AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Vet det er en stund til, men jeg kommer da til å være høygravid i fellesferien. Barnefar har en sønn fra før, og jeg lurer derfor litt på hvordan vi skal gjøre det med ferien. Han skal være hos oss i to uker til sommeren, og da reiser vi vanligvis på en tur. Hvordan løste dere som gikk høygravid med barn fra før det i fellesferien. Lot dere barnefar dra på ferie alene med barna, slik at du fikk være hjemme og slappe av? Eller ble dere bare hjemme hele ferien? Ser for meg at vi må ta med gutten på en eller annen tur, han er 11 år, og det blir da kjedelig med to uker hjemme. Jeg selv vet jo ikke hvordan formen min kommer å være så tett opp til termin. Noen forslag? Anonymous poster hash: a33cb...3e5
Gjest Magdalene Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Jeg hadde termin i september, og på sommeren da dro vi rundt som vanlig. Dro på ferie i både inn og utland. Koste oss masse med datteren vår, før hun plutselig skulle dele oss med en til 😉 Formen min var temmelig grei, så med litt pauser i ny og ne gikk det veldig fint.
MockingJay Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Jeg var høygravid denne sommeren, og vi reiste på vår første camping tur faktisk. Det var mye mindre stress enn med flytur, og man kunne slappe litt mer av. Men det var også et jævli slit å knø rundt i trang vogn og spikertelt med stormage.. Men glad jeg dro, og er lykkelig for at jeg ikke brukte den siste tiden som barnløs hjemme for å slappe av:p Nyfødte sover mye, og man har mye vondt etter fødsel så det er nok av tid til å kjede seg! Hadde termin i slutten av august, men fødte i juli.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Trådstarter her. Høres bra ut Tenkte kanskje det ville bli slitsomt, men høres ut som man bare må tilpasse turen og formen litt så går det bra Anonymous poster hash: a33cb...3e5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Det er ikke obligatorisk å dra på ferie da. Siden han bare skal være hos dere i to uker kan dere ikke ta han med på flere dagsturer? Vet ikke hvor dere bor men det er sikkert noe å finne på i nærområdet eller et par timer unna med bil. La han være med å planlegge. Og andre dager kan dere slappe av hjemme og f.eks spille spill eller gjøre annet han liker. Også er det godt å slappe av i ferien og Jeg hadde ikke latt barnefar reist bort når jeg hadde vært høygravid, jeg fødte for tidlig og viste selvsagt ikke at det skulle skje. Kanskje du og føder før termin, vil du føde uten barnefar i nærheten?Anonymous poster hash: bd4bc...3ba
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Og vil du reise på ferie og risikere en styrtfødsel i ødemarka? F.eks en campingplass. Bedre med en styrtfødsel hjemme tenker jeg. Sørg iallefall for å ha et sykehus i nærheten om dere reiser på ferie. Når har du termin egentlig? Anonymous poster hash: bd4bc...3ba
Frisørdama Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Det er ikke obligatorisk å dra på ferie da. Siden han bare skal være hos dere i to uker kan dere ikke ta han med på flere dagsturer? Vet ikke hvor dere bor men det er sikkert noe å finne på i nærområdet eller et par timer unna med bil. La han være med å planlegge. Og andre dager kan dere slappe av hjemme og f.eks spille spill eller gjøre annet han liker. Også er det godt å slappe av i ferien og Jeg hadde ikke latt barnefar reist bort når jeg hadde vært høygravid, jeg fødte for tidlig og viste selvsagt ikke at det skulle skje. Kanskje du og føder før termin, vil du føde uten barnefar i nærheten?Anonymous poster hash: bd4bc...3ba Helt enig i dette innlegget. Dessuten så kan dere (eller pappan) ta han med å bade hvis været er bra, alle barn liker å bade om sommeren :-) er masse man kan finne på selv om man ikke reiser bort, om sommern
Amens Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Da jeg var liten så hadde vi ikke så fryktelig mye penger og å dra på ferieturer ble da ganske skjeldent. Vi hadde heller ferie hjemme, altså vi gjorde noe daglig. Nå vokste jeg opp i Bergen hvor det ofte skjer ting på sommeren, og det er lett å finne på aktiviteter som ikke for dyre, men som kan gi gledelige ferieminner likevel. Det dyreste vi gjorde var å dra på Akvariet, det billigste var gjerne å ta en runde i byen, med besøk på fisketorget der vi bare så på alle de rare tingene man kan kjøpe, gå i en park og kjøpe is. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Da jeg var liten så hadde vi ikke så fryktelig mye penger og å dra på ferieturer ble da ganske skjeldent. Vi hadde heller ferie hjemme, altså vi gjorde noe daglig. Nå vokste jeg opp i Bergen hvor det ofte skjer ting på sommeren, og det er lett å finne på aktiviteter som ikke for dyre, men som kan gi gledelige ferieminner likevel. Det dyreste vi gjorde var å dra på Akvariet, det billigste var gjerne å ta en runde i byen, med besøk på fisketorget der vi bare så på alle de rare tingene man kan kjøpe, gå i en park og kjøpe is. Når jeg var lita reiste vi på ferie ca annenhver sommer. De sommerene vi var hjemme var like gøy. Koset oss ute, badet, spiste is, leket, dro i skogen, dro til byen og mye mer. Mange gode minner fra hjemmeferier Anonymous poster hash: bd4bc...3ba
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Ville enten satset på korte utflukter hjemmefra hvor du kan se ann formen før du blir med eller leid hytte/leilighet i overkommelig avstand som dere kan ha som base. Men kanskje dette er sommeren til å oppdage nærområdet? Anonymous poster hash: 681df...33f
Amens Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Når jeg var lita reiste vi på ferie ca annenhver sommer. De sommerene vi var hjemme var like gøy. Koset oss ute, badet, spiste is, leket, dro i skogen, dro til byen og mye mer. Mange gode minner fra hjemmeferier Anonymous poster hash: bd4bc...3ba Jeg tenker å gjøre en del slike ting nå vi selv blir foreldre i April, rett og slett være hjemme også ha korte utflukter i ferien^_^
Wilma84 Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 (endret) Hm.. Endret 27. november 2013 av Wilma84
siebaeo Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 (endret) Jeg hadde termin 1 august og da vi tok ferie startet permen min. Dvs ingen alenetid på meg.. Vi reiste og besøkte deler av familien tidlig i juni (med fly) før det føltes feil å dra så langt, og hadde fellesferien hjemme hos mer familie tre timers bilreise hjemmefra. Besøke en liten dyrehage osv. Bare tok det veldig rolig og nøt sommernorge. To uker før termin dro vi hjem pga jm-kontroll. Og en uke før termin ble det fødsel så det var jo greit.. Tiden hjemme før fødsel tilbrakte vi på strender i området og koste oss i byen. Mye hyggelig å finne på her fant vi ut Og en veldig fin sommer å være stuck i Sørnorge på! Endret 28. november 2013 av siebaeo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå