Gå til innhold

Svært vondt kne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært en del plaget med knærne det siste året, men har ikke fått undersøkt årsak (har veldig legeskrekk). Sist uke våknet jeg en morgen og skulle gå ned trappa, og oppdaget at jeg hadde ekstramt vondt, spesielt i det ene kneet. Det var så vidt jeg kom med ned trappa. Har hatt vondt siden da, men det rare er at med en gang jeg våkner gjør det ikke vondt, det er først når jeg begynner å gå på jobb/ned trappetrinn at jeg merker noe. På jobb går jeg bare rundt og halter, men så snart jeg kommer hjem og strekker ut beinet på sofaen merker jeg ingenting. Er det noen som vet hva dette kan være? Jeg kan jo ikke fortsette å gå på jobb sånn som det er, men legen min er av den mistenksomme typen, så han tror aldri på at jeg faktisk har smerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis legen din ikke tror at du har smerter er det bare å bytte fastlege, det er enkelt å gjøre. Snakk med folk du kjenner og hør om det er noen som vet om en fastlege som er tålmodig og tar folk på alvor.

Det kan være mange mulige årsaker til smertene dine. Jeg er ikke ortoped og skal ikke spekulere, men det høres ut som du først og fremst trenger å ta et røntgenbilde OG et MR-bilde av kneet. Du trenger nok sannsynligvis også en tur til fysioterapeut, men først må årsaken til smertene fastslås.

Imidlertid ville jeg ikke overlatt til en lege aleine å vurdere årsakene til smertene, du burde la en ortoped eller er fysioterapeut også få se bildene.

Skrevet

Takk for svar! Har stått på venteliste for å bytte lege en stund nå, men fortsatt ikke fått noen ny. Har oppriktig talt vurdert å flytte til nabo-kommunen, så jeg kanskjer fåt ny lege raskere.

Noe av problemet mitt er at kneet kun var hovet den første dagen, så man kan ikke se noe slik det ser ut nå. Derfor regner jeg med at jeg blir sendt hjem igjen uten henvisning videre. Og jeg er helt avhengig av å få en sykemelding, de har ikke bruk for meg på jobb når jeg ikke kan bevege meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...