Gå til innhold

Ekte Louboutin-sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe disse i gave - fått en tilsynelatende god pris men det er jo alltid et "men". Skoene skal være ubrukt men mangler kvittering og eske. En ting er å lese seg opp for å avsløre forfalskninger - noe helt annet er det å ha personlig peiling på hva man skal se etter. Utifra hva jeg kan se er dette merket av de vanskeligste i forhold til å ha en "mal" siden de både varierer font, farge på den røde sålen, størrelse på logo og masse annet.

Noen åpenlyse "alarmer" som går av utifra disse bildene? Noe annet jeg skal be om å få se? Jeg får sett skoene first hand før evt kjøp også selvsagt.

1480617_10151565567254058_318476646_n.jp

575389_10151564756414058_1317211735_n.jp

1476021_10151564756489058_1140566105_n.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fake sier jeg. 2 min så skal jeg vise hvorfor

Skrevet (endret)

Skoene du viser har et "stempel" for mye på den røde sålen. Jeg er ikke noe ekspert, men ingen av mine par har det ekstra stempelet under. Sånn ser mine ut (dårlig mobilbilde) https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1425297_10153524203725128_1808155682_o.jpg

Du tenker "ekte skinn" merket (vero cuoio)?

Vel det ser jeg at endel tror er et tegn på fake - men det viser seg å ikke stemme. Louboutin er visst ekstremt rotete på om de bruker det eller ei. Så går dessverre ikke ann å bruke det som tegn :/

http://forum.purseblog.com/louboutin-shopping/did-real-louboutins-ever-come-vero-cuoio-real-714389.html

Endret av Guybrush
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Ja var det merke jeg tenkte på. Ingen av mine har det, og jeg har heller ikke sett det på noen andre CL sko i butikk i hverken Europa eller USA. Men godt mulig det bare er tilfeldig.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Sko med hverken boks eller kvittering er ikke sko jeg ville satset på. Er skopose med? Nei, tror nok jeg ville lett andre plasser..

• Liker 1
Skrevet

Ja var det merke jeg tenkte på. Ingen av mine har det, og jeg har heller ikke sett det på noen andre CL sko i butikk i hverken Europa eller USA. Men godt mulig det bare er tilfeldig.

Her er ekte sko med merket blant annet

2176833d1368257984-authenticate-these-lo

Foreløbig har jeg skjønt at man må se om sålen er plast eller ekte lær, at den er i ett stykke, at fargen ikke er dyprød, at den er mer matt på falske, at den ikke er limt, og generell kvalitet samt at de skal lukte lær/skinn - ikke kjemisk.

Jupp - hadde ikke dette vært et veldig billig impulskjøp fra noen som er desperat etter å få inn penger og man kan få sett varen selv før kjøp hadde det overhodet ikke vært aktuelt. Jeg er igrunn ikke ute etter slike sko - det var bare noe som dukket opp.

Skrevet

Ja er nok vanskelig å se på et bilde, og sikkert også i virkeligheten.

Mitt eneste tips er å kjenne etter, det røde læret under er veldig tynt og mykt, så skraper/trykker du forsiktig med en negl så ser man i alle fall fort om det er lær eller ei (lær gir vel mer etter enn feks plast) Bare ikke skrap for hardt, det røde læret på ekte sko skapes og faller veldig lett av.

Skrevet

Hva er historien på hvorfor skoene er ubrukte men emballasje mangler? Med så dyre sko vil de fleste kvinner ha dem i esken til de skal brukes, vil jeg mene?

Anonymous poster hash: 4aa32...338

Skrevet

Spør her.

Anonymous poster hash: 52924...2c0
Skrevet

Spør her.

Gjort for noen timer siden. Litt kjedelig at enkelte av kommentatorene nekter å si hva de baserer uttalelse sine på

Skrevet

Gjort for noen timer siden. Litt kjedelig at enkelte av kommentatorene nekter å si hva de baserer uttalelse sine på

Ah, ser det nå. Personlig synes jeg det er greit at de ikke sier hvorfor, og godtar forklaringen om at de ikke ønsker å hjelpe de som lager fake sko. Du fikk jo også en pekepinn på hva du skulle se etter, altså at formen på skoen er feil.

• Liker 1
Skrevet

Har nå googlet og det ser ut som området der sålen møter gulvet på "dine" sko er mer avrundet enn på de ekte.

Skrevet

Måtte inn å lese. Teit at ingen gidder fortelle hvorfor de mener de er fake eller ei da.

Skrevet

De ser fake ut. Ha noen par selv og alle har tynnere rød såle på sliteflaten. I tillegg ser det ut som skoene er dårlig limt foran, dårlig håndverk.

At skoene i tillegg ikke er brukt men mangler pose og eske gjør ikke saken bedre!

• Liker 1
Skrevet

Synes også det er noe rart med området hvor platået møter gulvet (midt under foten). Mer avrundet, som AB sier.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De bruker vel ikke lime? Kun søm?

Jeg kan ikke se hvordan en entusiast som ikke jobber med merket sin oppfatning av form skal kunne hjelpe piratprodusenter. De sitter jo med originalene når de lager kopiene. Så jeg føler det blir litt "douchebag" å kommentere på det viset. Altså å basere seg ene og alene på en ukjent anonym person sitt ord uten forklaring.

I tillegg leser jeg at ingen to par er identiske. At et par av samme modell kan passe mens et annet er forskjellig pga at de er håndlagd.

Er vel nesten kun søm, form og materiale man kan se på. Hadde man visst modellen kunne man jo også sammenlignet visuelt sett.

Om det er slik at originale alltid er flate og underlaget foran vil det jo tilsi at disse er falske. Eksempelvis.

Jeg har uansett valgt å ikke kjøpe disse :) men interessant å lære forskjellen uansett.

Endret av Guybrush
Skrevet

De bruker vel ikke lime? Kun søm?

Jeg kan ikke se hvordan en entusiast som ikke jobber med merket sin oppfatning av form skal kunne hjelpe piratprodusenter. De sitter jo med originalene når de lager kopiene. Så jeg føler det blir litt "douchebag" å kommentere på det viset. Altså å basere seg ene og alene på en ukjent anonym person sitt ord uten forklaring.

I tillegg leser jeg at ingen to par er identiske. At et par av samme modell kan passe mens et annet er forskjellig pga at de er håndlagd.

Er vel nesten kun søm, form og materiale man kan se på. Hadde man visst modellen kunne man jo også sammenlignet visuelt sett.

Om det er slik at originale alltid er flate og underlaget foran vil det jo tilsi at disse er falske. Eksempelvis.

Jeg har uansett valgt å ikke kjøpe disse :) men interessant å lære forskjellen uansett.

Marginale forskjeller vil det være, men hoveduttrykket er likt.

Slik jeg tolker svarene du fikk er dette en ganske dårlig kopi, og de la ikke skjul på at formen er feil. Noen ganger er kopiene så gode at det kun er små detaljer som avslører at det er fake, synes du da de bør gå ut med disse detaljene slik at de som kopierer i neste omgang kan lage enda bedre kopier?

Modellen heter Bianca, det sto i en av postene, så det er bare å google i vei og sammenligne. Da jeg søkte fikk jeg også opp flere fake modeller, så pass på at du sammenligner med riktige sko.

• Liker 1
Skrevet

Marginale forskjeller vil det være, men hoveduttrykket er likt.

Slik jeg tolker svarene du fikk er dette en ganske dårlig kopi, og de la ikke skjul på at formen er feil. Noen ganger er kopiene så gode at det kun er små detaljer som avslører at det er fake, synes du da de bør gå ut med disse detaljene slik at de som kopierer i neste omgang kan lage enda bedre kopier?

Modellen heter Bianca, det sto i en av postene, så det er bare å google i vei og sammenligne. Da jeg søkte fikk jeg også opp flere fake modeller, så pass på at du sammenligner med riktige sko.

Med tanke på at de som kopierer sitter med de orginale skoene skulle man tro at en beskrivelse av hva forskjellen er ikke hjelper. Så nei - jeg ser faktisk ikke poenget. At en enkelt person på et forum nekter å si hva forskjellen er blir da slik jeg ser det bare dumt og virker mest for å gjør seg selv viktig.

Det hjelper piratene langt mer at ingen faktisk informerer om det som ikke lar seg kopiere - som avhenger av kvaliteten i materialet. Poenget med at folk kopierer disse er jo for å tjene store penger på kort tid - noe de ikke ville gjort hvis de er nødt til å benytte de samme materialene og produksjonsmetodene som er nødvendig for å oppnå samme resultat.

Se bare på andre kjente merkevarer som kopieres i stor stil - der går produsentene ut og forteller nøyaktig hva som er dårligere på de falske produktene.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...