Gå til innhold

Blip skal bli mamma :D


Blip

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er jeg 7 uker på vei (7+5) så jeg tenkte jeg kunne starte en dagbok her.
Termin er dermed 9 juli.

Litt om meg, jeg er 27år og samboer er 41. Vi bor i utlandet så vi har en del utfordringer med lover, regler og hvordan systemet her funker.

Ser at mange velger å holde det hemmelig en stund at de er gravide. Det klarte ikke jeg. :fnise:

Vi var prøvere i ca 5 mnd og når testen endelig viste positivt (5+4) så var min første reaksjon å få panikk. NÅ ENDRER ALT SEG, HVORDAN SKALJEG KLARE DETTE?????? Så jeg ringte mamma, hun tok helt av, "HURRA JEG SKAL BLI MORMOR".

Etter å ha pratet med henne en stund roet jeg meg ned og kunne nyte gelden av en positiv test.
Og siden jeg syntes det var urettferdig at hun fikk vite det og ingen andre så ringte vi resten av besteforeldrene og fortalte nyheten. Men ellers skal vi holde det hemmelig til etter juleferien.

Til nå har jeg litt ulike tegn og problemer som resultat av graviditeten. Jeg har en EXTREM luktesans og mitt skrivebord på jobben er ca 5 meter fra døra til kjøkkenet. Takk for alle ting jeg får lyst på fra luktene på kjøkkenet. På fredag var det pytt i panne som jeg ble fysen på.

Ved siden av dette er jeg veldig kvalm og svimmel. Og sover veldig dårlig. Så akkurat nå er det tungt å komme seg på jobb, men jeg håper dette gir seg om ikke så alt for lenge.

Når gå jeg rundt og gleder meg til føste legetime i uke 10. Gleder meg masse til første UL som jeg tror de kommer til å gjøre på denne legetimen, ettersom første UL her er mellom uke 9-12.

Så nå venter vi bare i spenning på det som kommer.... :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :) Det er slettes ikke enkelt å holde noe slikt for seg selv, vi sa det til nærmeste familie ganske kjapt vi også.

Krysser fingrene for at formen drar seg til noe når første trimester er overstått. Spennende om dere får se krabaten allerede om to uker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :) Det er slettes ikke enkelt å holde noe slikt for seg selv, vi sa det til nærmeste familie ganske kjapt vi også.

Krysser fingrene for at formen drar seg til noe når første trimester er overstått. Spennende om dere får se krabaten allerede om to uker! :)

Tusen takk, jeg håper at formen bedrer seg etter hvert. Selv om nermeste familie vet det så synes jeg neimen ikke det er lett å holde det sjult for resten av verden, har så lyst til å hoppe rundt og si JEG SKAL BLI MAMMA!!!!! :bolledeig:

Gratulerer! :blomst:

Tusen takk og gratulerer til deg med det lille underet som akkurat har kommet til verden. :blomst:

Håper du koser deg masse som nybakt mamma, selv om det sikkert er slit også.

Edit:skrivefeil

Endret av Blip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevanskelig! Man vil jo bare rope det ut til alle og dele den enorme gleden :) Nå er det ikke lenge igjen til du kan fortelle det, og om du får ul når du skal til kontroll kan du jo vise frem det første bildet av den lille også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva har skjedd siden sist?
Jeg er fortsatt kvalm som en dupp og konstant utslitt. Ikke hjelper det på energien heller at jeg våkner følt 1000 ganger i løpet av natten. Men det går seg vel til etter hvert regner jeg med. Og jeg har jo rikelig med motivasjon til å stå igjennom dette. Det er definitivt vert å leve igjennom disse ubehagene for å få møte nurket vårt når det kommer til verden. :bolledeig: ååååååå som jeg gleder meg.

Klarer ikke helt å la være å surfe rundt på forskjellig nettsider for å se på alt som jeg må kjøpe. Har funnet (for meg) noe jeg tror er verdens herrligste baby seng. Og jeg har en viss idee om hvilken type vogn jeg vil ha, men før jeg bestemmer meg for det så skal jeg i en butikke og se vognene live.

Min stakkars kjære føler vel til tider at han må bremse meg litt. :fnise:

Han: "ja, den er søt, men kan vi ikke vente litt med å kjøpe babyseng? det er tross alt 8 mnd til nurket kommer"

Og ja jeg vet jo at det er fortidlig å handle ennå, men det er bare så gøy å se på alt i den store jungelen av baby ting der ute. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo veldig greit å orientere seg om hva som finnes og lage lister over hva man trenger slik at man kan ta det litt etter hvert :) Det er f.eks lettere å følge med på tilbud osv om man vet hva man vil ha, og på enkelte ting må man kanskje forvente noe leveringstid. Jeg begynte med listene mine lenge før jeg engang ble gravid :fnise:

Håper kvalmen og trøttheten gir seg, det er så slitsomt om det påvirker hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos GU til første kontoll, kan ikke si at det var noen positiv opplevelse.

Hun tok ultralyd og skjekket graviditeten og jo da, jeg er gravid, men fosteret er ikke større enn 5 uker på veg, beregnet etter siste mens skulle jeg ha være ca 9+0 i dag. Det sa GU også, men det er mulig at jeg ble befruktet senere enn antatt. Men 4 uker senere???

I følge GU står det nå i mellom 3 muligheter.

  1. Jeg ble befuktet senere enn anntatt

  2. Fosteret utvikler seg saktere enn normalt

  3. Fosteret er dødt og har sluttet å utvikle seg

Hvilke av disse det er kann ikke GU si så jeg må tilbake til ny kontroll neste uke for å se hvordan HCG nivået mitt er og om fosteret er blitt større.

Hun bekreftet at jeg er gravid og at fosteret er 5mm stort. Så i det minste er det noe der.

Så nå har jeg grini halve dagen for jeg er så redd for at det er noe galt med det lille nurket. :grine:

Det hjalp å prate med mamma på telefonen. Og litt galgen humor klarte vi og finne i dette. Hele slekta er lat så det har visst gått ned til fosteret som har det helt fint, men ligger på latsiden i voksefronten. :veslejenta:

Ååååååå som jeg håper og ber om at alt er bra med det. Og at jeg ikke mister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at det ikke var noen positiv opplevelse nei :s Men skulle jo tro at kroppen ville reagert tidligere om fosteret skulle ha sluttet å utvikle seg for fire uker siden? :klo: Får håpe kontrollen i neste uke kan gi deg positive svar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at det ikke var noen positiv opplevelse nei :s Men skulle jo tro at kroppen ville reagert tidligere om fosteret skulle ha sluttet å utvikle seg for fire uker siden? :klo: Får håpe kontrollen i neste uke kan gi deg positive svar :klem:

Det er den tanke gangen jeg forsøker å klamre meg til nå. At hadde det stoppet opp fpr 4 uker siden så hatte jeg hatt en SA allerede. Men jeg merker at pessimissmen sitter ganske present i dag.

Men i morgen etter en god natts søvn så skal jeg klare å vri tankegangen til den positive siden. Nå føler jeg meg bare tom. Takk gode ord :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...