Gå til innhold

Fortvilt (skap)bi-jente


Gjest thealu

Anbefalte innlegg

Hvordan kom dere ut til familie/venner etc? Jeg personlig kommer fra en veldig vellståendes og "prippen" familie der en god fasade er veldig veldig viktig. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme ut på en måte, og om det i det hele tatt er nødvendig. Har hatt hetrokjæreste en del år nå, men har helt siden jeg var liten visst at jeg spiller litt på begge lag, og jeg har og hatt jentesex, noe som bare gjorde meg enda mer sikker. Har noen venniner som er lesbiske, men når jeg forteller dem at jeg definitivt er bifil, så virker det ut som de ikke vil (?) tro det for de sier bare at jeg er biseksuell. Syns det er en veldi vanskelig situasjon, og jeg klarer ikke finne noe løsning. I en alder av 19 år føler meg mildt sagt litt hjelpesløs :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det som regel er unødvendig. Er du i et forhold nå?
Jeg har aldri trengt å "komme ut" for noen. Har alltid vært åpen om det og det har funket veldig fint for meg. Mine foreldre vet ikke at jeg er bifil tror jeg, de har jo ikke noe med det å gjøre.
Det at dine lesbiske venner ikke tror deg syntes jeg er tåpelig. Du vet da bedre om din legning enn dem?
Hvis du trenger å snakke er jeg tilgjengelig.

Endret av Lilac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er iallefall helt unødvendig å "komme ut" før du er i forhold med en dame. Er selv biseksuell og er selvfølgelig ikke "komt ut", da det er like privat som hvilken sexstilling man liker best og slike ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :laugh: Eneste jeg tenkte på var visst jeg skal kunne møte andre jenter- så vil jeg at de skal vite jeg er tilgjengelig. Og ja jeg skjønner hva dere mener med at man ikke trenger å komme ut, men tror helt ærlig at viss jeg hadde møtt den rette jenta og kommet hjem til mamma og pappa hadde de begge fått tidenes hakeslepp for å være ærlig. Så jeg tenkte på en måte å "myke" den evnentuelle situasjonen opp for dem. OG ja er enig med at det er ganske tåpelig av venninene mine at de tror de vet min legning bedre enn meg, men tror kanskje det kommer fra at jeg sa det litt senere enn dem- og at jeg har vært og er ganske guttegal av meg. Men hva vet jeg. Iallefall takk for svar igjen, har konkludert med at jeg bere få vente, og viss en situasjonen kommer får jeg bare "hinte/advare" foreldrene mine litt på forhånd :icon_lol::icon_lol::icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre kan vente til du eventuellt forelsker deg i en av samme kjønn, de nærmeste venner "fortjener" vel å vite det, andre i periferien kan du vel bare la leve i usikkerheten på hva du egentlig er. Ikke sikkert de bryr seg så mye heller ;)

Det spørs jo hvor viktig dette er for deg, de færreste er 50/50 biseksuelle så det er jo muligens ikke sikkert du trenger å gå så offensivt ut med akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hastverk, du får ny tid hver dag.

Det er fint å tenke gjennom hvem man er og hvordan man ønsker å leve livet sitt. Forstår godt hva du mener om at familien og det at alt skal se fint ut.

Det viktigste er at du lever slik du selv ønsker. For å finne ut hva det akkurat er så kunne du snakke med mennesker i samme situasjon. Landsforeningen for lesbiske og homofile er kanskje et sted å søke nye venner med nye impulser ?

La ting utvikle seg naturlig, følg hjertet ditt, så ser du hvor veien går.

Viktigst av alt - vær deg selv !



Anonymous poster hash: 87edf...92f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar (igjen). Som mange av dere har anbefalt, så er jeg enig. Jeg kan vente med å fortelle de det til jeg har funnet en jente(viss jeg gjør det da). Og jeg håper jo for all del- at de vil være like glade i meg som de er nå, men jeg vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver da ikke opplyse foreldrene dine om hvem du liker å pule? Dra på dates, ha sex, og snakk gjerne med vennene dine om opplevelser, tanker og følelser rundt den slags, men ikke tenk på hva som skjer hvisomattedersomatte du forelsker deg i en jente og skal presentere henne for familien. Den tid, den sorg :) ingen som er heterofile tar vel noen gang den praten med familien uten videre? "Mamma, pappa, bare så dere veit det så foretrekker jeg å ha sex med folk av motsatt kjønn. Ville bare dere skulle vite det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...