Gå til innhold

Sover lenge i helgen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sover til stadighet for lite i hverdagen, men sover tilgjengjeld lenge i helgen. Det hender at noen ganger i uken der jeg ikke sover 24/24, men jeg erstatter det med helgen.

Så det har blitt et problem for meg, å sove lenge i helgen da, så jeg lurer på hvordan jeg skal unngå det?

Noen ganger så tenker jeg at selv om jeg våkner tidlig i helgen så har jeg ingenting å gjøre særlig i vinter, så jeg kommer virkelig ikke på noe altså.

:)

Anonymous poster hash: b3737...e63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, i vanlige hverdager sover jeg ca 6 timer, mens i helgene sover jeg lørdagen og søndagen ut hele dagen. Det er et problem for meg også, men syntes det er viktig for å fungere i hverdagen med lite søvn :)

• Liker 1
Skrevet

hehe, i vanlige hverdager sover jeg ca 6 timer, mens i helgene sover jeg lørdagen og søndagen ut hele dagen. Det er et problem for meg også, men syntes det er viktig for å fungere i hverdagen med lite søvn :)

Jo a, men jeg liker å gjøre noe i fritiden vettu ;) live dagen

Skrevet

Jo a, men jeg liker å gjøre noe i fritiden vettu ;) live dagen

Skjønner, jeg pleier å melde meg på sal timer på treningsenteret i uka, sånn at jeg MÅ dra dit i helga, da har du ivertfall noe å våkne til. Ellers må jo f.eks en hund ha lufteturer.. Du kan jo dra ut med noen venner og finne på noe :)

Skrevet

Jeg har nettopp klart å legge om søvnmønsteret mitt med stor suksess. Trikset er ikke så vanskelig: legg deg og stå opp til samme tid hver eneste dag, uansett. Særlig gjelder det å stå opp. Om du står opp 7 vanligvis i uka, så begynn å gjøre det i helgene også. Og sett deg et tidspunkt hvor du skal legge deg. Legger du deg senere, så stå fortsatt opp til samme tid, ellers blir døgnrytmen bare forskjøvet.

Jeg har vært sånn som deg, med lite søvn i uka og mye i helgene. Nå sover jeg mer i gjennomsnitt vil jeg tro, fordi jeg sover mer og bedre på ukedagene når ikke halve helga går med til soving.

Anonymous poster hash: 135eb...0b6
Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg har samme problemet, men jeg har alltid vært sånn. Trenger mye søvn. Det har litt med leggevaner å gjøre, merker jeg. Jeg er veldig glad i å sitte sent oppe, kan gjerne legge meg i 2-3 tiden i helgene, og da sover jeg til rundt kl 14 også. Legger jeg meg kl 22 så våkner jeg kl 10.

Anbefaler å sette på vekkerklokken :) Jeg gjør alltid det om jeg skal noe, og da legger jeg meg tidligere på kvelden også.

Skrevet

Jeg har samme problemet, men jeg har alltid vært sånn. Trenger mye søvn. Det har litt med leggevaner å gjøre, merker jeg. Jeg er veldig glad i å sitte sent oppe, kan gjerne legge meg i 2-3 tiden i helgene, og da sover jeg til rundt kl 14 også. Legger jeg meg kl 22 så våkner jeg kl 10.

Anbefaler å sette på vekkerklokken :) Jeg gjør alltid det om jeg skal noe, og da legger jeg meg tidligere på kvelden også.

"Jeg har samme problemet, men jeg har alltid vært sånn. Trenger mye søvn". hehe søvn er viktig for kvinner da ;)

Gjest Anastasia
Skrevet

"Jeg har samme problemet, men jeg har alltid vært sånn. Trenger mye søvn". hehe søvn er viktig for kvinner da ;)

Det er det! Jeg elsker å sove :) I tillegg sover jeg et par timer på kvelden etter jobb, og legger meg uten problem senere. Noen trenger mye søvn og noen trenger mindre.

Skrevet

"Vekkerklokken" hehe jeg har ingen vekkeklokke og mobilen min er alltid tom for batteri :fnise:

Skrevet

Tror jeg ville sjekket stoffskiftet om jeg vsr deg.

Anonymous poster hash: 9843c...a0e

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Jeg står opp tidlig hver dag, også i helgen. Sover jeg ut ødelegger jeg hele døgnrytmen og får søvnproblemer :P

Så sett vekkerklokken på og få mer ut av helgen. Kan ikke sove bort dagene :):fnise:

Endret av Heartbeat
Skrevet

Jeg står opp tidlig hver dag, også i helgen. Sover jeg ut ødelegger jeg hele døgnrytmen og får søvnproblemer :P

Så sett vekkerklokken på og få mer ut av helgen. Kan ikke sove bort dagene :):fnise:

Lurt! Min døgnrytme er helt på trynet for tiden. Skjerpings! :P

Gjest Anastasia
Skrevet

Tror jeg ville sjekket stoffskiftet om jeg vsr deg.

Anonymous poster hash: 9843c...a0e

Stoffskiftet mitt er helt fint :) Har sjekket alt hos legen. Og i dag føler jeg meg veldig uthvilt etter å ha sovet godt i helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...