Gå til innhold

Blogger = rosablogger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På nettet generelt, men kanskje spesielt her inne, har jeg et inntrykk av at ordet "blogger" automatisk betyr "rosablogger". Det vil (for meg) si personer som blogger om mote, sminke, mat på restaurant, festing og andre (etter mitt syn) overfladiske temaer. Begrepet kan til nød strekkes til å omhandle de som blogger om graviditet og/eller barn, eller blogger om rosa cupcakes.

Jeg leser veldig mange blogger selv, men når det opprettes tråder om blogger eller bloggere her inne, så har jeg sjelden hørt om de før. Dette er nok fordi de bloggene jeg leser ikke handler om "standard bloggtemaer".

Det er ikke noe galt i "rosablogging", jeg synes folk skal få blogge om akkurat det de vil. Men hvorfor er det sånn at begrepet "blogger" omtrent bare kan brukes om rosabloggere? Jeg føler ikke at jeg "har lov til" å kalle meg en blogger, selv om jeg har en blogg jeg oppdaterer ofte, fordi den handler om noe annet enn "rosa". Jeg føler heller ikke at jeg kan nevne mine favorittbloggere i innlegg om dette her inne, fordi når det blir spurt om blogger så er det underforstått at det er rosablogger det er snakk om. Mener man blogger om andre temaer, må man spesifisere dette.

Er det andre som har tenkt det samme som meg, eller som har andre tanker rundt temaet?



Anonymous poster hash: b70d5...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosablogger er slike som i all hovedsak blogger om kropp, klær, sminke, dagens outfit, sko. Bloggere er et begrep som dekker alle som har en blogg. Uansett tema.



Anonymous poster hash: e2ad1...a96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til her inne at påfallende mange later til å tro at blogg = rosablogg, men jeg har ikke sett fenomenet andre steder. For eksempel har jeg sett flere her si at blogger gidder de ikke å lese fordi det er bare uinteressant og om sminke og klær, mens ellers der jeg ferdes på internett forventer folk at blogg kan omfatte enorme mengder temaer, og mener man rosablogg må det spesifiseres.

Når folk ønsker seg tips om blogger de kan lese er jeg fristet til å kommentere om Gunnar Tjomlid, Ida Jackson, Heidi Nordby Lunde, Arne Hjorth Johansen og andre som har noe vettugt å komme med. Er ikke sikker på om jeg faktisk har svart i sånne tråder eller om andre har gikk slike svar. Kanskje de som spør drukner i tips om smårips som blogger om strippersko og lipgloss.

Men det er mange på KG også som skjønner at rosablogg er en underkategori, det er bare at her synes det godt at det er en del som ikke har fått akkurat det med seg...

Jeg leser en eneste rosablogg, men den anbefaler jeg til gjengjeld også. Skulle bare ønske at hun ikke brukte den fæle typewriterfonten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...