Gå til innhold

Skadet ankel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om jeg har forstuet, brukket eller bare slått ankelen? Forstår jo at det ikke går an å finne ut av slike ting på nett, sånn egentlig, men noen som har opplevd å både brekke og forstue noe kan kanskje fortelle hva som var forskjellen... Om man har brukket noe så går smerten kanskje ikke over så fort? Forstuelse blir vel bedre i løpet av et par dager.

Tror at jeg bare har forstuet, det er vel mest sannsynlig, men kan ikke huske at det var like vondt som nå. Men det er noen år siden jeg forstuet ankelen sist, så jeg husker litt dårlig hvordan det var, og jeg har aldri brukket noe, så det vet jeg ikke hvordan er. :)

Anonymous poster hash: 4f8d8...a50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å dra til legen og få tatt rønkten.

Jeg forstua ankelen i fjor. Fikk en kjempesvær kul på den ene siden. Fikk en sykepleier til å se på den, og hun sa det var best å dra på legevakta.

De mistenkte brudd så jeg måtte ta rønkten.

Etterhvert ble ankelen blå og lilla.

Smertene gikk ikke over før etter ca. 2 uker. Den første uka hoppa jeg rundt på krykker.

Anonymous poster hash: ee4bf...240
Skrevet

Jo da, det er nok best å gjøre det. Prøver bare å overbevise meg selv om at det ikke er nødvendig, er i utlandet, blakk og uten reiseforsikring. :P Kan kanskje se hvordan det er i morgen da, er den bare forslått så går det kanskje over.

Anonymous poster hash: 4f8d8...a50
Skrevet

Reiseforsikring er et must uansett, kan bli en dyr affære å gå til legen nå.

Anonymous poster hash: 31a84...ad9
Skrevet (endret)

Reiseforsikring er et must uansett, kan bli en dyr affære å gå til legen nå.

Anonymous poster hash: 31a84...ad9

Ja, nettopp, derfor jeg prøver å unngå det da.

Ups, ikke anonym. Ja, ja.

Endret av Gaea
Skrevet

Det er ikke sikkert det er så lett å kjenne forskjell på en kraftig forstuing eller brudd i ankelen. Er du i tvil må du bruke krykker slik at du ikke skader deg mer. Lett å tråkke over igjen når foten er svak. Hvis det ikke blir bedre så må du nok til legen.

Anonymous poster hash: 26d0f...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...