Gå til innhold

har kjærster hverandre til bords?

Fremhevede innlegg

Gjest Solskinn
Skrevet

On 2002-06-13 15:07, gleder meg! wrote:

Jeg syntes ærlig talt at en skal få sitte ved siden av sin kjære i et bryllup! ... Tror nesten ikke jeg ville akseptert å sitte til bords med noen andre, hverken nå som vi er samboere eller når vi er gift!!!!

trist holdning å ha når man er invitert på fest.

Videoannonse
Annonse
Gjest Solskinn
Skrevet

1212[ Dette Innlegg er endret av: Solskinn den 2002-06-13 18:20 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Personlig synes jeg ikke akkurat bryllup er den anledningen man bør plasseres sammen med helt andre mennesker. Nei, i bryllup kan man få sitte sammen med sin kjære. Mens på andre fester eller liknende synes jeg der er greit å plasseres fra hverandre, da går det iallfall an!

Synes det er ille at folk ikke kan vise litt forståelse for hverandres meninger, men det er nå så. Hadde selv blitt skuffet om jeg ikke fikk sitte sammen med min kjære i bryllup, og spesielt i et bryllup jeg kanskje ikke kjente noen andre. Nei, huff og huff. Hadde absolutt ikke følt meg vel. Synes det er hyggelig å kunne dele en slik høytidsstund med min kjære jeg, ikke bare sitte å se på hverandre på avstand.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg var på ball med den nye kjæresten min i våres. jeg kjente INGEN der, og vi ble splittet under middagen. syns det var grusomt! kjente jo ingen. selvfølgelig, jeg ble jo kjent med de som satt på samme bord, vi var jo i samme båt. men det var ikke noe hyggelig under middagen.

dessuten var min bordmann i utlandet. han kom aldri! så jeg hadde ikke kavaler engang!

jeg syns man bør sette par sammen, og heller sette de med folk de ikke kjenner. så har de i allefall litt trygghet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Oioioi! Jeg blir litt skremt av å lese innleggene i denne tråden. Her hevdes det at man må sitte ved siden av sin partner for å ha noen å holde i hånden under middagen. Man har det ikke gøy i det hele tatt hvis man ikke kjenner de man sitter ved siden av. Man kan knapt prate med andre mennesker under en middag høres det ut som??

Jeg klarer virkelig ikke å forstå slike holdninger. Er andre mennesker skumle? Hvis en ikke sitter ved siden av sin partner og h*n prater med en annen person så skal dette være årsak for et sjalusi-oppgjør??

Blir man helt uselvstendig av å ha en partner?

Jeg nevnte denne tråden for kjæresten og samboeren min. Han tittet rart på meg og kom med følgende kommentar: "Jammen - blir det ikke litt kjedelig om man bare skal prate med de man kjenner hele tiden da??"

Når jeg blir invitert i en eller annen form for selskapelighet drar jeg jo dit med holdningen av dette skal bli moro. Og jeg er takknemlig for at jeg får lov til å delta, jeg er takknemlig for at noen i det hele tatt orker å stelle istand et selskap. Selvsagt gjør jeg mitt beste for at dette skal bli gøy - UAVHENGIG av hvem jeg sitter ved siden av under middagen!!

Nei - jeg kommer ALDRI til å ta hensyn til det jeg oppfatter som syting når jeg inviterer til noe.

Hvis folk ikke tåler å prate med andre mennesker - kan de like gjerne holde seg hjemme!

- Hermione

Skrevet

Ærlig talt - for en gjeng med pyser noen av dere er! Dere må da kunne sitte til bords med mennesker dere ikke kjenner så godt i noen timer?! "Gutten deres" kan dere få for dere selv etter middagen. Er det ikke morsomt å utvide horisonten litt, da!? Ikke rart vi nordmenn blir omtalt som kalde og innesluttet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vært i mange bryllup der vi har sittet langt fra hverandre. Om man kjenner fkere av de man sitter med, så går det jo bra. Det er også gøy å bli kjent med andre mennesker.

Men jeg har vært i bryllup der jeg overhode ikke har kjent noen av de jeg har sittet sammen med. De har da vært en god klikk som definitivt ikke har ønsket å snakke med meg. Min hilsen og kommentar om nydelig brudepar etc har blitt mottatt med rare blikk. DET orket ikke vi tenke på at noen skulle oppleve i vårt bryllup (selv om våre venner sjelden har vansker med å prate med nye mennesker icon_smile.gif. Vi satte sammen de som kjenner hverandre for at de skulle få det så hyggelig som mulig. Og par sammen. Hadde først planer om å sette parene ovenfor hverandre, men valgte til slutt å la de sitte ved siden av hverandre.

Det ble suksess, vi ble takket for det i ettertid og det ble ingen klikker hverken før eller etter middagen. Folk som ikke hadde møtt hverandre før, pratet og koste seg med hverandre.

Må si at jeg ikke har noen problemer med andres valg av bordplassering, det er opp til hvert enkelt brudepar. Om man er usikker er det jo lett å følge gamle skikker.

Men slik valgte vi det og skjønte fort at dette ble perfekt - for våre gjester!!

Skrevet

Er rimelig oppgitt over en del av dere. Syns dere syter. Når vi i vårt bryllup velger å ikke sette par sammen, så planlegger vi det likevel nøye. Vi sørger for at alle skal ha et referansepunkt ( en bekjent) i umiddelbar nærhet.

Hvis man ikke prater med nye mennesker når man sitter sammen med dem til bords, hva tilsier at man gjør det når man ikke er nødt til å stå eller sitte ved siden av dem? Er man bordkavalerer så tilsier all kotyme at man er sosial. Hvis man ikke klarer det så blir man ikke bedre senere på kvelden når man må mingle selv.

Må ærlig talt innrømme at hvis noen av mine venner eller familie blir sure for plasseringen så bryr jeg meg ikke om det i det hele tatt. Jeg betaler 50 - 60 tusen for en fest og da tar jeg meg visse "kunsteriske" friheter.

Jeg har også vært i bryllup og på fester der man plasseres sammen med noen andre og jeg syns det er kjempetrivelig.

Skrevet

Jeg synes kjærester bør få sitte sammen så man er sikker på at man har noen man kan ha det hyggelig sammen med og slappe av med ved bordet. Jeg HATER å bli plassert sammen med andre enn forloveden min av et vertskap som "vet bedre" enn jeg selv hvem jeg passer sammmen med!!! Stort sett går jo det greit også for all del, men ofte blir det slitsomt å komme med alle disse høfflighetsfrasene om hvor jobber du, hvor kommer du fra etc. etc. De mest vellykkede middagene har vært der jeg har hatt forloveden som kavaler og med gode venner samlet rundt.

Man kan jo sette folk rundt paret som ikke har møtt hverandre før og som har ting til felles. Og så blir man jo kjent med nye allikevel. Noe så enkelt som å plassere par sammen gir en mye større sjanse for god stemning rundt middagen.

Og dere sarkastiske på denne tråden, vel det er ikke alle som er like sosiale og har like lett for å bli kjent med andre. Handler jo ikke om å holde i hånden til kjæresten under middagen. Det er noen som alltid vet best om alle tema her inne, og ikke har evnen til å se at for andre passer andre løsninger bedre...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har valgt å "blande" folk godt. Blande begge familiene,gamle/unge,hvem passer sammen,hvem passer ikke sammen, hvem kan snakke sammen (blir en herlig blanding nordmenn og amerikanere) etc. D.v.s vi har tenkt nøye gjennom dette for at folk skal hygge seg, OG bli kjent med hverandre. MEN alle har sin partner ovenfor seg, det er jo slik at det er romantisk å være i bryllup og derfor er det ekstra godt å ha sin kjære i umiddelbar nærhet!!

Skrevet

Det er vel slik fra gammelt av at ugifte sitter sammen til bords, gifte ikke.

Det sies jo at den dagen du gifter deg er den siste dagen du har din kjære tilbords, i et bryllup.

Dette er ikke vanlig i andre former for selskaper.

Jeg kan og godt forstå meningen i å splitte mennesker som kejnner hverandre godt fra før, men jeg tror kanskje en skal tenke seg før men evnt. splitter par for mye, noen takler det, andre gjør det ikke.

Jeg har ikke tenkt å gjøre det,kun av hensyn det at jeg ikke ønsker at noen i vårt bryllup skal føle seg ukomfortable.

Skrevet

Jeg HATER å bli plassert sammen med andre enn forloveden min av et vertskap som "vet bedre" enn jeg selv hvem jeg passer sammmen med!!!

Mener du at man skal kontakte alle man ber i bryllupet for å høre om det er greit at de sitter sammen med andre enn partneren sin?

Det er jo vårt bryllp og vi gjør det slik vi ønsker å ha det, om folk blir sure for det er det deres problem. Når de gifter seg skal de selv få bestemme dette.

Er ikke det meningen at man skal presentere de to familiene for hverandre slik at de blir kjent? Våre venner har vel heller ikke noe vondt av å bli kjent med dem...

Skrevet
Det er jo vårt bryllp og vi gjør det slik vi ønsker å ha det, om folk blir sure for det er det deres problem. Når de gifter seg skal de selv få bestemme dette.

Ønsker du ha ha sure gjester i bryllupet ditt, bare fordi du vil at alle par skal splittes opp? Da blir det ditt problem også.

Man skal ta hensyn til gjestene sine også.

Men alle er forkjellige hvis din vennekrets liker å bli splittet så må jo du gjøre det, men dette gjelder ikke alle.

Vi er heldigvis forskjellige

Skrevet
Jeg synes kjærester bør få sitte sammen så man er sikker på at man har noen man kan ha det hyggelig sammen med og slappe av med ved bordet. Jeg HATER å bli plassert sammen med andre enn forloveden min av et vertskap som "vet bedre" enn jeg selv hvem jeg passer sammmen med!!! Stort sett går jo det greit også for all del, men ofte blir det slitsomt å komme med alle disse høfflighetsfrasene om hvor jobber du, hvor kommer du fra etc. etc. De mest vellykkede middagene har vært der jeg har hatt forloveden som kavaler og med gode venner samlet rundt.

Man kan jo sette folk rundt paret som ikke har møtt hverandre før og som har ting til felles. Og så blir man jo kjent med nye allikevel. Noe så enkelt som å plassere par sammen gir en mye større sjanse for god stemning rundt middagen.

Og dere sarkastiske på denne tråden, vel det er ikke alle som er like sosiale og har like lett for å bli kjent med andre. Handler jo ikke om å holde i hånden til kjæresten under middagen. Det er noen som alltid vet best om alle tema her inne, og ikke har evnen til å se at for andre passer andre løsninger bedre...

Amen.

Gjest Solskinn
Skrevet
Man skal ta hensyn til gjestene sine også.

Men alle er forkjellige hvis din vennekrets liker å bli splittet så må jo du gjøre det, men dette gjelder ikke alle.

Vi er heldigvis forskjellige

Jepp!

Derfor må man tro at man kjenner vennene sine også. Jeg er ganske sikker på at mine venner syns det er hyggelig å treffe hverandre og bli bedre kjent med hverandre. De som ikke kjenner så mange blir selvsagt plassert i umiddelbar närhet av hverandre, ikke i hver sin kant av lokalet. Det er jo aldri noen som har snakket om det her inne. Er det virkelig så ille å "bare" ha sin kjäre på andre siden av bordet? Det er jo heller ikke snakk om å bli plassert med kun ukjente mennesker, men i en blanding av folk man kjenner godt (felles venner?) og noen man kanskje ikke kjenner så godt!

Og CEL jeg er så enig med deg! Man kan jo ikke akkurat sette seg ned å ringe alle som er invitert i bryllupet og spörre dem hvordan de vil bli plassert ved bordet, men man kan jo ha noen fölere ute og plassere de som er litt mer usikre i alle fall veldig när hverandre.

Lykke til alle! Vär åpen for at folk er forskjellige fra deg både når du inviterer til bryllup og når du blir invitert!!! Man kan jo ikke gå rundt og väre sur for at man ikke fikk den man ville til bords. Det handler om å ha respekt for de man er gjest hos!

Skrevet

Jeg synes det burde være en selvfølge å plassere par sammen, uansett om de "bare" er kjærester, samboere, forlovet eller gift. Som mange har nevnt her er jo bryllup en veldig romantisk affære og da er det veldig koselig å ha partneren ved siden av. Dessuten er det en del som føler seg tryggere med sin kjære ved sin side. Man kan heller mikse gjestene ved å sette ukjente par sammen.

Jeg synes heller ikke man skal la noen par sitte sammen og andre ikke. Selv om mange ikke gjør noe av å sitte "alene", er det også mange som gjør det og da er det vel opplagt at man får en mer vellykket fest dersom man plasserer par sammen? Etter min mening er det de som ikke klarer å konversere med andre med partneren ved sin side som har et problem.

Jeg synes også gjestene burde bli samlet etter alder, slik at de eldre og de yngre sitter hver for seg. Tror folk flest lettest finner tonen med folk på omtrent samme alder.

Det er jo ganske lett for dere som skal gifte dere å si at man må da klare seg uten partneren sin noen timer osv osv, som sitter sammen med deres aller nærmeste på alle kanter.

Skrevet

Selvfølgelig tar vi hensyn til våre venner. Jeg setter ikke en kompis' kjæreste ved siden av min onkel. Vi plasserer de slik at de alltid har en de kjenner ved siden av seg. Vi prøver også å sette de forskjellige aldersgruppene sammen. Og som sagt ser vi an parene, som min kusine som skal få sitte ved siden av sin amerikanske kjæreste slik at hun kan oversette for ham.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var da veldig som dette temaet engasjerte.

Takk for alle svar, uansett hvor sære jeg synes noen av dem har vært...

Vi kommer nok til å holde oss til opprinnelig plan. Venninnene mine får sine venninners kjærster/ samboere til bords (dette er jo ikke fremmede mennesker, men folk de liker og trives med). Sin kjære får de vis a vis så de kan smile og beinflørte under det smale bordet.

Tror det kommer til å bli veldig bra! :D

Skrevet

Jeg ville håpet på å få sitte ved siden av min kjære i selskaper. Jeg har tidligere blitt plassert ved siden av onkler på brudgommens side som ikke akkurat har vært særlig lysten på å prate, og det føles direkte ekkelt. :(

Det kan gå an "til nød" å sitte tvers over bordet for kjæresten sin, men ikke å sitte langt unna syns nå jeg.

I vårt bryllup har vi valgt å la alle par sitte sammen, men å blande familiene i håp om at de blir bedre kjent :D Håper gjestene våre også blir fornøyd med dagen :)

Skrevet

Himmel og hav, NEI, jeg mente selvsagt ikke at brudeparet skal sjekke opp med meg hvem jeg skal sitte til bords sammen med. Jeg ønsker at kjæresten min sitter siden av meg i selskaper. Hvem som sitter rundt er selvsagt opp til brudeparet å bestemme. Noen skal vri og vrenge på alt du skriver også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...