AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Jeg har fått utslett på rumpa og øverst bak lårene. Synes det ser ut som mygg stikk (?) . forskjellig størrelser og det er rødt og klør ; ( off....har veldig ømfintlig hud egentlig... Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...om det er krem det går ann å ta på ? Tenker i baner av elveblest...jeg har skiftet vaskemiddel.men det er lenge siden.kanskje 3-4 måneder.har flyttet inn til kjæresten min skjønner dere damer. Jeg tålte ikke det pulveret tidligere.men har brukt det nå lenge.å har ikke noe utslett ellers. Off..Noen som kan hjelpe meg ?? Har virkelig lyst å få det vekk ; ( vil ikke til legen ; ( Anonymous poster hash: 618f5...24c
Minya Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Elveblest er som regel mye mer hissig enn det du beskriver. Det høres ut som du har fått en form for våteksem eller lignende. Bruker du boksere av syntetisk stoff? Mye svette kan føre til sår hud og noen tilfeller eksem, og syntetisk stoff i bokseren kan gjøre at rompa og øvre del av lårene svetter mye mer. Bruker du bomullsundertøy kan du prøve å smøre på vanlig hydrokortison et par-tre dager og se om utslettet går vekk. Sjekk også om vaskemidlene madammen bruker er allergifremkallende, og be henne evt om å bytte til noe annet for å se om det hjelper. Gir det seg ikke i løpet av en ukes tid, bør du gå til legen for å sjekke om det er noe annet som forårsaker utslettet. Det er ikke flaut å gå til legen når du har noe du plages med. Legen din har sikkert sett rarere ting.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Jeg er jente ; ) her eksem til vanlig men dette er mere slags klumper. Jeg bruker egentlig ikke truse (sorry åpenheten ) i det siste har jeg brukt sånn stor bokser truse som er ei treningstruse.sånn fra pierre robert. Det står inni den trusen 95 % PA og 5 % elilycra.brukt fordi jeg har mensen å bestemte at jeg skulle bruke bind denne gangen ; ( Anonymous poster hash: 618f5...24c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Men bind kan du jo bruke sammen med stringtruser om du vil det. Vips er problemet borte! Velg slike bind med vinger og så bretter du den sammen under trusen i nederste del. Funker fett! Anonymous poster hash: c3560...85a
Gjest Sagarmatha Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Uenig med Minya. Dette kan saktens være elveblest. Du "må" gå til legen. Det kan spare deg for mye unødig lidelse selv om det kan være ubehagelig. Forsøk med antihistaminer
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Antihistaminer er det det samme som antibiotika ? Btw tuuuusen takk for svar Anonymous poster hash: 618f5...24c
Minya Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Antihistaminer er det samme som allergimedisin.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Jeg veet at jeg kan bruke annen truse men jeg ble gravid utenfor livmoren å måtte abortere på sykehuset.1 uke siden.derfor blødde jeg en del.å så har jeg ingen !! Truser iom at jeg ikke bruker det.ALDRI. så da ble bade shortsen min brukt istede...Anonymous poster hash: 618f5...24c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Antihistaminer er det samme som allergimedisin. Oki se hvor mye jeg vet liksom....Anonymous poster hash: 618f5...24c
Gjest Sagarmatha Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Antihistaminer er det samme som allergimedisin. Svarte! Jeg hadde tenkt å skrive at antihistaminer var c-vitaminer :/
Minya Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Svarte! Jeg hadde tenkt å skrive at antihistaminer var c-vitaminer :/
Gjest Sagarmatha Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 The lunatic is on the grass Remembering games and daisy chains and laughs Got to keep the loonies on the path
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Utslette var mye bedre når jeg våknet i dag og utover dagen.men nå gikk jeg en lang tur å frøs ganske mye.meen nå når jeg kpm hjem.ser jeg at jeg har fått utslett på føttene og hendene.ingenting i ansikte/magen eller ryggen. Kan dette være kulde utslett ? Vet ikke om jeg skal ringe legevakten, ser uansett ingen muligheter til å dra der nå.når jeg er hjemme med barna alene.men er redd det skal bli verre til i morgen.Anonymous poster hash: 618f5...24c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Mye verre idag.skal på legevakten. Regner med at det er elveblest. Anonymous poster hash: 618f5...24c
Minya Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 Siden du fikk mer utslett etter at du hadde vært ute i kulda, setter jeg en knapp på vintereksem. Hvordan gikk det på legevakten?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #16 Skrevet 30. november 2013 Fikk påvist elveblest.så nå har jeg fått medisiner. Å er bedre, mye bedre..heldigvis.begynte å hovne i øregangene (!?) og hendene også.men som sagt er mye bedre nå. Må til legen senere å prøve å finne ut hva det var.muligens antibiotikaen som jeg gikk på for to uker siden.Anonymous poster hash: 618f5...24c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå