Gå til innhold

Strømpebukser og "regler"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha på meg en knelang marineblå kjole, og har tenkt til å ha tett, svart strømpebukse og svarte sko.

Men hva er egentlig "reglene"?

Alle sier jo forskjellig..

Det mest overraskende er de som anbefaler hudfarget nå på vinteren.

Det er ikke mye naturlig i mine øyne.

Og en tynn svart strømpebukse kan ofte se mindre pent ut syns jeg.

Jeg har brukt alt over, så sier ikke at noe er feil, men det er tydeligvis mange som syns at ting er fy?

Anonymous poster hash: a75b0...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vinteren er det best med noen halvtykke strømper synes jeg. Så lenge kjolen din ikke er så mørkeblå at man kan tro den er svart ved en feil, går det helt fint med svart til navy. Hudfargede strømpebukser har jeg pensjonert for en stund siden :) Jeg mener det er no-no med mindre det er i businessammenheng og du "må" gå med strømpebukser. Ellers synes jeg ikke det er veldig fint med åpen-tå-sko til strømpebukser.

På jobben går jeg med svarte strømpebukser under uniformen, og synes egentlig de tynne er finest da uniformen er veldig konservativ og "påkledd"... men de tynne jeg kjøpe sist (av billigste type) sitter veldig dårlig og har sånn ekkelt stoff merker jeg, så jeg foretrekker de som er litt tykkere selv der.. men ikke pga utseende :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at tette, svarte strømpebukser fort kan bli for "hverdagslig" til pent bruk. Unntaket er hvis kjolen er veldig kort. Tynne, sorte strømpebukser kan være pent hvis kvaliteten er god nok, så unngå for all del Pierre Robert og andre billigmerker. Ellers kan du jo prøve med en strømpebukse i samme farge som kjolen, kanskje?

Jeg er ellers gammel nok til å ikke bry meg så veldig om hva "motepolitiet" sier, og vil bruke en hudfarget strømpebukse av god kvalitet hvis jeg synes det passer best til resten av antrekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg en knelang marineblå kjole, og har tenkt til å ha tett, svart strømpebukse og svarte sko.

Men hva er egentlig "reglene"?

Alle sier jo forskjellig..

Det mest overraskende er de som anbefaler hudfarget nå på vinteren.

Det er ikke mye naturlig i mine øyne.

Og en tynn svart strømpebukse kan ofte se mindre pent ut syns jeg.

Jeg har brukt alt over, så sier ikke at noe er feil, men det er tydeligvis mange som syns at ting er fy?

Anonymous poster hash: a75b0...ffa

Jeg synes det virker helt greit hvis strømpebuksen er av god kvalitet og kjolen ikke er for mørk. Om det er for hverdagslig eller ikke kommer jo helt an på skoene og kjolen og hva du har av tilbehør og sminke.

Tynne svarte strømpebukser ser sjelden pent ut og ofte blir det kaldt også.

Anonymous poster hash: ece53...f61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker helt greit hvis strømpebuksen er av god kvalitet og kjolen ikke er for mørk. Om det er for hverdagslig eller ikke kommer jo helt an på skoene og kjolen og hva du har av tilbehør og sminke.

Tynne svarte strømpebukser ser sjelden pent ut og ofte blir det kaldt også.

Anonymous poster hash: ece53...f61

Kjolen er ganske mørk, og vil nok kunne se nesten svart ut i dempet belysning.

Smykker og sminke, samt pumps er på plass.

Tenkte på de helt tette fra feks HM, eller blir det for tykt?

40-60 denier?

Jeg er ikke opptatt av hva andre syns egentlig, men akkurat strømpebukser blir jeg ikke klok på :fnise:

Anonymous poster hash: f03eb...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at de som forbanner seg over hudfargede strømpebukser ikke har funnet den riktige. Jeg bruker noen som er i akkurat min hudfarge uten noe som helst skimmer, folk har gått bort til meg og lurt på om det ikke er kaldt uten strømpebukser på, og de har hvint da jeg har viste dem at jeg har strømpebukse på fordi de synes det ser ut som jeg drar i min egen hud. Jeg ser ikke ut som ei beige skimrete kjerring i strømpebuksene mine, det ser bare ut som jeg har retusjerte ben.

Jeg synes dessuten svarte gjennomsiktige tights kan være kjempefint, selv om jeg vanligvis går for tette sorte selv. Har man fine ben og fin kjole ser det meste bra ut:

http://www.fabulousblog.co/wp-content/uploads/2013/05/Olivia-Palermo-collegefashion.net_.jpg

http://www.glamourmagazine.co.uk/fashion/dos-and-donts/2006/10/20/perfect-parka

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver eller sier hudfarget, så mener jeg faktisk det. Det betyr imidlertid IKKE solbrun, som er så grusomt at det burde ha vært forbudt ved lov hele året.



Anonymous poster hash: 68523...bd6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver eller sier hudfarget, så mener jeg faktisk det. Det betyr imidlertid IKKE solbrun, som er så grusomt at det burde ha vært forbudt ved lov hele året.

Anonymous poster hash: 68523...bd6

Hvis man har tatt solarium som mange gjør på denne tiden er det bedre å bruke solbrun strømpebukse enn pudderfarget. Den skal jo matche armer, utringing og ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart, tykk strømpebukse er helt greit også til fest. Om den er hverdagslig eller ikke, kommer helt an på kvaliteten.



Anonymous poster hash: ece53...f61
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på skoene også.

Skal du ha mørke sko går du for mørke eller hudfarget strømpebukser, skal du ha lyse sko går du for hudfarget strømpebukser. Det ser merkelig ut med hudfarget sko og svarte strømpebukser.

Og hudfarget betyr hudfarget, det vil altså si at dersom du er kjempebrun går du selvsagt for solbrune strømpebukser, og er du lys går du for noen lysere. Poenget er at det skal matche din hudtone.



Anonymous poster hash: a4e22...6ac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har tatt solarium som mange gjør på denne tiden er det bedre å bruke solbrun strømpebukse enn pudderfarget. Den skal jo matche armer, utringing og ansikt.

De fleste er ikke i nærheten av å matche solbrun, selv med solarium, med mindre de er fra Pakistan.

Anonymous poster hash: 68523...bd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bilde av solbrun på modellen og jo, så mørk er solbrun og det ser så idiotisk/white trash/bestemor ut at jeg ikke har ord.

Anonymous poster hash: 68523...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den eneste regelen jeg selv har sånn klinkende klar (for min del) er at jeg skal fryse minst mulig. Og ja jeg er en frysepinn.. :fryser: Jeg ser at noen mener en tykk tett strømpebukse ser mer hverdagslig ut, men man kan gjøre mye, ekstremt mye faktisk med tilbehør og andre ting, med tynnest mulig strømpebukse så fryser jeg livskiten av meg uan forbanna sett, og nei det hjelper ikke å tenke på at man sitter med en paraply drink i hånden og titter opp på palmeblader og at det er 26 + grader, og la musklene slappe av, jeg fryser, og det er kalt og jeg bor i Norge, vi har ikke palmer her, og det er helt umulig å tenke seg til et varmere klima når jeg lurer på om jeg må amputere beina av frostskader. Så får andre mene jeg er en av de praktiske som setter komfort fremfor forfengelighet og amputasjon for ja det gjør jeg og jeg innrømmer det glatt!

Men så synes ikke jeg at en svart, tett strømpebukse trenger å se hverdagslig ut heller, det finnes mye forskjellig fra den enkle til den fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bilde av solbrun på modellen og jo, så mørk er solbrun og det ser så idiotisk/white trash/bestemor ut at jeg ikke har ord.

Anonymous poster hash: 68523...bd6

Strømpebuksen var et eksempel på en fin stømpebukse fordi den er halvblank og tynnere enn vanlig, den blir derfor seende mer naturlig ut enn f.eks La Mote sine som er tykkere og helblanke. Jeg ser også at modellen ikke bruker solbrun!

Vel jeg vet ikke om noe som ser mer bestemor/kjerring ut enn tykke sorte strømpebukser til julekjole, det ødelegger hele antrekket. Men smaken er som baken. Ser ikke poenget med at man skal skjule beina bare fordi det er vinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebuksen var et eksempel på en fin stømpebukse fordi den er halvblank og tynnere enn vanlig, den blir derfor seende mer naturlig ut enn f.eks La Mote sine som er tykkere og helblanke. Jeg ser også at modellen ikke bruker solbrun!

Vel jeg vet ikke om noe som ser mer bestemor/kjerring ut enn tykke sorte strømpebukser til julekjole, det ødelegger hele antrekket. Men smaken er som baken. Ser ikke poenget med at man skal skjule beina bare fordi det er vinter.

Jeg tror nok du er inne på at smaken er som baken her, jeg har aldri giddet å deltatt i en slik hat/elsk diskusjon til hudfargede strømper, fordi jeg tenker at folk får gjøre som de vil. Det finnes uansett hva man mener og synes om hudfargede, svarte, tette, tynne, marineblå strømper alltid uansett tid og anledning noen som har en slik bekledning at naboens strømper blir helt gjemt oppi det hele.

Jeg var i dåp på søndag, aner ikke hvilken strømpebukse noen brukte, men jeg vet at hele selskapet uten om to pratet ganske høylytt om den enes utringning og den andres rumpeballer, strømpene til de begge ble ikke nevnt med et ord...

Men å krangle om baken og smaken ang hudfargede strømpebukser ser jeg egentlig ikke vitsen med, nasjonen er delt, men når ts (eller andre) i utgangspunktet ikke synes det er noe fint så ser ikke jeg personlig den store grunnen til omvendelse..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...