Gjest Vevila Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Fryktelig irriterende! Noen som vet hva det kommer av eller om det er noe som hjelper?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Jeg vet det kan komme av rosacea. Da er det behandling å få hos en hudlege. Om det er mer rødming (man blir varm og kjenner man rødmer sånn plutselig), så er det det sympatiske nervesystemet som er overaktivt. Det kan opereres i ekstreme tilfeller (endoskopisk thorakal sympatectomi).Anonymous poster hash: 15e08...17a
Gjest Vevila Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Tror ikke det er verken rosacea eller typisk rødme. Det er et flekkvist intenst rødt utslett som opptrer om jeg blir stresser, får smerter, drikker koffein/alkohol osv. Det ser skikkelig fælt ut, men varer heldigvis ikke i flere timer
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Tror ikke det er verken rosacea eller typisk rødme. Det er et flekkvist intenst rødt utslett som opptrer om jeg blir stresser, får smerter, drikker koffein/alkohol osv. Det ser skikkelig fælt ut, men varer heldigvis ikke i flere timer Høres litt ut som rosacea, type 1. Men kan også bare være sensitiv hud, uten at det er noe sykelig. Jeg har litt sånn hud selv som lett blir rød ved kulde, stress osv. Men bruker foundation, og det skjuler det i alle fall.http://oslohudlegesenter.no/rosacea-hid-57.htmlAnonymous poster hash: 15e08...17a
Gjest Vevila Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Det ser ikke likt ut, det er store flekker på rundt plommestørrelse i ulike fasonger. Nesten som en allergisk reaksjon. Det opptrer først å fremst på brystet/halsen og på overarmene så blir litt vanskelig å dekke det til med foundation uten at det klisser seg til. Nå er det heldigvis snart vinter så da kan jeg bruke heldekkende klær uten at det virker snodig
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Det ser ikke likt ut, det er store flekker på rundt plommestørrelse i ulike fasonger. Nesten som en allergisk reaksjon. Det opptrer først å fremst på brystet/halsen og på overarmene så blir litt vanskelig å dekke det til med foundation uten at det klisser seg til. Nå er det heldigvis snart vinter så da kan jeg bruke heldekkende klær uten at det virker snodig Jeg tror man legger mye mer merke til sånt selv, enn andre gjør, selv om det finnes noen få som MÅ kommentere sånt. Høres litt ut som rødming, men en lege kan nok svare bedre. Ikke noe farlig i hvert fall Anonymous poster hash: 15e08...17a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå