Gjest Riskjeks Skrevet 24. november 2013 #21 Skrevet 24. november 2013 Å dra inn barnevernet med en gang er noe tull. Far må bestille time på familievernkontoret for seg selv og henne. Dukker hun ikke opp. går han bare alene og snakker med dem. De kan råde ham til hvorvidt dette er en barnevernssak eller ikke, og med dem kan han ta opp om han vil kreve økt samvær. Det vil han sannsynligvis få hvis forholdene er som du beskriver. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #22 Skrevet 24. november 2013 Vi har vært sammen i mange år, med ett opphold på 9 mnd som endte i at denne jenta ble til. Så jeg er ikke en "stemamma" som har kommet inn i bildet og prøver å "ta over". Må bare få presisert det Jeg har holdt meg i bakgrunn hele tiden, og har ikke blandet meg bort i noe utover at vi har pratet om hvordan vi ønsker å ha det her hos oss. Men jeg synes det er så fryktelig trist med denne lille jenta som gråter i armene mine (vi legger annenhver kveld når vi har henne), og savner mammaen sin som -trenger å være litt voksen-. Far og mor skal i advokatmøte nå snart, fvk har ikke fungert hittil, de vært der fem ganger og mor klarer ikke å holde en samværsavtale. Jenta er hjertelig velkommen til å komme og være her mer, eller evt komme og bo her, men jeg tror det er en lang vei dit. Og i mellomtiden så må vi sitte å se på at hun er dårlig kledd, savner mor osv. Far har tilbydd seg å kjøre henne i bhg hver dag (underliggende at vi da får kledd henne godt nok), men det var bare å glemme. Vi føler at vi står og stanger hodet i veggen, og det er dessverre jenta det går utover.Anonymous poster hash: b6a87...208 Barnehagen er også pliktig å rapportere, om de ser ting som er bekymringsverdig. En annen sak er at de ikke er så gode på å faktisk gjøre det da... Men i en evt konflikt så kan dere få uttalelse fra barnehagen. De kan ikke synse og mene noe om mor, men ting de helt objektivt har observert, som at barnet kommer tynnkledd i barnehage, ikke har med nok tøy osv. Anonymous poster hash: 6976b...256 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå