Gå til innhold

Spiler som knekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vasker du dem i maskin uten vaskepose?

Ellers har kvalitet/pris ofte noe å si. Det kan også hende at du har feil størrelse. Men holder en knapp på at du vasker dem feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vaskeprosessen/program kan nok være det heteste tipset her ja.

Enig med Lea2 og vil spesielt tipse om å velge lav sentrifugehastighet.

Kjører mine egne på 600 omdr/min og har aldri opplevd et eneste tilfelle av spileknekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bruk vaskepose.. ikke bare fordi spilene og plagget skal holde seg bedre, men spiler som sniker seg ut er drepen for vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nesten alltid 1600 og har aldri hatt problemer med spiler som knekker. Bruker alltid vaskepose og riktig bh-størrelse.

Før jeg lærte meg størrelsen og det å bruke vaskepose, skjedde det ofte at spilene knakk.



Anonymous poster hash: bec7a...def
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm kanskje jeg må kjøpe vaskepose da. Har knekt fire stk på en måned, blir dyrt hvis dette skal forsette...

Anonymous poster hash: 7e9bc...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir enda dyrere den dagen en spile setter seg fast i de hullene i trommelen og kommer seg inn i pumperommet :) Da er det garantert vasken som gjøre det. Spilene er tynne nok til å hekte seg fast i hullene og uansett fart på trommelen vil dette til slutt knekke dem eller bøye dem.

Vaskeposer er veldig kjekt og en god investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knakk flere spiler en periode, men etter at jeg kjøpte riktigere størrelse er problemet borte. Vasker de på samme måte som tidligere (alltid i vaskepose, men på normalt vaskeprogram - både 40 og 60 grader alt etter som, og full sentrifuge), men de har ikke knekt på aldri så lenge.

Mine gamle bh'er (hvor spilen knakk) var mindre i cup'en og større rundt enn de jeg bruker nå.



Anonymous poster hash: b3d96...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har aldri opplevd at en spile har knukket eller løsnet og kommet ut av BH'en.

Mulig det skyldes at jeg aldri fant billig BH'er da jeg var yngre... mulig det skyldes at jeg vasker dem på en ok måte... gudene må vite.

Et dumt spørsmål har jeg alikevel: Hvorfor i alle dager vil spiler i en BH som ikke er helt passelig knekke mens spilene i en BH som er riktig ikke knekker?

Mine pupper er ikke så solide i sin konsistens at de ville påføre spilene i en cup som var et nummer for liten noen svekkende belastninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om størrelsen er feil så vil spilene bøyes. Det er ikke presset fra evt tung byste men hvordan den passer i omkrets. Jeg har noen BHer som passet da jeg kjøpte dem.. trodde jeg, men etter en stund kjenner jeg at spilen gnager på siden/i armhulen. Selve cupen er passe men for bred, slik at de bøyes litt i bredden.

Det er forskjell på spiler også. Noen er av plast og knekker lett (vanlig før i alle fall i veldig billige BHer), men de fleste er vel i metall som evt er plastbelagt. Jeg tror det kommer litt an på kvaliteten på spilene og hvor bøyelige de er.

Når det er sagt tror jeg at de må ha blitt bedre generelt, for de knekker sjeldnere nå enn de gjorde før i tiden og kommer heller ikke så ofte ut av usynlige hull i stoffet. Men det kan også hende at jeg har blitt flinkere til å kjøpe riktig størrelse og vaske dem riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg tenker ikke engang på hvordan jeg vasker dem. Vasker på 60 grader sånn helt vanlig vask. Bruker ikke vaskepose. Har aldri opplevd at spilene har knekt. Kjøper BH fra triumph og har noen fra cubus. Kan være feil størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg knekker alltid spilene, det er sånn jeg må bytte ut bh'ene mine.

Jeg vasker i vaskepose og bruker riktig str.

Men jeg har også opplevd at jeg får gnagesår ved armhulen av noen typer bh'er, selv om de er i riktig str. Det er akkurat som om koppen/spilen går for høyt opp. Har kjøpt flere slike bh'er og de blir ikke brukt for det er så vondt å gå med dem. Så de har jeg aldri knekt spilen på, siden de ikke blir brukt.



Anonymous poster hash: 7f9c3...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...