Gå til innhold

Tråden for oss høysensitive


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Tenkte å opprette en tråd for oss som er høysensitive personligheter, så vi kan dele erfaringer med hverandre.

Jeg synes på ingen måte det er et negativt personlighetstrekk, snarere positivt når man lærer å bruke det på en os måte 😊

Jeg kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv; Jente 26 år.

- Jeg har alltid følt sterkt på meg hva slags sinnsstemning andre har, om de lyver og sier "alt er ok" så føler jeg det hvis det ikke stemmer.

- oppfatter blikk og signaler andre sender hverandre

- Jeg kan ha ekstremt dårlig samvittighet i lange tider for ting som andre ser på som "filleting"

- Jeg er redd for å såre andre. Om noen har såret meg kraftig klarer jeg ikke å hevne meg, for jeg vil ikke at noen skal ha det vondt

- Er konfliktsky

- Etter å ha vært sosial er jeg helt utslitt og eneste måten jeg kommer til hektene igjen er å være helt alene og gjøre det jeg vil, ofte kan jeg ligge å kikke på veggen i over 1 time og ha det helt stille rundt meg

- Jeg klarer aldri å kjede meg

Anonymous poster hash: 566df...135

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva betyr dette? du beskriver jo meg ;P

Anonymous poster hash: 24c3c...93b

And me...

Anonymous poster hash: 818b2...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei Ts! Jeg er 33 år og har nettopp funnet ut at jeg høysensitiv..Det var en åpenbaring for meg å finne dette ut etter å ha levd et liv m. maaaasse følelser og tanker, og etter å bestandig å ha følt meg annerledes enn de fleste andre..Da jeg leste om dette og tok testene (hadde veldig høy scoring), fant ut at dette er "meg", så både lo og gråt jeg, det var så godt å finne ut at jeg faktisk er normal, men bare litt annerledes..Jeg slipper å konstant prøve å jobbe med meg selv for å forandre på ting jeg trodde var "galt" med meg, jeg kan akseptere meg selv og lære å elske meg selv for nettopp den jeg er..Jeg føler at dette er starten på et nytt og bedre liv som "meg selv"...Har opplevd mye turbulens i livet m. kronisk sykdom, uføretrygd og flere destruktive kjærlighetsforhold med menn som har sugd energien ut av meg, aldri vist meg respekt..har pga. min personlighet som veldig samvittighetsfull, empatisk og ønske om å hjelpe andre som har det vondt, valgt menn som ikke har gitt meg det jeg trenger og som har påført meg mye vondt.

Har fått to fantastiske sønner, hvor faktisk begge også er høysensitiv. Jeg ønsker å lære guttene mine, og vise dem at de er verdifulle og fantastiske akkurat som de er, og ønsker å gi dem en god start på livet slik at de kan elske og respektere seg selv og få et godt liv.

Jeg er av de 30% av høysensitive, som er utadvendt, og det har ofte bydd på utfordringer. Var sjenert som barn, men ble utadvendt da jeg begynte på vgs. Jeg har nok ikke bestandig vært en enkel person, da jeg er fryktelig opptatt av moral og etikk, er veldig rettferdig, -og kan da virke fort streng..men samtidig er jeg veldig sårbar og soft som en fløyelskanin innvendig. Jeg er veldig selvkritisk, da vi alle som mennesker har både svake og sterke sider v. oss selv, og gjør alle gode og mindre gode ting, alt jeg gjør og tenker blir det satt en voldsom tankeprosess rundt hos meg selv, og jeg har en vanvittig selvinnsikt..gjør jeg noe uetisk og noe jeg ser selv på som galt, tar jeg det veldig innover meg og sliter med dårlig samvittighet i lang tid og kjefter stadig på meg selv..også for bagateller som andre bare fnyser bort..man kan fort bli sett på som lille frøken prektig, men jeg blir også sett på som ekstremt empatisk, samvittighetsfull, godhjertet og tillitsfull...Har mange ganger blitt såret og har opparbeidet meg et skjold som kan føre til at andre som ikke kjenner meg, av og til får inntrykk av at jeg er en isdronning og tøff i trynet..men dette er ikke meg og det vet de som blir kjent med meg og kjenner meg fra før..er bare vàr for å bli såret igjen og beskytter meg selv..er bevisst på dette og jobber stadig med meg selv pga. dette..ønsker jo ikke å virke som en kald og følelsesløs person utad..Jeg oppfatter veldig lett om andre sliter og har det vondt..dersom det er negativ el. positiv energi hvor jeg kommer..er nesten som man har en 6 sans på alt av følelser og energi som svever rundt om èn...er veldig estetisk begavet, og er opptatt av detaljer og det som er vakkert rundt meg.

Jeg skulle ønske det var et forum for de med dette personlighetstrekket, slik at det var lettere å kunne komme i kontakt med andre, vet du/dere her inne om noe forum for "oss"? :)

Klem <3

Endret av Abstrakt-gen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også igjen i mye av dette, men må det ha et navn? "Høysensitiv"...

Jeg føler vi er blitt så diagnosefikserte i Norge nå for tiden, kan vi ikke heller si at folk er forskjellige og vi er et mangfold?



Anonymous poster hash: 806a8...a9c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...