Gå til innhold

Hvor ofte kan jeg bade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kan jeg bade hunden min uten at det ødelegger pelsen/huden? 1 gang i uken?

Bruker valpesjampo, og hunden er voksen. Men han stinker fort.

Anonymous poster hash: 7b214...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør ikke bade hunden for ofte. Min bader kanskje 4 ganger i året (noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere). Kommer selvsagt an på pelsen/rasen. Hund lukter hund og det lufter mer når den er våt/fuktig i pelsen. Synes 1 gang i uka høres veldig mye ut.. hadde nok ikke badet hunden oftere enn en gang i måneden tror jeg,

Skrevet

Pelsen bruker omtrent en uke på å få tilbake fettlaget, så jeg synes èn gang i uka blir for mye. Det kommer litt an på rase, men jeg ville badet minst mulig nå på vinteren - hunden trenger fettlaget i pelsen for å isolere mot kulden.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

du skal ikke bade den så ofte. da ødelegger du fettlaget. vær heller nøye med pelsstell. lukten av hunden kan også komme av maten den får. snakk med dyrlegen om det :)

Skrevet

Den bruker vinterdress og andre klær om vinteren, så trenger ikke fettlaget. Dessuten virker han fornøyd etter å ha bada.

Men hver 2. Uke da? 2 ganger i mnd.

Skrevet

Vår hund bader kanskje ca 2 ganger i vintertida.. Om sommeren er han nesten ikke på land, da er han badehund :laugh:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Den bruker vinterdress og andre klær om vinteren, så trenger ikke fettlaget. Dessuten virker han fornøyd etter å ha bada.

Men hver 2. Uke da? 2 ganger i mnd.

syns ikke en hund skal bades mer en en gang i mnd om du virkelig må bade den.

de kan dessuten få problemer med huden etter hvert.

Skrevet

Bruker du en shampoo beregnet på hund, og bader f, eks på kveld så den er skikkelig tørr før du går ut i kulden (føner er supert) kan du vaske hunden så ofte du vil.

Inne hunder og som bruker dekken ute i kulden,trenger ikke fettlag.. bare tull at hunder skal lukte annet enn godt;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bader min ca en gang i uka, og han lukter aldri hund, selv om vi går "over tida".

• Liker 1
Skrevet

Det spørs. Hva slags rase/pelstype? Hvis han lukter kan du evnt bare vaske utsatte områder (mage/rygg) og unngå å shamponere hele hunden hver gang.

• Liker 1
Skrevet

Korthåret pels uten underull. Han tisser på beinet sitt hver bidige gang han luftes.

Skrevet

Korthåret pels uten underull. Han tisser på beinet sitt hver bidige gang han luftes.

En del av pakka ved å velge en hann.

Anonymous poster hash: fdcc8...eb5

Skrevet

En del av pakka ved å velge en hann.Anonymous poster hash: fdcc8...eb5

Pisspreik ;)

Jeg har kjent utallige hannbikkjer, ikke én av dem gjør det. Det er bare min hund som er defekt, vel.

Forresten så hender det han står på forbena og tisser, med bakbeina rett til værs. Vet ikke om urinen kommer på magen. Men helt seriøst. Er en Boston terrier, han er fortung.

Skrevet (endret)

Da kan du sikkert vaske ganske ofte, men unngå å shamponere hele hunden når du ikke trenger det. Jeg bader hunden min bare 4 ganger i året, men så er det en tispe, som ikke skitner seg ut ;) Så lenge du tørker hunden godt og har på den dekken ute, og den ikke får kløe/tørr hud, så går det sikkert fint med én gang i uken.

Hadde det vært en dobbelpelset spisshund, f.eks., så ville jeg kun badet noen få ganger i året.

Endret av Tiak
Skrevet

Da kan du sikkert vaske ganske ofte, men unngå å shamponere hele hunden når du ikke trenger det. Jeg bader hunden min bare 4 ganger i året, men så er det en tispe, som ikke skitner seg ut ;) Så lenge du tørker hunden godt og har på den dekken ute, og den ikke får kløe/tørr hud, så går det sikkert fint med én gang i uken.

Hadde det vært en dobbelpelset spisshund, f.eks., så ville jeg kun badet noen få ganger i året.

Blør lite under løpetid eller? Vet om noen som har en som blør så blodet spruter, faktisk. Når hunden rister seg.

Så det er liksom det, blod overalt eller stinkende hund? Nei, blir katt neste gang. :P

Skrevet (endret)

Blør lite under løpetid eller? Vet om noen som har en som blør så blodet spruter, faktisk. Når hunden rister seg.

Så det er liksom det, blod overalt eller stinkende hund? Nei, blir katt neste gang. :P

Blør vel helt normalt, men absolutt ikke så det spruter, nei. Kan bruke tispetruse. Ellers vasker hunden seg selv, og bades alltid etter løpetid. Det er jo bare to ganger i året, heldigvis :) Endret av Tiak
Gjest Hyssingen
Skrevet

Pisspreik ;)

Jeg har kjent utallige hannbikkjer, ikke én av dem gjør det. Det er bare min hund som er defekt, vel.

Forresten så hender det han står på forbena og tisser, med bakbeina rett til værs. Vet ikke om urinen kommer på magen. Men helt seriøst. Er en Boston terrier, han er fortung.

Min tisser på føttene sine og på magen innimellom. Vasker bare føttene og under magen.

Skrevet

Vil det si at utstillingsfolk har hunder med ødelagt hud og fettlag?

Anonymous poster hash: 5fa8d...15e
Skrevet

Hva er vitsen med å vaske så ofte? Skjønner ikke pointet her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...