Kittykat Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Vår sønn på 9 år er litt lubben rundt magen ( i følge helsesøster/skolelege så ligger han litt over normalen på vekt ). Han får ofte vondt i helt nederst korsryggen Jeg har selv fått påvist prolaps helt nederst i korsryggen, så jeg ved hvor vondt det kan være. Kan jeg få time hos legen og få en henvisning for å sjekke om det er prolaps? Jeg personlig mistenker det hos han pga hvordan han beskriver det, men jeg vet ikke hvor vanlig sånt er hos barn. Han er aktiv etter skoletid ofte. Da er han ute med venner og er både høyt og lavt. Vi prøver også å finne en aktivitet som han kan drive på med på ukentlig basis.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Prolaps hos barn er uvanlig, men du bør nok få en legetime uansett. Barn med litt fylde rundt magen kan få litt økt kurve (svai) i ryggen som kan gi ryggsmerter. Ellers så kan jo barn, som voksne, få korsryggsmerter av mye stillesitting, men det beskriver jo ham som aktiv, så det virker ikke som det er problemet her. Anonymous poster hash: 992a1...c7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå