AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Har gått på pilla i 7 mnd nå, og trodde ting hadde stabilisert seg, men neida.. Hoppet over den pillefri uka sist og skulle egentlig ha mensen om en uke ca. Så kommer den nå en uke for tidlig! Hadde gledet meg til en helg med kjæresten, men dette ødelegger jo litt... Hvis jeg fortsetter å ta pillene, vil mensen slutte da? Eller burde jeg bare ta pillefri uke og la ting gå sin gang? Anonymous poster hash: d9ad3...c84
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Du kan gjerne prøve å fortsette på pillene, for noen så fungerer det og blødningen stopper, for andre fungerer det ikke. Når jeg først får mellomblødninger så må jeg bare ta en ukes pause. Kjipt å få det når en ikke venter den. Anonymous poster hash: 564db...4b4
Minya Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Gjennomsnittlig tid før hormonene stabiliserer seg etter oppstart av p-piller er seks til tolv måneder, så det er ikke sikkert at du er helt stabilisert enda. Går du på monofasepiller (alle pillene har samme hormoninnhold og er lik farge) kan du i praksis hoppe over den pillefrie uka hele tiden, mens på trifasepiller (tre forskjellige hormoninnhold og tre fargekodede perioder) kan det være vanskelig å hoppe over pillefri uke mer enn en gang i ny og ne. For øvrig har du nå erfart at å hoppe over pillefri uke kan føre til spotting eller i verste fall full mens. Det kan hende du bare har en gjennombruddsblødning (spotting), men hvis mensen virkelig har kommet for fullt vil du ikke kunne stoppe den. Tar du en pillefri uke nå er det heller ingen garanti for at du blør "en uke" og så stopper opp når du starter på nytt brett.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Slutter du på pillene så er du antakelig ikke trygg når blødningen er over og kan bli gravid. Fullfør brettet, og så tar du en pillefri uke eller begynner rett på ett nytt brett. Anonymous poster hash: 39fec...358
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå