Gå til innhold

Fastlege i Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale noen fastleger eller legekontor i Bergen sentrum? Kan vel ikke henge ut personer med navn, men har for tiden fastlege hos LPH. Både hun som er fastlegen min og han som er vikaren hennes er frekke, sure, svarer ikke på spørsmål, tar en ikke seriøst, og det er tydelig at de bare ønsker å få en raskest mulig ut av legekontoret. Man kan også lure på hvor dyktige de egentlig er, når de to har prestert å gi meg totalt motstridende informasjon. Føler helsa mi blir eksperimentert med. Vurderer å bytte til den mannlige fastlegen på kontoret, av enkelhets skyld, men for alt jeg vet er han like ille som sine kollegaer. Noen med erfaring til denne, eller andre leger/legekontor i sentrum?

For meg er det viktig at en lege er hyggelig, tar en seriøst og svarer på spørsmål. Lurer på om eldre leger er bedre enn unge, de unge er kanskje litt høye på seg selv, og uerfarne.

Vedkommende trenger ikke være spesialist på noe felt, en god lege vet uansett når en bør henvise.



Anonymous poster hash: 6def1...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan på det varmeste anbefale Tommy Thorsen hos Cort Piil Helsesenter. En bedre lege og flottere medmenneske skal man lete lenge etter. CPH ligger i Marken i Bergen sentrum.

Endret av Silvermist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort Piil vurderte jeg også da jeg lette, siden jeg leste mye bra om de. Selv er jeg hos Sandviksboder legepraksis, nesten sentrum, veldig ok der og ikke minst flotte resepsjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det varmeste anbefale Tommy Thorsen hos Cort Piil Helsesenter. En bedre lege og flottere medmenneske skal man lete lenge etter. CPH ligger i Marken i Bergen sentrum.

Hmm..synes det er så rart folk kan ha så vidt forskjellige oppfatninger. Leste om både han og helsesenteret på legelisten. Noen var positive, men de fleste virket svært negative til både lege og helsesenteret..

Anonymous poster hash: 6def1...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..synes det er så rart folk kan ha så vidt forskjellige oppfatninger. Leste om både han og helsesenteret på legelisten. Noen var positive, men de fleste virket svært negative til både lege og helsesenteret..

Anonymous poster hash: 6def1...221

Vel, jeg kan jo bare snakke ut fra min egen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege, Solheimsviken. Anbefales å følge med på fastlegeordningen på Helfo da ledige plasser hos denne legen blir fort redusert. En lege som anbefales.



Anonymous poster hash: d3176...eb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det sto festlege. Det kunne jeg tenkt meg...



Anonymous poster hash: 53b95...1dc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Lege, Solheimsviken. Anbefales å følge med på fastlegeordningen på Helfo da ledige plasser hos denne legen blir fort redusert. En lege som anbefales.

Anonymous poster hash: d3176...eb1

hey, legen min jo :danse:

Han er en utrolig flink og forståelsesfull lege, tar seg god tid med pasientene, lytter og forklarer på alt man lurer på.

Eneste som er dumt, er at det er veldig vanskelig å komme gjennom på telefon, og at det som regel blir litt ventetid når en har time. Så du bør ha litt tålmodighet

Det ble for øvrig mye bedre etter sommeren når han splittet pasientlisten i to. Men som sagt, kjempeflink :) gleder meg til hver time hos ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det varmeste anbefale Tommy Thorsen hos Cort Piil Helsesenter. En bedre lege og flottere medmenneske skal man lete lenge etter. CPH ligger i Marken i Bergen sentrum.

Han går jeg også til! Kanskje vi har møttes på på venterommet der en gang! :danse:

Hmm..synes det er så rart folk kan ha så vidt forskjellige oppfatninger. Leste om både han og helsesenteret på legelisten. Noen var positive, men de fleste virket svært negative til både lege og helsesenteret..

Anonymous poster hash: 6def1...221

Jeg har vært inne og lest noen av de, synes det blir helt feil å begynne å kritisere klesmåten hans osv. Jeg har inntrykket av at en del som skriver negativt om folk og tjenester er negative til det meste. Men det er klart, alle kan ikke ha samme kjemi.

Og det var helt forferdelig latterlig vanskelig å få tak i de tidligere, men nå har de fått en helt genial sms-tjeneste der man kan sende sms for rebestilling av vanlige resepter og bestille time.

Så nå er jeg veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: fc566...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempesøt og herlig. Og flink. Hun har barn, så hun vet hva det går i. Hun er voksen og er utdannet til lege etter annen utdanning og jobb før, så hun har erfaring på flere områder. Og smiler og er blid. Kom for eksempel inn med fjortisen som har hatt vondt i øret over tid, først en nesespray som ikke hjalp, inn igjen, så bare kom igjen, dette fikser vi, spretter opp til naprapaten i samme bygget, fjortisen fikk noen nåler og øret ble godt bedret. Så hun er ingen standard pilletriller, men tenker at annet kan prøves der det ser ut til å kunne funke, samtidig som hun sender deg videre ved behov uten mas og kjas og skal bare, må bare. Rett og slett en av de beste legene jeg har vært borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min lege på LPH, også hun som er vikar for henne nå. Fastlegen heter Ester, men er i permisjon eller noe fram til våren. Regner med det ikk er hun du har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min lege på LPH, også hun som er vikar for henne nå. Fastlegen heter Ester, men er i permisjon eller noe fram til våren. Regner med det ikk er hun du har fra før?

Nei, aldri vært hos henne eller vikaren hennes. Hun høres bra ut, og er antakelig også det siden hun aldri har ledig plass på lista..

Anonymous poster hash: 6def1...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går jeg også til! Kanskje vi har møttes på på venterommet der en gang! :danse:

Jeg har vært inne og lest noen av de, synes det blir helt feil å begynne å kritisere klesmåten hans osv. Jeg har inntrykket av at en del som skriver negativt om folk og tjenester er negative til det meste. Men det er klart, alle kan ikke ha samme kjemi.

Og det var helt forferdelig latterlig vanskelig å få tak i de tidligere, men nå har de fått en helt genial sms-tjeneste der man kan sende sms for rebestilling av vanlige resepter og bestille time.

Så nå er jeg veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: fc566...a4f

Ja, nå husker jeg ikke om dette var på han, men enig i at å kritisere klesmåte er usaklig, om legen er sær gjør heller ikke noe. Kan gjerne være personlig og fortelle om seg selv. Sånt er ikke viktig, så lenge jeg har tillit til legen og blir møtt med forståelse. Går mye til lege pga flere kroniske lidelser, så da er det greit å ha kjemi.

Jeg er nok bortskjemt, min forrige fastlege ligger nesten på toppen på legelisten, etter vurderinger.

Anonymous poster hash: 6def1...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Tror jeg skjønner hvem du mener, og har også hørt forskjellig om de, spesielt dette med surhet/lite vilje til å hjelpe. Kjenner egentlig ikke til noen selv så godt, men en kompis skrøt av Legene i Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bytt til Nicolas Øyane på samme legesenter, han er fantastisk! Enig med deg i at vikaren til Bhatia er et nek, hun eier rett og slett ikke folkeskikk eller basis kommunikasjonskunnskaper. Har ellers hørt mye bra om Fjellsiden Legesenter, Sandviken Legesenter og Helsetorget, men vet ikke hvem som har ledig. Uansett greit å være et sted med flere leger, så en kommer til ved akutte til selv om egen fastlege ikke er tilstede.



Anonymous poster hash: f7412...e5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at ledige plasser på listene legges ut den første i hver måned. Anbefaler derfor å være klar mandag morgen (vet ikke om det oppdateres søndager) ettersom plassene hos de mest populære legene går raskt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg har hatt http://www.legelisten.no/leger/2697-perez-esperanza-diaz denne legen, og var strålende fornøyd! Men hun har ikke ledige plasser ser jeg.

Og ang LPH, makan til opplegg. MEN jeg har hatt en av de kvinnelige, hun tyske (?), og hun var helt fantastisk! Hyggelig, dyktig og tok seg god tid alle de gangene jeg var innom der på "akutt-time". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Helsetorget, har ikke vært der det siste året, men de to jeg har møtt tidligere har vært hyggelige og profesjonelle, og venner som bruker samme legekontor og har litt mer legebehov har i hvertfall ikke klaget. Har inntrykk av at de har et bra samarbeid der, og kontorpersonalet er også effektive og hyggelige nok for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...