AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Har en gutt på halvannet år, og lurer på om han skal ha kalender, og hva jeg evt. skal putte i den. Han har ikke søsken, så det er ikke noe tema at han vil se andre få kalender. Føler han er for liten for mye av typiske kalendergaver, og orker ikke kjøpe små dilleting bare for å kjøpe, men har lyst til å lage en enkel og koselig kalender. Han har det meste fra før, har ikke tenkt på å spare opp småting i forkant. Lager dere kalendere til de minste (som ikke har søsken), eller når evt. starter dere med det? Noen som har gode forslag til hva jeg kan putte i kalenderen? Anonymous poster hash: bb440...924
Gjest Tekola Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Ei jeg kjenner kjøpte noen gårdsdyr hun villr kjøpt uansett og pakket inn dem i tillegg til ting halvannetåringen hennes hadde fra før av. Guttungen var bare glad for å få åpne pakker. Vi begynner enten til neste år (født mai i år) eller året etter der igjen.
Gjest pysepusen Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Da vår var halvannet fikk han lekebiler, gårdsdyr, Duplo, vaskekluter, ullsokker og andre ting han trengte.
Sushi Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Ser ikke poenget med kalender til barn under 2 år i alle fall. Vår er 2,5 og skal få kalender i år, under tvil. Det gjenstår jo å se om hun skjønner greia og faktisk gleder seg til å åpne pakker hver dag. Vi kunne sikkert ventet et år til, siden hun ikke har større søsken, men jeg hadde lyst å lage. Det er bittesmå gaver hver dag, og lite godteri. 2
Mohair Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Min gutt på 19 mnd får ingen kalender. Kanskje når han er tre. Jeg ser ikke helt poenget før de faktisk skjønner hva det er. 3
Mafalda Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Jeg ser heller ikke poenget i å ha kalender før de har et visst begrep om hva det er for noe. Yngste her får nok ikke bli med før hun er 2,5. Hadde jeg syntes det var morsomt å lage kalender hadde jeg kanskje lagd til neste år (når hun er 1,5), men jeg må innrømme at det er fullt og helt for ungenes skyld at jeg gjør det - så da venter jeg til de skjønner greia 1
Gjest Arch Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Vi stappet et slikt dyr (bondegårdyr, sau, ku, osv) i hver pakke når de var på den alderen. Man får kjøpt slike pakker med ganske mange dyr i, tror det holdt med en pakke til en kalender. Billig og morsomt.
Gjest Ozelot Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Like teit å kjøpe kalender til småbarn som ikke skjønner hva det er han får gaver for hver dag, som det er å kjøpe merkeklær til småbarn som vokser ut av dem dagen etterpå. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Jeg startet med adventskalender til min da han var tre år. Påskeegg da han var under ett år gammelt. Anonymous poster hash: 2940d...0dc
marihihia Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Min gutt blir 2 år i desember, og han får julekalender for første gang. Jeg har "SingSang jul". Der er det 25 julesanger på hvert sitt tykke kort. Jeg pakker inn hvert kort, og han får et kort hver dag som vi synger sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Er SingSang-kort dumt å bruke som kalendergaver? Har kjøpt slike kort som han skal få til jul, og kan bruke noen av dem. Men han liker jo best sanger som synges igjen og igjen slik at han kjenner dem igjen, så jeg vet ikke helt om det blir mye med ny sang hver dag. Han synes kanskje det er morsomt bare å se på bildene... Jeg har kalender med lommer, så det er bare å putte tingen oppi, ikke noe jobb. TS Anonymous poster hash: bb440...924
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Min gutt blir 2 år i desember, og han får julekalender for første gang. Jeg har "SingSang jul". Der er det 25 julesanger på hvert sitt tykke kort. Jeg pakker inn hvert kort, og han får et kort hver dag som vi synger sammen. Så ikke svaret ditt før jeg postet, men da har vi tenkt likt. TS Anonymous poster hash: bb440...924
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Min blir 3 i november og får ikke kalender før neste år. Syns det er unødvendig. Anonymous poster hash: b06e1...dfb 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 Min jente fikk kalender da hun var halvannet, og syntes tydelig det var stas med pakkene. Jeg kjøpte en stor pakke duplo som jeg fordelte i de fleste pakkene, og så hadde jeg noen pakker med noe annet (pekebok, enkle puslespill, fargeblyanter). Vi åpnet om morgenen, og hvis jeg glemte pekte hun ivrig på pakkene. Syntes det var veldig koselig start på dagen:)Anonymous poster hash: 63563...74f
GammelKaktus Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Jeg har kalender til lillegutt på 2, hadde når han var 1 år og men mest for min egen skyl. Jeg synes det er koselig å pakke inn Jeg har hatt tannkost, duplo, bil, sokker, boksere, bøker, dvd'er... Mye er ting jeg hadde kjøpt uansett, men pakker det inn for kosens skyld.
Sol79 Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Min er 1,5 år og han får ikke kalender. Han viser ingen interesse for pakker og da er det jo ikke noe poeng med det. 1
Patronus Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Har ikke hatt kalender enda til min 2 åring. Hun syns det er morsomt å pakke opp pakker, men ser ikke helt vitsen med det når hun ikke forstår hvorfor hun får pakke opp hver dag i 24 dager.. Er ganske sikker på at det vil bli veldig masse å pakke opp på julaften. Men, liker man å lage kalender så ser jeg ikke problemet. Like teit å kjøpe kalender til småbarn som ikke skjønner hva det er han får gaver for hver dag, som det er å kjøpe merkeklær til småbarn som vokser ut av dem dagen etterpå. Denne kommentaren var unødvendig. Noen syns jo det er koselig å lage og kommer i julestemning av det. Og å kjøpe dyre merkeklær er en helt annen sak, da hovedpoenget der er at man gir barna dårlige verdier med morsmelka. Kalender gaver gir ikke annet enn gode minner - om så ikke for barnet enda, men for mor og far. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #18 Skrevet 27. november 2013 Og å kjøpe dyre merkeklær er en helt annen sak, da hovedpoenget der er at man gir barna dårlige verdier med morsmelka. Kalender gaver gir ikke annet enn gode minner - om så ikke for barnet enda, men for mor og far. Det kommer jo litt an på kalenderen, men om man gir gaver hver dag til en 1 åring så vil det kunne gjøre de en smule bortskjemt... derfor kan det sammenlignes Anonymous poster hash: 158a4...483
Gjest Ozelot Skrevet 27. november 2013 #19 Skrevet 27. november 2013 Har ikke hatt kalender enda til min 2 åring. Hun syns det er morsomt å pakke opp pakker, men ser ikke helt vitsen med det når hun ikke forstår hvorfor hun får pakke opp hver dag i 24 dager.. Er ganske sikker på at det vil bli veldig masse å pakke opp på julaften. Men, liker man å lage kalender så ser jeg ikke problemet. Denne kommentaren var unødvendig. Noen syns jo det er koselig å lage og kommer i julestemning av det. Og å kjøpe dyre merkeklær er en helt annen sak, da hovedpoenget der er at man gir barna dårlige verdier med morsmelka. Kalender gaver gir ikke annet enn gode minner - om så ikke for barnet enda, men for mor og far. Om min kommentar var unødvendig eller ikke, er opp til hver enkelt. Du kan ikke sette deg som dommer over det. 1
Patronus Skrevet 27. november 2013 #20 Skrevet 27. november 2013 Om min kommentar var unødvendig eller ikke, er opp til hver enkelt. Du kan ikke sette deg som dommer over det. Gir du en dom over at noe er teit, gir jeg en dom over at kommentaren din var unødvendig. Basta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå