Gjest Virvar Skrevet 9. mai 2004 #1 Del Skrevet 9. mai 2004 Finnes det noen spray som dreper edderkopper? Som man bare drar frem, sikter , sprayer med - og så faller de om på ryggen døde og livløse og kan kastes i do? Jeg hater edderkopper, jeg er livredd de. Og å forsøke å drepe de uten at de stikker av er en pine. Hver eneste dag støter jeg på noen her hjemme, og hjertet banker superfort i flere minutter etterpå. Sjokk. Ikke bra. Det må da finnes en god spray som kverker de? Har fått tipset om hårspray - men de greier jo å stikke av likevel jo. Eller kanskje jeg ikke bruker sterk og klissete nok hårspray på de. Huff, i sted så oppdagde jeg en i et skruehull i veggen. Prøvde å ta den med papir, men fikk bare med noen føtter. Jeg sprayet- og trodde den kom ut men det gjorde den ikke. Nå nå har jeg plugget igjen med papir. Det dumme er bare at den stikker vel av inni veggen. Og beina på beistet vokser vel ut igjen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 9. mai 2004 #2 Del Skrevet 9. mai 2004 Min erfaring emd vår edderkoppspray er at de ikke dør spesielt fort, så den er lite effektiv i så måte (men funker gankse greit prevantivt) Men, min bror hadde i sine yngre dager stor effekt av crc (det var den som var nærmest...) ikke akkurat beregnet til slik bruk, men effektiv var den.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 9. mai 2004 #3 Del Skrevet 9. mai 2004 Hva er CRC da? Og hva heter den edderkoppsprayen? *desperat* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 9. mai 2004 #4 Del Skrevet 9. mai 2004 CRC er vel diverse produkter egentlig... sånne som selges på bensinstasjonen i den vesle avdelingen der de enda har sånne ting som bensinstasjonene hadde i gamle dager... Edderkoppsprayen husker jeg ikke helt hva heter, men den er kjøpt på en jernvarebutikk, finnes sikkert også i hagebutikker etc. De hadde mange ulike å velge i på butikken... mitt største problem er at det er bilde av alle d dyrene den "virker mot" på baksida, så det var ikke noe kjekt å velge... Men den virker ganske greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #5 Del Skrevet 10. mai 2004 Edderkopper er ikke skadedyr, å det er ikke laget noe for å drepe den. I år tror jeg det er mye mere innsekter/edderkopper? Mulig den fine våren? jeg gikk og kjøpte innsektsspray på europris. Dem forsvant iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 10. mai 2004 #6 Del Skrevet 10. mai 2004 Som deg, er eller skal jeg si var jeg redd for edderkopper. Dette løste jeg på to måter. Når jeg så en edderkopp snudde jeg et glassover den. ( hadde eget edderkoppglass) Skjøv en papir lapp under, snudde glasse og heldte på rødsprit, eller neglelakkfjerner med aceton. Edderkoppen var død etter få sekunder og ble skyldt ned i tolettet. En dag kom jeg over noe som heter Fluespray i en blomsterbutikk. Dette er nervegass for småkryp. ( men skader ikke hunder eller katter) Dette er en gul boks, tror det var Mester grønn som solgte den. Sprayet hele leiligheten grundig. Lukket dører og vinduer i en times tid og åpnet så for lufting. Gjentok dette etter 1 uke. Så ble det en sommer helt fri for insekter og edderkopper inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 10. mai 2004 #7 Del Skrevet 10. mai 2004 Glass-metoden fungerer ikke med meg, for jeg må bare få drept de fortest mulig uten å se på de så mye. Jeg får litt panikk jeg, de er bare så utrolig avskyelige. Hvis jeg stirrer litt for lenge på de, så får jeg grusomme drømmer om edderkopper om natten :o . Virker som om synet av de brenner seg fast på netthinnen Må sjekke opp det med de sprayene. Lurt også å spraye i rommene ja. Men må kanskje passe på akvariet da så ikke gassen kommer nedi til fiskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 11. mai 2004 #8 Del Skrevet 11. mai 2004 Det betyr ulykke å drepe edderkopper! :fy: Jeg fanger de og slipper de ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. mai 2004 #9 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvis du sprayer med MastaKill .. holder de seg hvertfall vekk... Fantastisk mot maur og andre kryp også.. http://nessemaskin.no/ Gå inn på skadedyrsbekjempelse og Mastakill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 11. mai 2004 #10 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har Pelias Universal Insektsmiddel som jeg har kjøpt hos Pelias Norsk Skadedyrkontroll. Den har langtidseffekt, 7 uker. Jeg prepper et rom ved å spraye i alle hjørner, oppe og nede, langs gulvlister og rundt vinduskarmer. Insekter hater lukten. Hvis du sprayer på selve beistet, dør det ikke øyeblikkelig *poff* men det funker. Du kan også spraye i hull. Hvis jeg er hjemme og ser en edderkopp på badet, så peiser jeg masse hårspray på og så fikserer jeg med hårføner. Veldig effektivt, de slutter å røre på seg momentant. Min mor er ikke så glad i å finne stive edderkopper i merkelig positurer oppover badeveggen, men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 11. mai 2004 #11 Del Skrevet 11. mai 2004 Kall det gjerne innsektsmishandling, men ettersom jeg er livredd edderkopper og øvrig insekter, sverger jeg ofte til Jiff flaska dersom de går meg på nervene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. mai 2004 #12 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvis jeg er hjemme og ser en edderkopp på badet' date=' så peiser jeg masse hårspray på og så fikserer jeg med hårføner. Veldig effektivt, de slutter å røre på seg momentant. Min mor er ikke så glad i å finne stive edderkopper i merkelig positurer oppover badeveggen, men men.[/quote'] :o .. det hadde heller ikke jeg likt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #13 Del Skrevet 11. mai 2004 I år tror jeg det er mye mere innsekter/edderkopper? grøss... :-x :o :o huff.... Får panikk og blir helt stiv og handlingslammet når jeg ser edderkopper jeg. Er kjempeglad for hver eneste som blir knertet. Stå på jenter!!!!! Skjønner egentlig ikke hva som er så fælt mer edderkopper, men jeg klarere de ikke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. mai 2004 #14 Del Skrevet 11. mai 2004 [skjønner egentlig ikke hva som er så fælt mer edderkopper' date= men jeg klarere de ikke!!! Ikke jeg heller... (misliker vel egentlig alle sorter kryp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #15 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg så for meg badeveggen med "stivna" edderkopper...hehe... Men ellers er jeg enig med dere her. Ekle kryp, får ståpels av de. Her om dagen holdt jeg på å ta på en ute....yak...en stor en....grøsser. Eh..den levde ikke lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. mai 2004 #16 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg dreper vanligvis ikke dyr og edderkopper og andre heslige ting! :o MEN! Radar funker helt greit, selv om det tar litt tid før de dør. (Jeg måtte drepe en sebrahoppe-edderkopp i fjor.. Ikke nok med en edderkopp, men de HOPPER! *løpeoggjemmeseg*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 13. mai 2004 #17 Del Skrevet 13. mai 2004 Syntes plutselig litt synd på edderkoppene, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 13. mai 2004 #18 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg dreper vanligvis ikke dyr og edderkopper og andre heslige ting! :o MEN! Radar funker helt greit, selv om det tar litt tid før de dør. (Jeg måtte drepe en sebrahoppe-edderkopp i fjor.. Ikke nok med en edderkopp, men de HOPPER! *løpeoggjemmeseg*) HOPPER? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. mai 2004 #19 Del Skrevet 13. mai 2004 HOPPER ja! Husker mamma sa til meg "edderkopper hopper ikke.." Og jeg levde i den troen.. HELT til jeg flyttet sørover.. "ÅNEI! En edderkopp på nabopulten.. phew.. heldigvis kommer den ikke seg hit med det første" *boinkhoppetilnabopult* "HYYYL" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. mai 2004 #20 Del Skrevet 15. mai 2004 Disse insektsprayene man renser hele rom med; er de ikke skadelig for maling eller treverk eller andre ting? Er det bare å spraye i vei?? Jeg vet at mange insekter hater lukten av salmiakk. Kan man spraye hele luftebalkongen ("blokk-bås" = med tre vegger og tak) med salmiakk-vann uten å bli "påvirka" selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå