AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Tror faktisk jeg har blitt hypokonder:( I hele 2013 har jeg hatt forskjellige plager. Jeg ramser dem opp i tilfeldig rekkefølge: 1. Luftveisplager. Ørten legebesøk uten noe klart svar. Jeg bekymret meg for det ene og det andre. 2.Øyeplager. Litt utydelig konklusjon fra legen. Klarte ikke å slå meg til ro med det. 3. Merkelige smerter i hele høyre ben. Ikke vært hos legen ennå. Jeg frykter MS. 4. Magesmerter i 3 måneder. Tatt uttallige tester. Legen tror det er for mye magesyre. Slått meg halveis til ro med det. Altså, hver gang legen synser rundt hva det kan være, men aldri er 100% sikker, da blir jeg mer usikker. Så leter jeg på nett, søker på alt mulig rart, og blir enda mer bekymret. Føler legen tenker "der er hun igjen..." hver gang jeg kommer dit. Hva kan en hypokonder gjøre? Er det noen som har lest noen bøker som er gode? Jeg vet at for hypokondere så er smertene reelle, men de feiltolker osv. Er så lei av å være plaget med noe HELE tiden.. Anonymous poster hash: 8a162...614 1
Millimani Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Google er din verste fiende i sånne situasjoner. La være å "lese deg opp", om du bare klarer det. Har du selv fortalt legen din at du tror du er hypokonder? Kan legen gi deg råd? 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Google er din verste fiende i sånne situasjoner. La være å "lese deg opp", om du bare klarer det. Har du selv fortalt legen din at du tror du er hypokonder? Kan legen gi deg råd? Nei, jeg tør egentlig ikke fortelle han det. (selv om han sikkert har sine tanker). Innbiller meg at dersom jeg innrømmer at jeg tror det selv, så vil han ikke ta eventuelle plager i framtiden på alvor. Anonymous poster hash: 8a162...614
Millimani Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Det vet du ikke før du har prøvd. Du må bare innrømme det for legen din, at du tror du er hypokonder. At du går og innbiller deg at en slik innrømmelse medfører at han ikke vil ta deg på alvor i framtida det er bare enda et tegn på at du faktisk kanskje er hypokonder. Stygt å si det, og kanskje høres det merkelig rart ut, men ja...det er min mening 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 jepp. Jeg er VELDIG hypokonder. Går til psykolog pga det. Jeg har forskjellige ting hver dag. OG er sikker på at jeg har en sykdom jeg kommer til å dø av. Anonymous poster hash: c3a4f...ed8
pinar Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Ja jeg er definitivt hypokonder og har mange plager med diffuse legesvar. Slitsomt fordi plagene er reelle og jeg kjenner de jo, samtidig som det er vanskelig å vite hvordan å mestre plagene. Det som hjelper mest er jo vite sikkert at jeg ikke er syk. Altså elimineringsmetoden. Nå har sikkert jeg anlegg for å være hypokonder fordi jeg generelt bekymrer meg mye for ting og dermed også blir ekstra var på kroppslige plager. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Det finnes faktisk en hypokonderklinikk i Bergen. Har ingen link, men det går jo an å google. Anonymous poster hash: 6f246...686
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå