AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Jeg er stemamma til ei jente på fire år. Den siste tiden så har jeg lagt merke til en del ting som bekymrer meg litt. Hun er blandt annet fryktelig dårlig kledd. Hun kommer til oss ikledd tynn sommerbukse, tynn genser uten noe under og med kun jakke over. Hun er iskald på hender og føtter, og i kinnene. I 5-7 minus så må hun jo ha på mer klær! Hun hoster og snører konstant. Vi har kjøpt masse ulltøy og sendt med til henne men vi ser aldri at det blir brukt. De tre siste gangene vi har skulle levere henne så har ikke mor åpnet døren, eller svart på telefonen. Vi har måtte stå og vente i 15-20 min før mor plutselig kommer ut. Første gangen så tullet jeg litt med henne og da kom det frem at hun hadde hatt sex med den nye kjæresten og de måtte bare gjøre seg ferdig før hun kom ut. To ganger har jenta vært nødt til å tisse ute i minusgrader fordi mor ikke åpner døren og hun ikke klarer å holde seg så godt ennå. Hun har barnevakt 9 av 10 helger. Altså, helger som ikke er våre. Da blir hun sendt til mormoren, til ekskjæresten til mor, til venninner av mor osv. Gjerne hele helgen. Når hun er hos oss så gråter hun gjerne på kvelden fordi hun savner mor, og har sagt "mamma måtte få være voksen, så da måtte *** være hos andre". Mor er 21 år og var nok ikke klar for å bli mamma. Det er en del andre ting jeg reagerer på også, men dette ble veldig gjenkjennelig. Burde vi si ifra til noen? Vi blir litt bekymret av dette.Anonymous poster hash: b6a87...208
Rakel Rips Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Jeg er stemamma til ei jente på fire år. Den siste tiden så har jeg lagt merke til en del ting som bekymrer meg litt. Hun er blandt annet fryktelig dårlig kledd. Hun kommer til oss ikledd tynn sommerbukse, tynn genser uten noe under og med kun jakke over. Hun er iskald på hender og føtter, og i kinnene. I 5-7 minus så må hun jo ha på mer klær! Hun hoster og snører konstant. Vi har kjøpt masse ulltøy og sendt med til henne men vi ser aldri at det blir brukt. De tre siste gangene vi har skulle levere henne så har ikke mor åpnet døren, eller svart på telefonen. Vi har måtte stå og vente i 15-20 min før mor plutselig kommer ut. Første gangen så tullet jeg litt med henne og da kom det frem at hun hadde hatt sex med den nye kjæresten og de måtte bare gjøre seg ferdig før hun kom ut. To ganger har jenta vært nødt til å tisse ute i minusgrader fordi mor ikke åpner døren og hun ikke klarer å holde seg så godt ennå. Hun har barnevakt 9 av 10 helger. Altså, helger som ikke er våre. Da blir hun sendt til mormoren, til ekskjæresten til mor, til venninner av mor osv. Gjerne hele helgen. Når hun er hos oss så gråter hun gjerne på kvelden fordi hun savner mor, og har sagt "mamma måtte få være voksen, så da måtte *** være hos andre". Mor er 21 år og var nok ikke klar for å bli mamma. Det er en del andre ting jeg reagerer på også, men dette ble veldig gjenkjennelig. Burde vi si ifra til noen? Vi blir litt bekymret av dette.Anonymous poster hash: b6a87...208 Klart du må si noe. Stakkars jente. Mora er jo ei slumkjerring... 6
Gjest Chloe87 Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Dette virker ikke bra, virker jo som mora setter menn og alenetid foran sitt barn!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 ja si i fra! mest sannsynlig så vil mor få litt veiledning av barnevernet. forhåpentligvis vil det ordne seg på den måten Anonymous poster hash: 41a32...b21 3
Reveenka Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Ja, si i fra. Ring barnevernet og rådfør deg med de. Barnevernet kan gi råd og oppfølgning til mor, kanskje kan dette være en vekker for mor som trenger å forstå at datteren hennes trenger henne - selv om den som virkelig trenger hjelp her er datteren. Små barn skal ikke bli bortprioritert for egen nytelses skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Kanskje far skulle gjort noe for å få smavær mer enn bare helg? Anonymous poster hash: e64ec...e89 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Far må ta en alvorsprat med mor. Anonymous poster hash: 6e007...205 3
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Kanskje far skulle gjort noe for å få smavær mer enn bare helg? Anonymous poster hash: e64ec...e89 F.eks.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Angående når dere skal levere henne... Kan dere ikke avtale en tid på forhånd? Kanskje mor kan gi dere en nøkkel som dere kan bruke når dere leverer henne? Jeg syns ikke dette er bra i det hele tatt, men jeg tenker også at hvis far er bekymret så må han prøve å ta en alvorsprat med henne. Det beste hadde jo vært om det var han som sa ifra også hvis det er mulig. Ellers så ville jeg gjort det selv. Anonymous poster hash: a89cf...84b
marihihia Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Ja, du/dere bør si ifra slik at mor kan få veiledning og kanskje klare å se hva hun gjør med datteren sin. Hvor mye er hun hos dere? Mulig at hun kan bo mer hos dere? Er jo bedre at hun er hos dere enn alle mulige andre... 1
missuvillig Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Ja for all del si ifra, kan ikke fortsette slik! Men si ifra til moren først, sånn at hun er forberedt på at du vil ta dette videre om hun ikke skjerper seg. Hun kommer uansett til å mistenke dere når hun blir kontaktet av barnevernet e.l
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Vi har en fast avtale på at hun skal leveres klokken seks. Far sender som oftest meld når vi kjører hjemmefra i tillegg. Vi har prøvd å si ifra, men mor blir bare sint. Og det blir dessverre ikke noe bedre.Anonymous poster hash: b6a87...208
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Vi har henne annenhver helg og en dag i uken. Mor nekter mer samvær med mindre det passer henne.Anonymous poster hash: b6a87...208
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Vi har henne annenhver helg og en dag i uken. Mor nekter mer samvær med mindre det passer henne.Anonymous poster hash: b6a87...208 Da får far kontakte familievernkontoret og kreve ny megling og mer samvær. Vær tydelig på at han tenker på barnets beste. Min bror krevde ny megling etter at barnets mor stadig gjorde ting som gagnet henne og ikke barnet. Han vant frem og fikk hovedomsorgen og mor fikk vanlig samvær. Anonymous poster hash: e64ec...e89 4
Betasuppe Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 (endret) Hvor er faren? Hvorfor skal du si fra, og ikke han? Er han helt fraværende i denne situasjonen? Hadde jeg vært faren der så hadde jeg reagert etter 1. gang. Hvorfor leverer ikke han ungen? Burde jo hamre (da mener jeg HAMRE med knyttet neve) på døra til hun kommer, dette høres helt forferdelig ut. Men ja - SI I FRA! Veldig bra hvis du gjør det. Veldig bra innsats av deg! Og takk for at du er observant og gjør det riktige Endret 24. november 2013 av Betasuppe 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Hvor er faren? Hvorfor skal du si fra, og ikke han? Er han helt fraværende i denne situasjonen? Hadde jeg vært faren der så hadde jeg reagert etter 1. gang. Hvorfor leverer ikke han ungen? Burde jo hamre (da mener jeg HAMRE med knyttet neve) på døra til hun kommer, dette høres helt forferdelig ut. Men ja - SI I FRA! Veldig bra hvis du gjør det. Veldig bra innsats av deg! Og takk for at du er observant og gjør det riktige Nei, jeg burde selvfølgelig skrevet vi. Far er der han jeg bare lurte på om jeg burde sende en anonym bekymringsmelding. Ingen av oss ønsker mer problemer med mor, og jeg tror det er best for han hvis jeg er den som gjør det. han ringte på flere ganger, men ville ikke hamre på døren da de som bor i 1.etasje har en nyfødt baby. Anonymous poster hash: b6a87...208
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 Hun er 21, sier du, og det forklarer vel mye. Jeg har en 23-åring, og h*n klarer ikke engang ta vare på ei bikkje i mer enn ett døgn av gangen. En anonym bekymringsmelding synes jeg ikke er noen god idé. Mor vil antagelig legge sammen 2 og 2 og få 4, og det kommer ikke til å legge til rette for bedre samarbeid mellom henne og far. Jeg synes far skal stå opp for datteren sin og ta kontakt med familievernkontoret. Han bør, som andre ha nevnt, understreke at han er opptatt av barnets beste, samt et godt samarbeid med mor. Det kan ikke fortsette på dette viset, og da er ny megling, og en runde om fornuftig fordeling av omsorg helt på sin plass. Du, som stemor, må holde deg i bakgrunnen. Lykke til! Anonymous poster hash: 4577e...c81 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #19 Skrevet 24. november 2013 Vi har vært sammen i mange år, med ett opphold på 9 mnd som endte i at denne jenta ble til. Så jeg er ikke en "stemamma" som har kommet inn i bildet og prøver å "ta over". Må bare få presisert det Jeg har holdt meg i bakgrunn hele tiden, og har ikke blandet meg bort i noe utover at vi har pratet om hvordan vi ønsker å ha det her hos oss. Men jeg synes det er så fryktelig trist med denne lille jenta som gråter i armene mine (vi legger annenhver kveld når vi har henne), og savner mammaen sin som -trenger å være litt voksen-. Far og mor skal i advokatmøte nå snart, fvk har ikke fungert hittil, de vært der fem ganger og mor klarer ikke å holde en samværsavtale. Jenta er hjertelig velkommen til å komme og være her mer, eller evt komme og bo her, men jeg tror det er en lang vei dit. Og i mellomtiden så må vi sitte å se på at hun er dårlig kledd, savner mor osv. Far har tilbydd seg å kjøre henne i bhg hver dag (underliggende at vi da får kledd henne godt nok), men det var bare å glemme. Vi føler at vi står og stanger hodet i veggen, og det er dessverre jenta det går utover.Anonymous poster hash: b6a87...208 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #20 Skrevet 24. november 2013 Far har tilbydd seg å kjøre henne i bhg hver dag (underliggende at vi da får kledd henne godt nok), men det var bare å glemme. Vi føler at vi står og stanger hodet i veggen, og det er dessverre jenta det går utover.Anonymous poster hash: b6a87...208 Kan dere ikke ta direkte kontakt med barnehagen og si rett ut at dere syns ungen er for dårlig kledd, og legge ullklær og sånn direkte der. Så kan de ta på ekstra ... Moren kommer sikkert til å klikke, men jenten slipper i det minste å fryse... Bhg må da ha reagert på lite klær de også? Har hun skikkelig ytterklær som kjeledress og sånne ting? Anonymous poster hash: 4bf1c...f26 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå