Gå til innhold

Adventskalender til de minste ungene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gir du en dom over at noe er teit, gir jeg en dom over at kommentaren din var unødvendig. Basta.

Hahaha, morsom du. Jaja :icon_lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager kalender til min treåring. Dyrefigurer, magneter og noen små biler. Og en pastilleske på lørdagene.

Men i fjor var egentlig planen å lage en kalender med bilder av venner og familie bak lukene. Pga ekstremt tidspress på jobb fikk jeg dessverre ikke gjort det..

Mulig lillesøster får det en gang! :)

Skrevet

2,5 åringen får ikke kalender i år, synes vi godt kan vente ett år til. Barnet ville satt pris på det, men det hadde blitt mest for vår del likevel.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi kjøpte sjokoladekalender (skyt meg!) I år.. hun har pakkekalender også, men den ordnet tanten hennes. Kjempekoselig at hun gjorde det, men jeg hadde ikke gjort det selv.

Endret av Orchideae
Skrevet

Ja, jeg syns egentlig det er unødvendig med kalender for barn under kanskje tre år. Fordi de gjerne ikke vet hva de går glipp av. Men, jeg lager nå kalender til gutten min som blir to i januar likevel. Han har ikke begrep om pakker, men jeg har gledet meg til juleforberedelser med barn i mange år. Så jeg måtte bare. Syns det er superkoselig å sy kalender og pakke inn. Dvs. jeg har ikke bestemt alt som skal i kalenderen ennå, men har som andre her tenkt på å kjøpe små dyr. Sønnen min har ikke fryktelig mye leker ennå, så akkurat det er veldig greit. Jeg vurderer også å lage annen hver pakke til gutten og annen hver til mannen. Men noe sjokolade blir det ikke i år, altså. Det syns jeg han er for liten til å få smake.

Og nei, jeg syns over hodet ikke dette kan sammenlignes med å kjøpe merkeklær til småbarn. En merkelig sammenligning, spør du meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt pakkekalender til mitt barn, han er 3år gammel.

Ifjor hadde vi sjokoladekalender og det skal vi også ha i år, selvom han ikke forstår noe av det og kan bli sint for at han kun får én. Det er en treningssak slik at han etterhvert forstår poenget med en kalender.

Syns selvfølgelig det er koselig med pakkekalender, men syns det blir unødvendig dyrt når han ikke forstår noe av det.

Når han blir større og kan glede seg over det så kommer vi nok til å lage pakkekalender. Hadde iallefall ikke laget det til han da han var 1,5år gammel.

Anonymous poster hash: f8e1a...aa1

Skrevet

skal lage i år for første gang. Hun er 2 år og 4 mnd.

Pakker inn praktiske ting, litt leker og litt godteri i helgene.

tannbørste, lommelykt, sokker, hårbøyel, hårstrikk, hamax perlebrett, snurrebass...

Anonymous poster hash: 3e94d...a82
Skrevet

Min toåring får kalender i år, MEN hadde det ikke vært for at storebror får kalender så tror jeg vi hadde ventet ett år til.

Det blir stort sett små pakker med rosiner, og noen hårstrikker og hårklemmer til henne denne gangen.

Hun trenger ikke flere leker, og kommer til å kose seg masse med rosinene.

Hårstrikker og klemmer forsvinner daglig i barnehagen, så det er også greit å fylle opp med :jepp:

Skrevet

Om det er nødvendig eller ikke har vel ikke så mye å si. Jeg gjør mye rart med ungene mine som ikke er nødvendig, men koselig!

Det kommer jo litt an på kalenderen, men om man gir gaver hver dag til en 1 åring så vil det kunne gjøre de en smule bortskjemt... derfor kan det sammenlignes

Anonymous poster hash: 158a4...483

Blir ettåringer mer/lettere bortskjemt enn større barn?

Skrevet

Eg elskar julekalenderar, så begge mine gutar skal få. Minsten på 8 mnd skjønar sjølvsagt ingenting av det, men han skal få SingSang-kort (julevarianten), og så skal eg synga og nynna på den aktuelle sangen heile dagen. Kva 3,5-åringen skal få, har eg ikkje heilt bestemt meg for ennå, men han har allerede fått ein sjokoladekalender frå onkelen, og sjølv om eg egentlig ikkje hadde tenkt godtekalender, kan eg ikkje ta den frå han nå. ;) I tillegg vil han enten få Lego-kalenderen (sjølv om eg heller mot å spara den til neste år) eller så gjer eg som i fjor: deler stovevindua opp i 24 og lar han henga opp nokre window deco-klister med julemotiv kvar dag. (I barnehagen bruker dei raude papphjerter.) Det var iallfall stor suksess som 2,5-åring - og veldig koselig for mor! (Men det krever jo at du synst at slik julepynt på halv fem er greit, då. :ler: )

Skrevet

Det kommer jo litt an på kalenderen, men om man gir gaver hver dag til en 1 åring så vil det kunne gjøre de en smule bortskjemt... derfor kan det sammenlignes

Nei du. Man kan pakke inn en kjeks, en sjokoladebit, en aktivitetslapp, en leke ungen har fra før...bare for gøy.

• Liker 1
Skrevet

Mini på 1,5 får kalender. Jeg har laget til pappaen hans (har jeg gjort i alle år), så da syns jeg egentlig Mini må få også.

Aller mest gjør jeg det for min egen del fordi jeg syns det er koselig. Det er på ingen måte en ekstravagant kalender, totalt har den kanskje kostet 250 kroner og er en blanding av små godbiter (rosinesker og smoothies), praktiske ting og smågaver (bøker kjøpt på salg, små biler).

Skrevet

I fjor var jenta halvannet år, og syns det var stor stas å åpne pakke hver dag. Hun fikk en stor duploeske fordelt ut over alle dagene.

i år blir det en svær duploeske med togbane fordelt ut på alle dagene, og muligens resten i julegave. Må få pakket alle gavene å sett hvor mye som er igjen når jeg er ferdig :)

Anonymous poster hash: 97cc1...982
Skrevet

Hvorfor er dette et problem som gjleder bare for små barn? Ingen barn blir bortskjemte i løpet av 24 dager, det er resten av året som teller, her som med alt annet.

Min sønn har fått pakkekalender siden det året han var 1. Hva som var i første året husker jeg ikke, men i fjor kjøpte jeg 24 Schleich-dyr og pakket inn. Det var stor stas, og vi snakket om hvert enkelt dyr, fant filmer av det på youtube for å høre lydene osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...