Happyellow Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Da har jeg endelig fått kjøpt meg proteinpulver for å bygge opp litt muskler!! Jeg er helt nybegynner men gleder meg stort til å begynne med det og har lest på mange oppskrifter som inneholder proteinpulver og gleder meg til å sette igang Har dere noen erfaringer med proteinpulver i mat eller bruker dere det bare som shake?? og hvor fort har det fungert for dere?? PS: har kjøpt: 1 jordbær 1 vanilje 1 sjokolade Skal hente de etterpå på posten :D wohoo
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 min erfaring er at det smaker vondt og er uegnet i matlagning. Kunne merke en ørliten forskjell etter jeg fikk i meg to scoops etter hver treningsøkt. hadde trent 4-5 ganger i uka i 2 år da jeg begynte. nå, 4 år siden jeg startet å løfte gidder jeg ikke bruke det lenger, for jeg har funnet ut at det er mer smakfulle måter å få i seg proteiner på, altså mye kjøtt i dietten. Anonymous poster hash: ef171...897 1
naddiia Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Da har jeg endelig fått kjøpt meg proteinpulver for å bygge opp litt muskler!! Jeg er helt nybegynner men gleder meg stort til å begynne med det og har lest på mange oppskrifter som inneholder proteinpulver og gleder meg til å sette igang Har dere noen erfaringer med proteinpulver i mat eller bruker dere det bare som shake?? og hvor fort har det fungert for dere?? PS: har kjøpt: 1 jordbær 1 vanilje 1 sjokolade Skal hente de etterpå på posten :D wohoo Proteinpulver er bra for deg som ikke får i deg nok protein i din daglige kost, det er ikke nødvending men dersom du ønsker å legge på deg MUSKLER er det strålende! Jeg bruker sjokoladeprotein fra Formula 83 (eller noe i den duren) som smaker fantastisk blandet i Yoplait dobbel 0%. Det får en mousse konsistens og blir som en dessert. Kombinerer du det med tung styketrening vil du se resultater innen 4-6 uker, sett at du og da får i deg nok energi fra maten du spiser ellers. Load up the carbs! sier jeg bare!
uret Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Bare ikke bruk for mye av det.. har hørt man kan bli feit dersom man overdriver
Gjest Runforit Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Proteinpulver er ikke for noobs og for mosjonister. Det er for dem som driver med tung styrke og som er meget aktive, og til og med da er det unødvendig for de fleste da en får nok proteiner i seg gjennom kostholdet. Jeg jogger 4 mil i uka og rører ikke proteinpulver utenom eggproteinpulver som jeg lager pannekaker på som kos i tillegg til vanlig mat. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Proteinpulver er ideelt for dem som vil bygge muskler, og som har problemer med å få det de trenger gjennom kosten. Er selv student, og det sier seg selv at proteinbehovet ikke blir dekket av bare havregryn/grandiosa/nudler osv. For meg er det et must. Anonymous poster hash: 262f0...11e
kongenavtys Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Har brukt proteinpulver i kanskje 3 år og lært meg at det helst bør legges til noen ingredienser dersom du skal holde ut lenge. Noen tips: - Ta det RETT etter trening - Drikk det så fort som overhodet mulig - La det bli en rutine fremfor noe du later som du nyter Gjorde også en test av proteinpulver for en stund siden og la det ut på en blogspot-blogg. Kan se på det via linken. (Jeg er for øvrig mann og 23 år) 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Så sant du ikke er toppidrettsutøver er det totalt idioti å innta proteinpulver. Et normalt sunt kosthold holder i massevis. Anonymous poster hash: afa4e...75c 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Proteinpulver er ikke for noobs og for mosjonister. Det er for dem som driver med tung styrke og som er meget aktive, og til og med da er det unødvendig for de fleste da en får nok proteiner i seg gjennom kostholdet. Jeg jogger 4 mil i uka og rører ikke proteinpulver utenom eggproteinpulver som jeg lager pannekaker på som kos i tillegg til vanlig mat. Du rører ikke proteinpulver, utenom eggproteinpulver? Da får du i deg proteinpulver da. Er vel ikke noen forskjell fra å spise det, enn å drikke det som shake. Anonymous poster hash: af7af...5fe 3
Gjest Runforit Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Du rører ikke proteinpulver, utenom eggproteinpulver? Da får du i deg proteinpulver da. Er vel ikke noen forskjell fra å spise det, enn å drikke det som shake. Anonymous poster hash: af7af...5fe Jeg tar det ikke for å få i meg ekstra protein, det får jeg gjennom kosten. Eggproteinpulver bruker jeg kun fordi det er sykt godt å lage pannekaker på.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Proteinpulver er ikke for noobs og for mosjonister. Det er for dem som driver med tung styrke og som er meget aktive, og til og med da er det unødvendig for de fleste da en får nok proteiner i seg gjennom kostholdet. Jeg jogger 4 mil i uka og rører ikke proteinpulver utenom eggproteinpulver som jeg lager pannekaker på som kos i tillegg til vanlig mat. Anonymous poster hash: 36c4d...f5a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Proteinpulver er ikke for noobs og for mosjonister. Det er for dem som driver med tung styrke og som er meget aktive, og til og med da er det unødvendig for de fleste da en får nok proteiner i seg gjennom kostholdet. Jeg jogger 4 mil i uka og rører ikke proteinpulver utenom eggproteinpulver som jeg lager pannekaker på som kos i tillegg til vanlig mat. Nja. Om man kjører tung styrke ca 3 ganger i uka og oppover så kan det begynne å lønne seg allerede der om man ikke har tid nok/mulighet nok til å få i seg nok proteiner ellers. Man behøver på ingen måte være toppidrettsutøver for å dra nytte av proteinpulver, det kommer an på kostholdet ellers, hvor tunge styrkeøkter man har osv. Om man trener såpass hardt at man bryter ned muskelfibrene så behøver man proteiner for å bygge dem opp igjen, og gjerne litt mer enn "mannen i gata" spiser av proteriner på en vanlig dag. Anonymous poster hash: 36c4d...f5a 1
thinkywinky Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Jeg får ikke i meg nok proteiner gjennom kosten og har fått satt opp kostholdsprogram av en coach. For meg går det minst en shake per dag, ofte to-tre. Trener tung styrke 3 dager i uka. Min erfaring er at proteinpulver varierer MYE i smak. De fra proteinfabrikken smaker helt jævlig og har en forferdelig ettersmak av protein. Billigprotein gjør gjerne det! Det er også interessant og se på proteininnhold per 100 gram. Det bør være over 75%, og i allefall 70%! Jeg har funnet mine favoritter, det er QNT Zero Carb Metapure med sjokoladesmak og Nanox Protilox med smak av belgisk sjokolade og jordbær (ja, det er to forskjellige!). Alle disse tre smaker himmelsk!
Gjest Runforit Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Nja. Om man kjører tung styrke ca 3 ganger i uka og oppover så kan det begynne å lønne seg allerede der om man ikke har tid nok/mulighet nok til å få i seg nok proteiner ellers. Man behøver på ingen måte være toppidrettsutøver for å dra nytte av proteinpulver, det kommer an på kostholdet ellers, hvor tunge styrkeøkter man har osv. Om man trener såpass hardt at man bryter ned muskelfibrene så behøver man proteiner for å bygge dem opp igjen, og gjerne litt mer enn "mannen i gata" spiser av proteriner på en vanlig dag. Anonymous poster hash: 36c4d...f5a Skrev at de som drev tung styrke på litt høyere nivå enn "mosjonister" kunne ha nytte av det Men det er mange noobs som skal starte å kjøre på med ekstra kosttilskudd også ender de bare opp med å legge på seg fett og ekstra vekt fordi de egentlig ikke trenger det med vanlig lett styrke og litt kardio 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Det blir litt søkt med folk som forherliger sunn livsstil, med sunne matvarer (minst mulig halv- og helfabrikater) og redsel for e-stoffer. Men som ukritisk propper i seg proteinpulver de egentlig ikke har kontroll over hva inneholder. Ikke glem det finnes "skitne" proteinpulver på markedet. Spesielt av de mer billige typene. For en ti års tid tilbake tok man stikkprøver av proteintilskudd hvorav nesten 5% testet positivt for nandrolon, testosteron og andre steroider. Det er også et problem at unge mennesker tilvenner seg lettvinte løsninger for å oppnå effekt. Kvikk fiks. Hårreisende å se unge gutter på 15 år som rister seg proteinshake på treningssentrene. Veien er kort til bruk av steroider. Beslagene tollerne gjør av steroider er enorme, og forteller oss om et stort forbruk av anabole steroider blant de som trener på sentrene. Anonymous poster hash: e4bee...63f 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Skrev at de som drev tung styrke på litt høyere nivå enn "mosjonister" kunne ha nytte av det Men det er mange noobs som skal starte å kjøre på med ekstra kosttilskudd også ender de bare opp med å legge på seg fett og ekstra vekt fordi de egentlig ikke trenger det med vanlig lett styrke og litt kardio Ok, den er grei. Har vel bare litt forskjellig definisjon av mosjonister. Jeg anser også de som trener litt tung styrke for moderat bygging som mosjonister. Uansett definisjon behøver man proteiner selv også når man "bare" skal bygge litt muskler, og da kan tilskudd være en fin ting. Kan være greit å slippe å spise kylling/fisk/andre kilder til hvert eneste måltid. Men du har rett i at man sjeldnere behøver det i begynnelsen, da det veldig ofte er nervesystemet som tilpasser seg i større grad enn man faktisk bygger muskelstyrke. Anonymous poster hash: 36c4d...f5a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Det blir litt søkt med folk som forherliger sunn livsstil, med sunne matvarer (minst mulig halv- og helfabrikater) og redsel for e-stoffer. Men som ukritisk propper i seg proteinpulver de egentlig ikke har kontroll over hva inneholder. Ikke glem det finnes "skitne" proteinpulver på markedet. Spesielt av de mer billige typene. For en ti års tid tilbake tok man stikkprøver av proteintilskudd hvorav nesten 5% testet positivt for nandrolon, testosteron og andre steroider. Det er også et problem at unge mennesker tilvenner seg lettvinte løsninger for å oppnå effekt. Kvikk fiks. Hårreisende å se unge gutter på 15 år som rister seg proteinshake på treningssentrene. Veien er kort til bruk av steroider. Beslagene tollerne gjør av steroider er enorme, og forteller oss om et stort forbruk av anabole steroider blant de som trener på sentrene. Anonymous poster hash: e4bee...63f Kremt. Proteinpulver dreier seg på ingen måte om "quick fix", det er egentlig bare en alternativ kilde til proteiner. Man må fortsatt gjøre den samme jobben på treningsstudio for nedbrytning av fibre, spiser man proteinpulver uten belastningen vil man bare legge på seg (gitt at man spiser et tilnærmet normalt næringsinntak ellers) uten at en vil få noen særlig styrkeøkning. Men du har rett i at man bør gå for de ordinære/seriøse typene pulver, som f. eks proteinfabrikken, det er viktig å vite hva man får i seg. Anonymous poster hash: 36c4d...f5a 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #18 Skrevet 30. november 2013 Det blir litt søkt med folk som forherliger sunn livsstil, med sunne matvarer (minst mulig halv- og helfabrikater) og redsel for e-stoffer. Men som ukritisk propper i seg proteinpulver de egentlig ikke har kontroll over hva inneholder. Ikke glem det finnes "skitne" proteinpulver på markedet. Spesielt av de mer billige typene. For en ti års tid tilbake tok man stikkprøver av proteintilskudd hvorav nesten 5% testet positivt for nandrolon, testosteron og andre steroider. Det er også et problem at unge mennesker tilvenner seg lettvinte løsninger for å oppnå effekt. Kvikk fiks. Hårreisende å se unge gutter på 15 år som rister seg proteinshake på treningssentrene. Veien er kort til bruk av steroider. Beslagene tollerne gjør av steroider er enorme, og forteller oss om et stort forbruk av anabole steroider blant de som trener på sentrene. Anonymous poster hash: e4bee...63f Er helt på trynet å sammenligne proteinpulver med anabole steroider. Du må være ganske tilbakestående om man tror det er det samme. Idiotene som begynner på anabole steroider begynner fordi de er idioter. Ikke pga proteinpulver. Anonymous poster hash: 262f0...11e 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Til dere som snakker om det "skumle" med proteinpulver, om hvordan det er en negativ "quickfix", og til og med kommer med antydninger om at det er en "gateway" til steroider: Jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig å bli så ufattelig dramatisk! Ser for meg at dere lever svært nervøse liv, ettersom et uskyldig kostprodukt er nok til å skremme dere. Blir også litt oppgitt av alle som mener at man får "nok protein i en vanlig diett". Det stemmer absolutt ikke for de fleste (spesielt kvinner). Det har etterhvert blitt etablert at et menneske trenger minst 1 gram protein per kilo kroppsvekt. Dette er det ikke lett å oppnå dersom man har en vanlig, norsk diett. De gangene jeg har planer om å nå målet uten proteinpulver, må jeg virkelig gå inn for det, gjennom nøye utvalgte måltider. Med andre ord - de fleste dager benytter jeg meg av proteintilskudd. Dere som mener at man får i seg nok protein gjennom en vanlig diett: Jeg tipper at dere også mener at man skal spise maks to egg i uken Proteinpulver er et fantastisk produkt. Anonymous poster hash: 3ce34...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 Tror det er dere som er hysteriske. Før i tiden da de hadde hardt fysisk daglig arbeid klarte de seg fint uten proteinpulver. Åååå..staakar fårj ikke proteinpulveret og holder på å døøøø. Pingler.. Anonymous poster hash: afa4e...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå