Gå til innhold

Gode høye sko?


Gjest Evans

Anbefalte innlegg

Jeg får så vondt i bena av høye sko og går alltid med lave sko. Men det ser jo veldig fint ut med høye sko….

Noen som vet om et par veldig gode høye sko? Eller hva jeg bør se etter for at de skal være best mulig å gå i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Högel og Gabor er alltid gode å gå i. Peter Kaiser også, men hakket under på høye helers komfort i forhold til de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er slitsomt å gå med høye sko, velg et par med bred hæl. Disse gir mye mer støtte og er derfor mer behagelige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tynn hel er for øvrig helt ut :fnise:

Det er mulig å legge nedi gele-halvsåle nederst i skoen for bedre demping. Det viktigste er at skoen støtter hele fotsålen. Uten det kjennes det som å gå bare på tåballene. Da har man feil lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Takk for mange tips!

Men er det inn med bred hæl altså? Passer det til fine kjoler og lange vide bukser syns dere? Tenker at det kanskje er finest til olabukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Högel og Gabor er alltid gode å gå i. Peter Kaiser også, men hakket under på høye helers komfort i forhold til de to andre.

Så litt på Gabor nå, og de har jo noen fine kassiske. Vet de har en butikk i Bogstadveien, men er det ellers noe i Oslo som du vet om? Prøvde å søke litt, men fikk ikke opp noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på Gabor nå, og de har jo noen fine kassiske. Vet de har en butikk i Bogstadveien, men er det ellers noe i Oslo som du vet om? Prøvde å søke litt, men fikk ikke opp noe..

Lille Grensen sko er knall flinke og har litt snuppete modeller. Ikke kjipe kjærringmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste sko er fra rene caovilla. Helt fantastisk gode å gå i. Prisen er litt høy, men kan nesten forsvares med tanke på kvaliteten og komforten, noe mine andre sko i samme prisklasse ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Paul Green lager det som for mange europeiske kvinner er anatomisk helt perfekte sko.

- jeg mener de tilogmed har blitt prisbelønnet for akkurat dette...

Selv springer jeg gjerne rundt en hel dag (sånn 10-11 timer) på 10 cm hæler fra Paul Green uten å få så mye som en antydning til vondt i bena.

Dette er sko som har en liten platå, så den rèelle høyden på hælen i forhold til tåfestet er 'bare' 8 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sko(makere) jeg aldri har hørt om her, men tusen takk for tips i forhold til sko og merke! Skriver ned alle merkene og tusler ned på Grensen skotøymagasin i dag :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul Green lager det som for mange europeiske kvinner er anatomisk helt perfekte sko.

- jeg mener de tilogmed har blitt prisbelønnet for akkurat dette...

Selv springer jeg gjerne rundt en hel dag (sånn 10-11 timer) på 10 cm hæler fra Paul Green uten å få så mye som en antydning til vondt i bena.

Dette er sko som har en liten platå, så den rèelle høyden på hælen i forhold til tåfestet er 'bare' 8 cm.

De faktisk utrolig gode ut! (og satser på at de er like gode som de ser ut til!)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste sko er fra rene caovilla. Helt fantastisk gode å gå i. Prisen er litt høy, men kan nesten forsvares med tanke på kvaliteten og komforten, noe mine andre sko i samme prisklasse ikke kan.

De var veldig flotte! Men tror de nesten blir litt for flotte for min del - i hvert fall de med høy hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Grensen sko er knall flinke og har litt snuppete modeller. Ikke kjipe kjærringmodeller.

Reiser ned til Grensen skomagasin i dag! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse skoene:

http://lillevinkelsko.no/camper-helena-bajo-2020202200-sort-p-67.html

Det er ikke så innmari høy hæl på de, men litt er bedre enn ikkeno synes jeg:) Kan ikke ha så høye hæler selv pga en operasjon i ryggen. Disse kan jeg ha på meg i mange timer uten å bli sliten hverken i bein eller rygg:) Bruker de både til bukse og skjørt/kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooops nå gikk du feil . . . Evans.

Det er ikke Grænsen Skotøymagasin i Grensen 12 du skal til. Dog de har ok modeller for så vidt.

Men i gågaten ved siden av, den julegaten nedover mot stortinget fra grensen.

Lille Grensen. Der Stockfleths ligger... På hjørne ved Backe gården... :danse:

Lille grensen sko er uavhengie og tar inn det de vil ! Siden de ikke er tilknyttet noe kjede er det mer flott utvalg og de ansatte kan faget. Det er ikke bare bare å selge sko. Se gjerne etter innehaveren, nett dame med blonde ekte krøller. DA har du skutt gullfuglen.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/ecco-nicoya-65-mm_921524/921525

Jeg er lik deg. Synes det er kjempevondt å gå med høyhælte sko. Må alltid begynne kvelden med ballerina, og ta på høye når jeg begynner å bli litt god i gassen og ikke kjenner så mye.

Så derfor tenkte jeg st jeg skulle invistere i noen gode høye skp, og kjøpte de på linken. De er kanskje ikke de mest fancy, men enkle og går til det meste. Ikke minst er sålen myk og de er gode å gå i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...