Renate Morell Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Hei! Jeg har vært en av de "heldige" som har slete endel med sopp og gått på gud vet hvor mange kurer og antibiotika. Saken er at nå som jeg er kvitt soppen svir det fortsatt (kjønnssykdommer er utelatt). Det er den følelsen i det en UV starter på en måte. Det kan også komme etter jeg har vært på do (vannlating) og etter samleie (med og uten kondom). Det lindres litt når jeg dusjer eller har noe varmt der nede, men så fort det er borte svir det igjen. Det svir ikke konstant da, har sine verdifulle pauser. Jeg pleier ofte å sitte med bena langt fra hverandre, det hjelper ihvertfall litt etterhvert. Føler også at det hjelper å drikke juice når det svir, men det kan jo hende det bare er i mitt hode hehe. Jeg har ikke brukt bukser på neste to mnd fordi jeg klarer det ikke, jeg kjenner sviinga komme med en gang. Prøvde nå idag med bukse for første gang, men den dro jeg av meg etter en halv time. Litt slitsomt ettersom det er dødlig kaldt ute og jeg trenger noe mer enn strømper.... Vasker meg enten med bare vann eller underlivssåpe, bruker bomullstruser, passer på å holde meg varm og har ganske bra immunforsvar. Er lite seksuell aktiv ettersom min nåværende kjæreste bor et lite stykke unna meg. Må bare legge til at for en stund siden slet jeg med smerter i det han skulle komme inn, de første sekundene var helvete og tilbake men så ble det sånn tålig greit. Følte meg hoven etterpå i ganske mange timer, og det var vondt ved berørelse. Var smerter nederst i skjeden som "strømte" litt utover på rumpeballene. Vi har et veldig bra sexliv og jeg har ikke problemer med å være tent nok. Er det noen som har noe erfaring med dette? Eller tips, hjelp? Er så utrolig frustrert over dette at jeg ikke kan fungere "normalt".
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Eneste jeg kan gjette på er rift da..? Hørtes grusomt ut isåfall.. Anonymous poster hash: 72af5...9e9
Renate Morell Skrevet 28. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2013 (endret) Eneste jeg kan gjette på er rift da..? Hørtes grusomt ut isåfall.. Anonymous poster hash: 72af5...9e9 Det er ikke rift, har fått underlivsundersøkelse av legen. Det er i et område, klarer ikke peke på smerten hvis man kan si det sånn fordi jeg vet ærlig talt ikke helt selv annet enn at det er rundt ved skjedeåpningen. Hehehe, hørtes litt dumt ut... Endret 28. november 2013 av Renate Morell
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Jeg har det ganske likt som deg. Har slitt med sopp og soppbehandlinger i en 4-års periode og har av dette blitt ganske sår og sensitiv. Sex gjør vanligvis ikke vondt, kanskje litt helt først når han trenger inn og i noen stillinger, men i utgangspunktet ikke. Ved siste soppbehandling så syns jeg det ble litt verre og oppsøkte gynekolog, har da fått beskjed at jeg kanskje er i en slags ubalanse som skaper en ond sirkel. Skal nå prøve med melkesyrekapsler, fet hudkrem og bedøvelseskrem, for å se om jeg klarer å bedre miljøet samt komme ut av sirkelen. Anonymous poster hash: f216b...586
Renate Morell Skrevet 28. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2013 Jeg har det ganske likt som deg. Har slitt med sopp og soppbehandlinger i en 4-års periode og har av dette blitt ganske sår og sensitiv. Sex gjør vanligvis ikke vondt, kanskje litt helt først når han trenger inn og i noen stillinger, men i utgangspunktet ikke. Ved siste soppbehandling så syns jeg det ble litt verre og oppsøkte gynekolog, har da fått beskjed at jeg kanskje er i en slags ubalanse som skaper en ond sirkel. Skal nå prøve med melkesyrekapsler, fet hudkrem og bedøvelseskrem, for å se om jeg klarer å bedre miljøet samt komme ut av sirkelen.Anonymous poster hash: f216b...586 Jaa å uff! Det må nesten jeg og prøve. Takk!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Jeg har det siste året brukt denne gelen: http://www.apotek1.no/produkter/multi-gyn-actigel-for-normalisering-av-vaginalflora-50ml-901997p Synes den er fantastisk bra, smører litt på hver tredje dag, og har enda ikke fått en skikkelig soppinfeksjon. Den kan svi ved påførsel, spesielt etter sex, men etter et par minutter så føles alt vidunderlig. Skikkelig mirakel krem for min del Anonymous poster hash: 53e3f...81a
Renate Morell Skrevet 29. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2013 Jeg har det siste året brukt denne gelen: http://www.apotek1.no/produkter/multi-gyn-actigel-for-normalisering-av-vaginalflora-50ml-901997p Synes den er fantastisk bra, smører litt på hver tredje dag, og har enda ikke fått en skikkelig soppinfeksjon. Den kan svi ved påførsel, spesielt etter sex, men etter et par minutter så føles alt vidunderlig. Skikkelig mirakel krem for min del Anonymous poster hash: 53e3f...81a Tusen takk! :D
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Gå til legen og be om henvisning til gynekolog. Høres ut som vaginisme og/eller vestibulitt. Anonymous poster hash: e5cbd...ef8 1
Gjest Naria Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 (endret) Bruker du hormonell prevensjon? I så fall hadde jeg droppet det. Opplevde lignende symptomer for noen år siden og de ble borte rimelig umiddelbart når jeg kuttet ut p-pillene. Endret 29. november 2013 av Naria
Renate Morell Skrevet 29. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2013 Bruker du hormonell prevensjon? I så fall hadde jeg droppet det. Opplevde lignende symptomer for noen år siden og de ble borte rimelig umiddelbart når jeg kuttet ut p-pillene. Ja, gjorde det for en mnd siden. Håpte på litt bedring...
Avalon Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Da du testet deg for kjønnssykdommer, testet du deg for Mycoplasma genitalium også? Hvis ikke, vil jeg anbefale å få deg testet for dette også.
Renate Morell Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 3. desember 2013 Da du testet deg for kjønnssykdommer, testet du deg for Mycoplasma genitalium også? Hvis ikke, vil jeg anbefale å få deg testet for dette også. Er litt umulig for meg å ha kjønnssykdommer da egentlig. Både meg og kjæresten min var jomfru.
Renate Morell Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2013 Gå til legen og be om henvisning til gynekolog. Høres ut som vaginisme og/eller vestibulitt. Anonymous poster hash: e5cbd...ef8 Uff ja.... Håper ikke det!
Avalon Skrevet 3. desember 2013 #14 Skrevet 3. desember 2013 Er litt umulig for meg å ha kjønnssykdommer da egentlig. Både meg og kjæresten min var jomfru. Vel, det var bare et tips, og jeg leste ikke i HI ditt at dere begge var jomfru. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå