Gå til innhold

Angst og familiemiddager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør dere som sliter med kraftig angst i slike situasjoner. Min forlovedes familie har ofte familiemiddager, alt i fra svigers til svigers bror og lengre ut i slekta. Jeg er som regel med til svigers, men synes det er veldig vanskelig ellers. Ikke ønsker jeg å brette ut om sykdomsbildet mitt til alle og enhver heller :(

Anonymous poster hash: 73c12...f86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:plystre:

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper. Men jeg slet som deg før og litt enda. Men for meg så bare tvinger jeg meg bare ditt, pga det er det eneste jeg får gjort, kan liksom ikke droppe å dra. Men det hjalp på meg og dra og tvinge meg selv. Er ikke sikkert det hjelper med deg.. Men jeg hadde bare dratt og fortsatt med det, kanskje det gir seg?

Anonymous poster hash: b7868...28a
  • Liker 1
Skrevet

Hva gjør dere som sliter med kraftig angst i slike situasjoner. Min forlovedes familie har ofte familiemiddager, alt i fra svigers til svigers bror og lengre ut i slekta. Jeg er som regel med til svigers, men synes det er veldig vanskelig ellers. Ikke ønsker jeg å brette ut om sykdomsbildet mitt til alle og enhver heller :(

Du er tøff om du tørr å dra på middag til svigers når du har angst spørr du meg!

Jeg har angst, vært sammens med kjæresten i snart 9 mnd og ikke engang møtt svigers enda pga angsten!!

Anonymous poster hash: df1d9...b42

Skrevet

Takk for det! Jeg føler jeg er nødt ettersom vi har barn sammen, men nå i det siste er det blitt så mye at jeg ikke tror jeg kommer til å klare det. Det er liksom ingen brukbare unskyldninger igjen :(

Skrevet

Jeg har selv angst, men jeg dropper familiemiddager hos familien til typen, siden jeg synes det er dødsfælt å sitte der, når jeg absolutt ikke klarer å kose meg. Men jeg møter dem daglig da, siden vi bor en etasje under dem :P

Typen min har også angst, og han er heller ikke med på middager og slike ting hos min familie :)

Men for vår del så går det helt fint, enda :)

Anonymous poster hash: 2ce32...b14
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke om dette hjelper. Men jeg slet som deg før og litt enda. Men for meg så bare tvinger jeg meg bare ditt, pga det er det eneste jeg får gjort, kan liksom ikke droppe å dra. Men det hjalp på meg og dra og tvinge meg selv. Er ikke sikkert det hjelper med deg.. Men jeg hadde bare dratt og fortsatt med det, kanskje det gir seg? Anonymous poster hash: b7868...28a

akkurat det er det eneste som funker for meg og, men det er fremdeles vanskelig å "komme seg over kneika", og faktisk dra. man må bare gjøre det, det blir enklere for hver gang merker jeg! :) blir så mye enklere når man blir kjent med dem.
Skrevet

Kan du ikke bare ta en halv sobril eller noe,sånn at du kan slappe litt av ?

Anonymous poster hash: 223f2...0ff
Skrevet

Tror legen er ganske restriktiv med å skrive ut sobril desverre. Ellers skulle jeg gjerne gjort det.

Skrevet

Tror legen er ganske restriktiv med å skrive ut sobril desverre. Ellers skulle jeg gjerne gjort det.

Har du spurt legen om det da ? Bare forklare hvordan du har det. Du trenger ikke nødvendigvis ta dem, av og til virker de ved å ha de i veska også, sånn at du VET du har noe om ting blir for ille.

Anonymous poster hash: 223f2...0ff

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg må bare spørre, og vær så snill å ikke ta det ille opp. Jeg forstår at det sikkert er vanskelig, men har dere angst for å treffe mennesker generelt, eller gjelder det bare svigerforeldre og ellers familiemedlemmer av kjæresten? Hvordan ble dere kjent med kjæresten? Det må vel ha vært i en eller annen sosial setting? Slik som man leser mye av på KG, blir svigerfamilie oppfattet som noe truende. Hvorfor? De er jo foreldre til din kjæreste og har vært med på å forme ham til å bli den han er. Dine foreldre er også svigerforeldre. Er kjærester alltid komfortable med dem?

Endret av Arabella
Skrevet

Jeg må bare spørre, og vær så snill å ikke ta det ille opp. Jeg forstår at det sikkert er vanskelig, men har dere angst for å treffe mennesker generelt, eller gjelder det bare svigerforeldre og ellers familiemedlemmer av kjæresten? Hvordan ble dere kjent med kjæresten? Det må vel ha vært i en eller annen sosial setting? Slik som man leser mye av på KG, blir svigerfamilie oppfattet som noe truende. Hvorfor? De er jo foreldre til din kjæreste og har vært med på å forme ham til å bli den han er. Dine foreldre er også svigerforeldre. Er kjærester alltid komfortable med dem?

Jeg har angst for mennesker generelt ja. Møtte min mann på byen de første gangene, og med alkohol i blodet går ting fint. Jeg har til daglig bare kontakt med 1 person i min egen familie, familieseskap på min side unngår jeg, men synes det er vanskeligere å si nei til svigers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...