AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 jeg har jobbet i barnehager i noen år, men på siste arbeidsted likte jeg meg ikke noe serlig og sjefen og jeg var vel aldri på noe mer enn hils, så for 1 uke siden orket jeg ikke mere og sa opp jobben min, men sjefen sa da klart i fra at jeg ikke burde bruke henne som refferanse. hun kunne sikkert ta tlf om noen ringte men ville da si at hun hadde hatt noen problemer med meg, pliktoppfyllende osv, men at alt ikke var rosenrødt. ringte forige sjefen min, som jeg har en bra attest i fra, men hun hadde sluttet i jobben pga sykdom og orket ikke stille som refferanse da hun mente hun var for syk, så da står jeg igjen med en refferanse som jeg ikke har jobbet med på 6 år, og det er den nyeste jeg har. var på inntervju i dag, da de spurte om refferanse sa jeg som det var at jeg hadde bare den som da er 6 år gammel og forklarte at den ene tidligere sjefen var for syk og den andre ikke ønsket og stille, forklarte da at jeg og henne ikke kom så bra overens med hverandre. de sa de ønsket nyere men forsto at jeg ikke kunne skaffe det, så de fikk se på det. hvordan kan jeg da skaffe en refferanse? kan jeg bruke tidligere foreldre (flere som har sakt at om jeg noen gang trenger refferanse er det bare å bruke de), bruke venner eller skal jeg ta sjangsen å bruke den siste som jeg vet vil si noe bra men også slenge på en liten konflikt jeg hadde med en mor (misforståelse som vi ryddet opp i, men som styrer mener beviser at jeg er udugeli) og at hun mener jeg ikke har noe i en barnehage og gjøre? kan også nevne at de andre attestene jeg har er alle veldig bra, så attestene sier noe annet en hun gjør. Anonymous poster hash: ee278...294
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Hva med å bruke en kollega? Anonymous poster hash: a673a...128 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Sett deg ned med din nåværende sjef og se om dere finner en løsning. At hun mener du er "udugelig" er rett og slett ikke en bra nok begrunnelse for å gi deg en dårlig referanse, det må være noe konkret det gjelder og en "misforståelse" høres ikke alvorlig nok ut til at det skal måtte følge deg for alltid. Det kan hende du handlet galt i det tilfellet du kranglet med moren, men om du ellers har gjort en bra jobb og det var et engangstilfelle så er det lite seriøst at du skal ha dårlig referanse bare på grunn av det. Dette forutsatt at det ikke dreier seg om noe mer enn det som fremkommer her. Anonymous poster hash: ff0a5...6df
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Hun har aldri likt meg trur jeg og man kan si hun er en frue med sterke meninger, så og prate med henne er håpløst. Noe småklaging har det hvert, men ikke noe som går på ungene eller noe slikt, har mest hvert at hun har funnet noe å klage på som ingen andre får klager på. Er ikke feil fri jeg heller, men mener selv at dette er urimelig og ser ikke hva hun tjener på og ødlegge for meg, men hun vill ikke prate om det, mener dette er noe jeg har rotet meg oppi selv. Skulle nesten tru jeg hadde stjålet penger, slått unger eller noe slikt pga den fientlige og agresive måten jeg nå blir mødt med.. Anonymous poster hash: ee278...294
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå