Gå til innhold

Lukt etter abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er fet omtrent 2-3 uker siden jeg tok medisinsk abort. Det gikk veldig greit og blødningend avtok raskt. Nå blør jeg fortsatt litt, veldig lite, omtrent som utvannet blod. Men jeg synes det lukter litt ekkelt, og jeg synes til og med jeg kan kjenne lukten gjennom buksa.

Så det kan kanskje være en infeksjon?

Tente å dra til legen, men jeg lurer på om jeg burde kontakte avdelingen der jeg ble behandlet fremfor å gå gjennom fastlegen? Han må vel uansett bare henvise meg videre eller? Lurer også på om den undersøkelsen vil koste mye, om noen vet, har ikke så mange penger, men jeg er også redd for å gå rundt med en infeksjon =\

Anonymous poster hash: 1334a...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det KAN være bakteriell vaginose.

I tilfelle er dette pga forstyrrelser i skjedens bakterieflora. Dette behandles som regel med pencilin. Ta en sjekk hos gynekolog, så finner du det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være bakteriell vaginose.

I tilfelle er dette pga forstyrrelser i skjedens bakterieflora. Dette behandles som regel med pencilin. Ta en sjekk hos gynekolog, så finner du det ut

Jeg skal til gynekolog, lurte litt mer på det praktiske omkring det :)

Anonymous poster hash: 1334a...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på priser da jeg er mann :P, men jeg forstod det sånn at mange fastleger også utfører gynekologiske undersøkelser? Uansett er det vel fastlegen som henviser videre ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen kan gi deg antibiotika. Men om det lukter, er det en infeksjon, og det burde undersøkes. Enten bakteriell vaginose (ufarlig), eller så kan det være rester av aborten som ikke har blitt støtt ut skikkelig (ikke bra).

Egentlig burde du ta kontakt med sykehuset om det er ufullstendig støtt ut, da kan det være fare for infeksjon. Du trenger kanskje innvendig ultralyd, som kun en gynekolog eller sykehuset kan hjelpe deg med.

Anonymous poster hash: 0a405...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare redd for at jeg overdriver, skummelt å ringe rett til sykehuset. Det lukter ikke råttent eller nødvendigvis kjempeekkelt, bare annerledes en vanlig mensturasjon, det mangler den metalliske blodlukten. Er det normalt?

TS



Anonymous poster hash: 1334a...583
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde blødningen vanligvis stopper etter to uker. Du har hatt den i tre uker. Ville vel bare tatt en telefon til sykehuset for sikkerhets skyld. Det er de vant til. De tar imot slike telefoner hver eneste dag.

Anonymous poster hash: 0a405...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde blødningen vanligvis stopper etter to uker. Du har hatt den i tre uker. Ville vel bare tatt en telefon til sykehuset for sikkerhets skyld. Det er de vant til. De tar imot slike telefoner hver eneste dag.

Anonymous poster hash: 0a405...a37

De er vanlig å ha blødninger i opp til 6 uker, så jeg er ikke spesielt bekymret for akkurat det. Det er bare at det ikke lukter som banlig blod som gjør meg bekymret.

TS

Anonymous poster hash: 1334a...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vanlig å ha blødninger i opp til 6 uker, så jeg er ikke spesielt bekymret for akkurat det. Det er bare at det ikke lukter som banlig blod som gjør meg bekymret. TS Anonymous poster hash: 1334a...583

Jeg dobbeltsjekket nå, blødninger er normalt i 10-21 dager. Men om bekymringen kun er at det ikke lukter metallisk, er det ikke noen fare. Om det lukter vondt, derimo, må du søke hjelp.

Anonymous poster hash: 0a405...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dobbeltsjekket nå, blødninger er normalt i 10-21 dager. Men om bekymringen kun er at det ikke lukter metallisk, er det ikke noen fare. Om det lukter vondt, derimo, må du søke hjelp.

Anonymous poster hash: 0a405...a37

I skrivet jeg fikk fra sykehuset så står det opptil 6 uker med småblødninger, og det er småblødninger det er snakk om her, omtrent som spotting. Selv om de fleste slutter etter omtrent to uker, det er uansett ikke poenget.

Jeg synes bare det er vanskelig å si om det lukter vondt eller ikke, og når jeg ikke er sikker kommer de sikkert bare til å be meg om å roe meg ned å vente å se. Så jeg får vel bare gjøre det.

Anonymous poster hash: 1334a...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivet jeg fikk fra sykehuset så står det opptil 6 uker med småblødninger, og det er småblødninger det er snakk om her, omtrent som spotting. Selv om de fleste slutter etter omtrent to uker, det er uansett ikke poenget. Jeg synes bare det er vanskelig å si om det lukter vondt eller ikke, og når jeg ikke er sikker kommer de sikkert bare til å be meg om å roe meg ned å vente å se. Så jeg får vel bare gjøre det. Anonymous poster hash: 1334a...583

Tror du hadde merket en tydelig vond lukt ved infeksjon. Bakteriell vaginose lukter råtten reke/fisk. Sikkert. Ikke farlig. Om du skulle få feber, så søk lege.

Anonymous poster hash: 0a405...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe du skal bekymre deg for:-) så lenge det ikke lukter direkte vondt og blødningen er innenfor rammene for hva som er normalt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til sykehuset. Hvis de er i tvil, så ber de deg komme for en sjekk. Det at noe endrer seg er god nok grunn for at du skal ta dette alvorlig. En infeksjon i underlivet må behandles fort. Følgende av en infeksjon i underlivet kan være at du blir steril, derfor er det viktig at du heller ringer en gang for mye. Dette har du helt sikkert fått beskjed om fra sykehuset.



Anonymous poster hash: 99740...89e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En infeksjon ville ha gitt deg smerter og feber i tillegg.

At det lukter rart kan være at det blør så lite, da bruker blodet lang tid på å komme ut, det begynner å koagulere og blir derfor brunt. Siden det bruker så lang tid vil det også komme i kontakt med bakterier fra underlivet og luft som får det til å lukte litt mer.

Men er du usikker så ringer du selvsagt legen din.



Anonymous poster hash: 6723a...445
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...