Gå til innhold

morgengave når?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg hadde tenkt til å gi morgengaven samme dag som vi gifter oss.

Men en venninne tror at en skal gi den dagen etter bryllupet.

Er det noen som kan gi meg svar på dette ?

Haster . Kun to uker igjen...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke vanlig å gi den på morgenen etter bryllupet da? Noe annet blir uansett ikke aktuelt for oss, for vi skal sove fra hverandre natta før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonen sier at morgengaven skal gis morgenen etter bryllupet. Jeg hadde derimot to morgengaver - og den ene trengte han i bryllupet. Han fikk dermed den ene gaven på morgenen på bryllupsdagen, og den andre fikk han da vi våknet morgenen etter bryllupet. icon_smile.gif

Jeg fikk forresten også to morgengaver av ham (begge på morgenen etter bryllupet). icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt gi gave på morgenen før bryllupet, men da er det ikke en morgengave. En morgengave er i følge tradisjonen den gaven som den nybakte ektemann gir til sin kone den første morgenen etter deres første natt sammen som ektefolk.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å gi min kjære to gaver, den ene på morgenen før vielsen, dette fordi han skal få et lommeur, og det passer veldig bra til froakcoat, og hen ønsker seg et han kan ha til den.

Den andre skal han få morgenen etter bryllupet. Her vet jeg ikke ennå hva jeg skal gi, mulig jeg kjøper klokke eller londontur, fiskeutstyr, eller noe i den sjangeren.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har planer om å gi min kjære to gaver, den ene på morgenen før vielsen, dette fordi han skal få et lommeur, og det passer veldig bra til froakcoat, og hen ønsker seg et han kan ha til den.

Den andre skal han få morgenen etter bryllupet. Her vet jeg ikke ennå hva jeg skal gi, mulig jeg kjøper klokke eller londontur, fiskeutstyr, eller noe i den sjangeren.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi våkner etter en fantastisk bryllupsnatt skal vi gi hverandre gavene icon_smile.gif

Sånn har ihvertfall jeg tenkt å gjøre det!

Jeg vet om noen som gav dem på morran - bryllupsdagen - men da skal jo ikke vi se hverandre!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...