Gjest TomKrus Skrevet 10. mai 2004 #21 Skrevet 10. mai 2004 Egentlig uenig, syns den burde ha blitt værende på samliv. Skal jeg liksom ha alle jobbrelaterte spørsmål under data og internett fordi jeg stort sett bruker word? Det var en spøk, men hele innlegget endte jo med om hva som skjedde med mailen hvis tilgangen ble stengt, og det er et spørsmål til en datagruppe. Så det gjesten ba om var ikke all annen tilbakemelding h*n har fått, men om hva h*n skulle gjøre med passordproblemet.
Livets datter Skrevet 10. mai 2004 #22 Skrevet 10. mai 2004 Upps! Hva skjer da? Kommer han ikke inn på den selv heller da?? Helt korrekt! En datamaskin har ikke fingeravtrykks-analyse, og "driter i" om det er du eller kjæresten din som bruker passordet. Når du har klart å sperre et passord pga for mange forsøk, er og blir det sperret, uansett hvem som prøver å logge seg på. (PS: Du må ha det forferdelig tøft)
Gjest GreenSky Skrevet 10. mai 2004 #23 Skrevet 10. mai 2004 Før jeg skriver noe som helst, skal jeg innrømme en ting: Jeg er sinnssykt sjalu og mistenksom! Jeg har vært sammen med kjæresten min lenge, men jeg klarer fortsatt ikke å la være å sjekke.. Har ennå ikke funnet noe som gir meg grunn til å tvile på ham, men .. Man kan jo aldri vite!! Vel, her om dagen fant jeg ut passorden hans på den ene mailadressen hans.. :oops: Som vanlig fant jeg ikke noe uvanlig. Problemet er at da jeg prøvde å finne passordet på den andre mailen hans, hadde jeg nok prøvd for mange ganger fordi jeg fikk opp en beskjed om at den ble stengt..!! :o Upps! Hva skjer da? Kommer han ikke inn på den selv heller da?? Verken jeg eller han er spesielt datakyndige, så han kommer nok aldri til å skjønne at dette har noe med meg å gjøre.. Og jeg kommer uansett til å nekte til jorden går under.. Vel, jeg kan jo legge til at vi har snakket om sjalusien min og at jeg kontrollerer ting og han har alltid vært støttende og sagt at det ikke gjør ham noe.. Men spørsmålet var altså: Hva skjer når mailen hans ble stengt for en stund? Noen som vet? okay, jeg ble litt :o over innlegget ditt, men jeg skal bare svare på hva du spør om. Neste gang han logger seg på for å sjekke mailen, vil han få beskjed om at passordet hans er ugyldig eller at kontoen er sperret. Han vil så få et spørsmål som forhåpentligvis bare han vet svaret på, av typen hva het din første hund, hvilken skole gikk du på, eller noe sånt. Etter å ha svart på dette spørsmålet, kan han gå inn på kontoen sin og aktiverere den på nytt, sant lage nytt passord. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke samme prosedyre på flere av mail-adressene hans, det vil virke en smule mistenksomt.
Bokalven Skrevet 10. mai 2004 #24 Skrevet 10. mai 2004 Neste gang han logger seg på for å sjekke mailen, vil han få beskjed om at passordet hans er ugyldig eller at kontoen er sperret. Han vil så få et spørsmål som forhåpentligvis bare han vet svaret på, av typen hva het din første hund, hvilken skole gikk du på, eller noe sånt. Etter å ha svart på dette spørsmålet, kan han gå inn på kontoen sin og aktiverere den på nytt, sant lage nytt passord. Akkurat hvordan det funker kommer ann på hva slagst type e-mail-konto han har... Mulig han må kontakte brukerstøtte for å få ordnet opp i det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå