjort. Dryss over litt ferske urter rett før servering for bonuskokkepoeng.

Til kjøtt kan du servere pulled svinekjøtt/okse (kjøtt som er langtidskokt i marinade - prosessen er idiotisk enkel og blir vellykket hver gang, men tar tid) med paprikastrimler (og bønner om folk spiser det).

Så boller med: revet ost (gjerne et par typer), mais, salatblad, chili, sitron/lime, sorte bønner, rømme, avokado (eller guachamole).

Ha både tacoshell og lefser til og du har en middag med wow-faktor uten å egentlig trenge noen som helst ferdigheter på kjøkkenet. Du trenger ikke kunne kappe opp kjøtt engang: det skal deles med gaffel etter at det er mørt.

Vil du ha flere retter kan du rulle feks røkelaks, rømme, paprika og fersk koriander i lefser og kappe i munnfullbiter til forrett og servere mørk sjokoladekake med chili i til dessert for å holde på temaet.

Anonymous poster hash: fbcc5...fd7
Skrevet

- Lasagne med salat og bagetter.
- En stor gryte med gryterett
- Taco
- Hjemmelaget pizza med salat.

Anonymous poster hash: ed2fc...5b3
Skrevet

Taco!

Anonymous poster hash: 26029...03e
Skrevet (endret)

Koldtbord.

Men å lage til koldtbord er masse jobb, ville selv gått for en viltgryte hvis du har stor nok kjele.

Endret av Alvina
Skrevet

Jeg lager alltid tapas :) Litt lei taco :fnise:

Det fine er at mange av rettene kan spises kalde så du kan lage det dagen/kvelden før, og du trenger ikke å lage så frykelig mye. 4 ulike ting, + ost, druer og kjeks fungerer fint i lengden :)

Anonymous poster hash: 213a9...4dd
Skrevet

Pastasalat med hvitløksbaguetter! Du kan velge å ha grønnsakene i skåler hver for seg sånn at folk kan velge det de liker, eller bare blande sammen alt i noen store boller. Du koker pasta (skruer/rør) og så steker du kylling og bacon i biter og hakker opp salat, tomat, mais, agurk og sukkererter :) Ferdige hvitløksbaguetter steker du i stekeovnen og skjærer opp.

Anonymous poster hash: 528ba...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...