Slimproppen Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Jeg har alvorlige søvnforstyrrelser pga ME, kan ta 5 timer før jeg sovner, bare for å våkne hyppig. Jeg har prøvd imovane og vallergan, bivirkningene ble så ille at det ikke hadde hensikt. Jeg lurer må på om melatonin kan være en løsning, er det noen av dere med ME som har prøvd dette, og med hvilken erfaring? Evnt noe annet dere har prøvd? Jeg har hatt veldig god erfaring med infrarød badstu/lymfebehandlinger, men jeg har jo ikke regelmessig adgang til dette. Akupunktur, hypnose, meditasjon, yoga, alt er prøvd.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Har også ME og fikk melatonin for å prøve å regulere døgnrytme... Dog sover jeg i ett når jeg først sovner... Melatonin fungerte ikke på meg eneste de gjorde var å gjøre meg mer deprimert, og jeg er deprimert nok fra før, så kutta de fort ut når jeg så de ikke fungerte... Har også vært innom det meste av alternativ behandling ikke en dritt som funker, annet enn healing mot smertene... Den elendige formen er der like forbanna uansett... Anonymous poster hash: 8be6d...a02
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Melatonin skal ideelt sett brukes sammen med dagslyslampe, bare melatonin har egentlig ingenting for seg. Anonymous poster hash: 44ccb...5bb
Slimproppen Skrevet 24. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2013 Spørs om ikke jeg får kjøpe en infrarød badstu og ha hjemme.
Slimproppen Skrevet 24. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2013 Niesa mi brukte bare melatonin med stort hell. Men så har hun heller ikke ME.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Ikke prøvd melatonin selv, men vurderer det sterkt. Bare prøvd sovepiller en gang, og fikk også fryktelige bivirkninger, men sånn er det vel bare med ME-kropper Har ei venninne som også har ME, og for henne har melatonin fungert veldig fint. Hun blir søvning og må skyndte seg å legge seg med en gang da, for når det "søvntoget er gått" så er sjansen over igjen. Altså, det funker annerledes enn sovetabletter Sliter mye med søvnfaser som er helt på trynet, er f.eks gjerne denne tiden på kvelden jeg er mest våken. I perioder hadde det vært nyttig med et hjelpemiddel så jeg slapp å være våken netter istedet for dager... Men er vel vanlig at folk med ME sliter med søvn. Melatonin skal ideelt sett brukes sammen med dagslyslampe, bare melatonin har egentlig ingenting for seg. Anonymous poster hash: 44ccb...5bb Mange med ME tåler ikke dagslyslampe. Jeg ble sinnsvakt dårlig av å bruke den, og det tok bare et par dager, men sta som jeg var skulle jeg fullføre testperioden på ei uke.... Burde jo ha skjønt det siden jeg ikke tåler sollys noe særlig heller, men den hjernetåka, den hjernetåka *sukk* Anonymous poster hash: c1824...feb
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Jeg har ME og har prøvd mye rart for søvn. Melatonin, Remeron, vallergan og Imovane. Er kun imovane som hjelper meg, men jeg må bruke 1,5stk x 7,5mg for at det skal virke. Anonymous poster hash: ad8fd...8e0
Slimproppen Skrevet 24. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2013 Mitt problem er ikke at jeg ikke er trøtt. Jeg er er TRØTT og utmattet når jeg legger meg, men kroppen vil bare ikke sove. Jeg har bestilt sauna siden jeg vet at lymfebehandlinger pleier å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Mitt problem er ikke at jeg ikke er trøtt. Jeg er er TRØTT og utmattet når jeg legger meg, men kroppen vil bare ikke sove. Samme her, og nettopp derfor funker ikke medikamenter som bare gjør meg trøtt (feks vallergan). Må ha noe som rett og slett "behøver" meg, som feks imovane. I følge fysuoterapauter er det fordi kroppen alltid er i "fight" modus. Hjernen sender feilaktige signaler om at det er fare på gang og kroppen/musklene er derfor alltid spent. Anonymous poster hash: ad8fd...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Mange med ME tåler ikke dagslyslampe. Jeg ble sinnsvakt dårlig av å bruke den, og det tok bare et par dager, men sta som jeg var skulle jeg fullføre testperioden på ei uke.... Burde jo ha skjønt det siden jeg ikke tåler sollys noe særlig heller, men den hjernetåka, den hjernetåka *sukk* Var derfor jeg nevnte det. Å ta melatonin uten dagslys vil bare fungere dersom man mangler melatonin på kvelden men har normal produksjon ved oppvåkning. Anonymous poster hash: 44ccb...5bb
Slimproppen Skrevet 24. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2013 Samme her, og nettopp derfor funker ikke medikamenter som bare gjør meg trøtt (feks vallergan). Må ha noe som rett og slett "behøver" meg, som feks imovane. I følge fysuoterapauter er det fordi kroppen alltid er i "fight" modus. Hjernen sender feilaktige signaler om at det er fare på gang og kroppen/musklene er derfor alltid spent. Anonymous poster hash: ad8fd...8e0 Jeg sovner av imovane, jeg sovner av vallergan. Problemet er jeg ikke holder søvnen lenge, og hængovern medisinene gir meg gjør at det ikke lønner seg. Satser på badstua gjør ting lettere
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Jeg sovner av imovane, jeg sovner av vallergan. Problemet er jeg ikke holder søvnen lenge, og hængovern medisinene gir meg gjør at det ikke lønner seg. Satser på badstua gjør ting lettere Du får oppdatere når du har fått prøvd det ut litt da Selv begynner jeg på LDN nå til uken, som visstnok skal være bra for søvnen også, så er spent på om det funker Anonymous poster hash: ad8fd...8e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå