Lea2 Skrevet 27. november 2013 #21 Skrevet 27. november 2013 Om min hund har et uhell (det skjer) hiver jeg ham bare i badekaret og skyller av med vanlig vann. Bruker ikke shampo eller noe annet om han ikke skal bades skikkelig (2-4 ganger i året). Hender også at jeg lar ham få en dusj med hageslangen når det er skikkelig varmt om sommeren, men også da uten shampo. Han lukter ikke annet enn om han er våt.
Tiak Skrevet 27. november 2013 #22 Skrevet 27. november 2013 Vil det si at utstillingsfolk har hunder med ødelagt hud og fettlag?Anonymous poster hash: 5fa8d...15e Ikke alle utstillingsfolk bader hunden hele tiden, min mor stiller spisshund og bader dem 3-5 ganger i året. Men alt er avhengig av pelstype og hundens leveforhold til daglig, en pelshund som skal være mye ute uten klær bør ikke bades ofte. Mens en korthårshund som har dekken på og er i aktivitet så lenge den er ute, er det ikke så farlig med. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #23 Skrevet 27. november 2013 Vil det si at utstillingsfolk har hunder med ødelagt hud og fettlag?Anonymous poster hash: 5fa8d...15e Jeg stiller spisshund. Han vaskes maks 2 ganger i måneden i de periodene han stilles. Men han er ekstremt lettstelt.. han kan se ut som en grushaug etter skogstur, men når han tørker er han nesten like fin. Så han trenger ikke vaskes noe særlig utenom utstilling.Anonymous poster hash: 0f6ce...61d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #24 Skrevet 27. november 2013 Hva er vitsen med å vaske så ofte? Skjønner ikke pointet her? Hva er det med "men stinker fort" du ikke skjønner da? *finne frem teskjeen*Anonymous poster hash: 7b214...9af
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #25 Skrevet 27. november 2013 Jeg stiller spisshund. Han vaskes maks 2 ganger i måneden i de periodene han stilles. Men han er ekstremt lettstelt.. han kan se ut som en grushaug etter skogstur, men når han tørker er han nesten like fin. Så han trenger ikke vaskes noe særlig utenom utstilling.Anonymous poster hash: 0f6ce...61d Og jeg kan fortelle i samme slengen, mens vi snakker om spisshunder, at det er en myte at de ikke stinker. Anonymous poster hash: 7b214...9af
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #26 Skrevet 27. november 2013 Om min hund har et uhell (det skjer) hiver jeg ham bare i badekaret og skyller av med vanlig vann. Bruker ikke shampo eller noe annet om han ikke skal bades skikkelig (2-4 ganger i året). Hender også at jeg lar ham få en dusj med hageslangen når det er skikkelig varmt om sommeren, men også da uten shampo. Han lukter ikke annet enn om han er våt. Og det var din hund! Ja.. Hvordan fikk du han? Hvilken oppdretter? Regnr i NKK? Anonymous poster hash: 7b214...9af
Lea2 Skrevet 27. november 2013 #27 Skrevet 27. november 2013 Han er en omplasseringshund, adoptert, gatemix, underbitt, kalvbeint, hjulbeint, veldig søt og ikke registrert i NKK 1
Santflows Skrevet 27. november 2013 #28 Skrevet 27. november 2013 Hva er det med "men stinker fort" du ikke skjønner da? *finne frem teskjeen*Anonymous poster hash: 7b214...9af Det er vel ikke vanlig at noen hunder stinker fortere enn andre? Da må den isåfall ha et problem med huden/pelsen
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #29 Skrevet 27. november 2013 Har en hannhund som ikke klarer å stå i ro når han gjør fra seg, så han tisser på både bein og mage. I tillegg trykker han rumpa nedi bakken når han driter, så det havner overalt. Men jeg bader han fortsatt bare 2 ganger i året. Det funker veldig bra å bruke en fuktig vaskeklut til å vaske av møkka med. Har en japansk spisshund, og han lukter virkelig ingenting. At vi mennesker vasker håret hver dag er en uting, som vi nå har overført til våre hunder. Det skal ikke være nødvendig å bade en hund i det hele tatt. La dem være hunder. Anonymous poster hash: c06d2...ea2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #30 Skrevet 27. november 2013 Og jeg kan fortelle i samme slengen, mens vi snakker om spisshunder, at det er en myte at de ikke stinker. Anonymous poster hash: 7b214...9af Han lukter jo hund, så klart, men det er veldig sjelden min spisshund stinker Anonymous poster hash: 0f6ce...61d
xinnia Skrevet 27. november 2013 #31 Skrevet 27. november 2013 Mine hunder løper i skogen nesten hverdag.. og selv om de er korthåret, så blir de faktisk veldig møkkete. Her sover de i senger, sofa etc.så de bades hver uke.. orker ikke å ha møkkete illeluktene hund i hus.. grøss. Forstår meg ikke på folk som drar på utstilling altså en eksteriør utstilling, og ikke presenterer hunden ren og velstelt...
Tiak Skrevet 27. november 2013 #32 Skrevet 27. november 2013 Forstår meg ikke på folk som drar på utstilling altså en eksteriør utstilling, og ikke presenterer hunden ren og velstelt... Og med det mener du..?
xinnia Skrevet 28. november 2013 #33 Skrevet 28. november 2013 Og med det mener du..? At jeg ikke forstår hvordan noen orker å dra på utstilling med en hund uten å ha badet og stelt den først...noen som skrev over er at de ikke badet hvergang de stilte hunden sin.. Det er tross alt en eksteriør bedømming- og det koster endel penger å stille ut, har alltid tatt det som en selvfølge selv da jeg hadde pelshunder, at man sørger for at hunden er nyvasket og stelt etter alle kunstens regler.. Men det er meg da:-)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #34 Skrevet 28. november 2013 At jeg ikke forstår hvordan noen orker å dra på utstilling med en hund uten å ha badet og stelt den først...noen som skrev over er at de ikke badet hvergang de stilte hunden sin.. Det er tross alt en eksteriør bedømming- og det koster endel penger å stille ut, har alltid tatt det som en selvfølge selv da jeg hadde pelshunder, at man sørger for at hunden er nyvasket og stelt etter alle kunstens regler.. Men det er meg da:-) Jeg mener det kommer veldig an på rasen man har. Det er stor forskjell på f.eks en yorkie og en spisshund... Jeg har alltid vasket min spisshund før vi stiller, for vi stiller ikke såå ofte og vi prøver å begrense vaskingen til stort sett før utstillinger, men andre med samme rase som kanskje stiller oftere vasker ikke hunden før hver eneste utstilling. Og jeg syns ikke det gjør noen verdens ting. De får ex på pelsen likevel. En yorkie ville kanskje ikke fått det. Anonymous poster hash: 0f6ce...61d
xinnia Skrevet 28. november 2013 #35 Skrevet 28. november 2013 Jeg mener det kommer veldig an på rasen man har. Det er stor forskjell på f.eks en yorkie og en spisshund... Jeg har alltid vasket min spisshund før vi stiller, for vi stiller ikke såå ofte og vi prøver å begrense vaskingen til stort sett før utstillinger, men andre med samme rase som kanskje stiller oftere vasker ikke hunden før hver eneste utstilling. Og jeg syns ikke det gjør noen verdens ting. De får ex på pelsen likevel. En yorkie ville kanskje ikke fått det. Anonymous poster hash: 0f6ce...61d Tror det kommer mer ann på om man vil vinne eller ei.. selv om man får exc på pels.. så betyr jo ikke det man vinner.. Når man står på lineup når kvalitetsbedømmingen er ferdig og dommeren skal plukke sin vinner- så sier det seg selv at en hund med nyvasket stelt pels er penere enn en som ikke er vasket på en stund.. for det synes.. selv for meg som ikke kan rasen ser forskjell.. ( og ikke minst lukter.. rundt enkelte raseringer stinker det virkelig.. yack..) Men folk må selvsagt gjøre som de vil..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå