Gå til innhold

Tankefeltterapi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går og vurderer om jeg skal prøve tankefeltterapi.

Har på mange områder hatt en bedriten oppvekst (mobbet av min egen mor), hatt flere traumatiske opplevelser (ulykker, voldshendelser) og vært igjennom to samlivsbrudd. Kort fortalt.

Har et positivt livssyn tross alt, og er en løsningsorientert person. Har oppgjennom årene prøvd å løse problemene mine på flere måter, psykolog (fint å ha noen å prate med som har taushetsplikt, men det har dessverre ikke endret noe for min del), akupunktur, meditasjon, positiv tenkning osv.

Føler at jeg har fått mer og mer kontroll på tankene mine, men kroppen min viser fortsatt alle tegn på å ha vært i en stresset situasjon over lang tid. Smerter fra topp til tå, søvnproblemer, konsentrasjonvansker, hukommelsessvikt, irritabilitet, problemer med å engasjere meg i andre mennesker enn den næreste familien osv.

Lurer på om noen med lignende problemer har prøvd tankefeltterapi, og om de har følt det har virket. Ser at det koster jo endel, og har allerede lagt igjen endel penger hos forskjellige terapeuter og behandlere, så det hadde vært fint å vite hva andre har opplevd.

En ting som gjør meg litt skeptisk til om dette er noe for meg, er at det står at man skal tenke på det som er vanskelig mens terapeuten banker på forskjellige punkter. Vet ikke helt hvordan jeg skal prioritere hva jeg skal tenke på, siden det har vært så mye. Vil det fungere selv om man har flere/sammensatt problemstilling?

Blir takknemlig om noen har erfaringer å dele om denne terapimetoden.

Anonymous poster hash: 3e9c5...353
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen som helst beviser for at dette har noen effekt. Det håper jeg du er klar over. Du må gjerne prøve dette for placeboeffektens skyld, men det er og blir humbug.

Anonymous poster hash: dd6f6...db9
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...