Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo til 4 barn da....

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart det blir grådige barn.

Anonymous poster hash: 32746...b66

• Liker 3
Gjest avocadoen
Skrevet

Pakkekalenderen til kjæresten min ligger på mellom 1000 og 1500 kroner. Kanskje ikke mye i forhold til 7000, men dette blir halve julegaven hans.

Skrevet

Så det er sånn kulturen og samfunnet har blitt? Pakkekalender til 7000kr? Sykt!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10140741

Anonymous poster hash: e7f69...0bc

Egentlig ikke, og jeg er ikke sikker på om dette er en så dårlig idee. Poenget er selvfølgelgi at man leser HELE tankegangen bak kalenderen :

- Ungene får ikke dyre pakker på julaften. De får pakker gjennom hele desember.

- Alt i alt har det blitt en dyr pakkekalender. Jeg trøster meg med at innholdet hadde jeg vært nødt til å kjøpe uansett.

• Liker 1
Skrevet

Og min kommer vel på 1000- 1200 kroner. Men da er den kjøpt på polet :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt greia med pakkekalender. Da jeg var barn, fikk mange av vennene mine pakkekalender, men jeg var aldri misunnelig på det, eller ønsket meg det samme. Mange fikk jo fine ting, men for meg var det helt utenkelig å skulle få en pakke hver dag. Jeg hadde sjokoladekalender, og for meg var det både koselig og mer enn bra nok.

Når jeg ser på det fra en voksens perspektiv, så tenker jeg at det må da være bedre å legge penger i en ordentlig gave som man får på julaften? Dersom en kalender blir kostende rundt 500 kroner, så er jo det faktisk ganske mye å legge til julegaven. Både som voksen, og jeg tenkte nok det samme som barn, ville jeg satt mer pris på en litt større julegave enn å få en liten unyttig dings hver dag som bare blir liggende og ta opp plass.

Jeg har ikke barn, og ikke skal jeg ha det heller, men om jeg skulle hatt ville jeg aldri brukt penger på pakkekalender. Jeg ville heller lagt litt ekstra penger for å få en enda finere julegave.

Anonymous poster hash: f61d9...765
  • Liker 1
Skrevet

Pakkekalenderen til kjæresten min ligger på mellom 1000 og 1500 kroner. Kanskje ikke mye i forhold til 7000, men dette blir halve julegaven hans.

men dette blir da ca det samme som hun har brukt pr. pers, 7000/4 = 1750 kr.

Anonymous poster hash: bf880...db3

• Liker 1
Skrevet

Hva pokker skal vi med pakkekalendre i tillegg til svindyre julegaver??

Anonymous poster hash: a1309...e36
  • Liker 9
Gjest avocadoen
Skrevet

men dette blir da ca det samme som hun har brukt pr. pers, 7000/4 = 1750 kr.

Anonymous poster hash: bf880...db3

Ja, men jeg gir ikke til flere og så vidt jeg så, så inkluderer hun det ikke i julegave. Det er ganske vanlig at kjærester gir julegaver til noen tusen kroner til hverandre, og da må man få bestemme selv om hvordan kjæresten skal få pakken sin. Min kjæreste ble i alle fall veldig glad for pakkekalenderen, og det gjør også førjulstida veldig koselig siden vi ikke skal være sammen i jula.

Jeg gir dog ikke så dyre gaver til andre, og jeg er vant med å få en gave til 1000 kroner til jul av faren min og 500 av mamma, selv om mine foreldre ikke tjener lite penger. Jeg hadde aldri fått en gavekalender til 1500 av noen av de, men som sagt er det en forskjell på å gi til barn og å gi til kjæreste/mannen

Gjest avocadoen
Skrevet

Når jeg ser på det fra en voksens perspektiv, så tenker jeg at det må da være bedre å legge penger i en ordentlig gave som man får på julaften? Dersom en kalender blir kostende rundt 500 kroner, så er jo det faktisk ganske mye å legge til julegaven. Både som voksen, og jeg tenkte nok det samme som barn, ville jeg satt mer pris på en litt større julegave enn å få en liten unyttig dings hver dag som bare blir liggende og ta opp plass.

Anonymous poster hash: f61d9...765

Kjæresten min får i alle fall ikke en unyttig dings hver dag av meg. Han får kniver og andre kjøkkenredskaper som han har bruk for, såpe, deospray og så noen ting vi kan gjøre sammen (f.eks massasjeolje og "gavekort" på massasje osv). Jeg tror det er ganske vanlig å gi sånt i pakkekalenderen :)

Skrevet

Jeg har brukt 500 kr på min samboers kalender. Det er én stor legogreie som deles opp i 24 pakker. Suksess!

Anonymous poster hash: 6111a...7ba

• Liker 4
Skrevet

Jeg har brukt 500 kr på min samboers kalender. Det er én stor legogreie som deles opp i 24 pakker. Suksess!

Anonymous poster hash: 6111a...7ba

:skratte: Erter du han eller? Siden du gir en voksen person lego.

Skrevet

Aldri om jeg hadde gått med på den unnskyldningen der! Mine barn fikk små ting som ett viskelær, en blyant, en ballong, ja slike ting!

Men store og dyre gaver? Hva gir disse i selve julegaven da? De gavene må jo våre større og enda mer dyrere enn de tingene i pakkekalenderen??

Enkelte ganger syns jeg nordmenn fortjener å miste absolutt alt de har!

Anonymous poster hash: 08f05...c01

• Liker 7
Skrevet

Både 6-åringen og 35-åringen her i huset hadde blitt glad for lego i kalenderen sin ;)

Det er overraskende mange voksne menn (og kvinner) som liker å bygge lego :)

Når det er sagt - 6-åringen her får en sjokoladekalender, og så legger vi mer i julegaven i stedet :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er snart 30, og hadde blitt overlykkelig om noen kjøpte Lego til meg. Heldigvis er sønnen min nå gammel nok til at jeg kan kjøpe Lego og bygge for ham. :sjenert:

• Liker 7
Gjest Conradine
Skrevet

Jeg synes det er trist hvis dette tar bort magien som jeg selv husker fra min barndoms jul.

Det kan ikke være like spesielt med gaver på julaften når man får så mange gaver utenom.

• Liker 2
Skrevet

Her får barna mine pakkekalender, de koster mellom 400-500 til hver. Men største har venner som får kalendere til en verdi opp til 3000 kr. Så må de toppe det igjen på julaften.

Jeg og skjønner meg ikke på det her. Det er så mange bortskjemte barn i dag, som får alt de peker på.

• Liker 2
Skrevet

Egentlig ikke, og jeg er ikke sikker på om dette er en så dårlig idee. Poenget er selvfølgelgi at man leser HELE tankegangen bak kalenderen :

- Ungene får ikke dyre pakker på julaften. De får pakker gjennom hele desember.

- Alt i alt har det blitt en dyr pakkekalender. Jeg trøster meg med at innholdet hadde jeg vært nødt til å kjøpe uansett.

Men hvorfor i alle dager skal der venne unger til at de skal få en pakke hver dag hele adventiden?????

Gaver er noe som hører til bursdager og julaften og andre spesielle hendelser. Ikke 24 dager i desember!

Anonymous poster hash: 08f05...c01

• Liker 3
Skrevet

Og derfor er det greit?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...