Gå til innhold

Merkepress blant foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at folk som kler barna sine i merkeklær egentlig er strebere med store komplekser. Det er altså ingen grunn til å være misunnelig ;)

Det kan du ha rett i.

Skrevet

Merkeklær er sykt dyrt i norge.

Jeg pleier å kjøpe dem i tyrkia. mulig de ikke er ekte alle sammen, men de ser slik ut og det er jo det viktigste. At andre skal se merkene på klærene dine å bli imponert.

Jeg kjøpre en Prada t-skjorte der til 50 kroner som sikkert hadde kosta over tusen hjemme.
Har også en Dolce dabbanajakke jeg betalte en hundrings for, Ittalasko og en Royal Copenhagen t-skjorte som jeg ikke på kjøpet (pruta litt da).

De har barneklær der også. Jeg kjøpte blandt annet en Burberry topp og Calvin Klein smikke til ungen til en veninne.
Tipper kjøpepressen var stort i barnehagen Brage Emilian kom med slike klær :)

Mitt tips er å kjøpe det mens dere er på ferie i tyrkia...

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe dem i tyrkia. mulig de ikke er ekte alle sammen, men de ser slik ut og det er jo det viktigste. At andre skal se merkene på klærene dine å bli imponert.

Jeg kjøpre en Prada t-skjorte der til 50 kroner som sikkert hadde kosta over tusen hjemme.

Har også en Dolce dabbanajakke jeg betalte en hundrings for, Ittalasko og en Royal Copenhagen t-skjorte som jeg ikke på kjøpet (pruta litt da).

De har barneklær der også. Jeg kjøpte blandt annet en Burberry topp og Calvin Klein smikke til ungen til en veninne.

:P

Skrevet

Ler og ler. Enn å være så usikker at man har behov for å imponere andre med klærne sine. :skratte:

• Liker 9
Skrevet (endret)

Av typen FRP-velgere.

Jeg har aldri spurt dem om deres politiske overbevisning, men det er ikke utenkelig.

(Ikke "ikke utenkelig" fordi jeg mener at dette er typisk FrP, det har jeg ikke grunnlag for å mene, men fordi flere av disse jentenes foreldre er politisk aktive i FrP).

Endret av Spirula
  • Liker 1
Skrevet

Glemte du denne --> :ironi: eller?

• Liker 3
Skrevet

Hva blir slik med innstillingen hennes?

Om man vet litt om hvordan pelskragen på den jakken er produsert, så skjønner man at det er etiske hensyn og dyrevernsmessige hensyn.

Anonymous poster hash: 5ae5c...e8b

Skrevet

Om man vet litt om hvordan pelskragen på den jakken er produsert, så skjønner man at det er etiske hensyn og dyrevernsmessige hensyn.

Blir ikke fjærene også ribbet på en inhuman måte?

Skrevet (endret)

Har jobbet i en fin og veldig dyr barnebutikk. Har egentlig ikke noe interesse for barn (ironisk nok), men min erfaring er:

1. Foreldre som kjøpte klærne vi solgte der var av oppfatningen "vi vil ikke at barna skal gå med det alle andre i barnehagen/skolen går med". Morsomt at hele vennegjengen til kiden gikk med det samme da. Men skjønner hva de mener.

2. Det finnes jo dem som kjøper f.eks. Gant til barn bare for å kjøpe (ofte i gave), men som har ikke peiling på amerikanske strl. I løpet av de årene jeg jobbet der, var det flere som kom for å klage på at de dyre klærne passet ikke lengre etter kun en måned, når det har vist seg gang på gang at de enten vasker klærne feil eller at babyen på seks måneder plutselig vokste i rekordfart! Hvem skulle tro det :fnise: Jeg elsker de babyklærne, men man bør ikke kjøpe så dyre klær hvis det er stor sjanse for at det blir kun brukt i en måned eller to, og så er det for lite (....og deretter komme å klage på meg, drittkunder!!!!)

3. Foreldre med virkelig mye penger kjøpte nøytrale klær, helst uten logoflash.

4. Folk handler som GALE når det var salg. Verre enn black friday i USA jo!

Endret av Rægs
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri spurt dem om deres politiske overbevisning, men det er ikke utenkelig.

(Ikke utenkelig fordi jeg mener at dette er typisk FrP, det har jeg ikke grunnlag for å mene, men fordi flere av disse jentenes foreldre er politisk aktive i FrP).

Jeg synes sånn nyrikoppførsel er typisk FRP-velgeroppførsel.

• Liker 3
Skrevet

Du vil svært gjerne ha biff og kylling til middag?

Skrevet

Blir ikke fjærene også ribbet på en inhuman måte?

Det kan godt være fjærene også samles på inhumane måter. Vet det gjelder mange dunplagg. Det var kun kragen jeg var sikker på. Orker ikke å bakgrunnssjekke det med dunene, for jeg blir så påvirket av å se grusomme dyremishandlingsbilder.

Men om man kjøper en dyr jakke ute å tenke på hvordan den er produsert, er man rimelig blåst. Da burde det minste man gjør er å sjekke om den er produsert uten å mishandle dyr og uten slavearbeid i fattige land. Det burde man kunne forvente når prisen er tusenvis av kroner.

• Liker 1
Skrevet

Du vil svært gjerne ha biff og kylling til middag?

Jeg kjøper i alle fall kjøtt og egg økologisk, så de har hatt det sånn noenlunde bra. Det smaker også bedre Men jeg er ingen veganer ;)

Skrevet

Kan hende jeg stavet det feil eller at det heter noe annet enn det jeg har lært. Er i så fall en sånn laaaang nattkjole som knytes sammen nederst.

Sånn pose som barnet sover i om natten?

Anonymous poster hash: fd060...d48

Skrevet

Jeg synes sånn nyrikoppførsel er typisk FRP-velgeroppførsel.

Det er mulig, men jeg har sett merkesnobber fra alle sosiale lag, og i mange ulike politiske partier (også SV og Rødt), så jeg synes det er unødvendig å konkludere med et spesielt politisk ståsted ut i fra klesvalg og oppførsel.

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig, men jeg har sett merkesnobber fra alle sosiale lag, og i mange ulike politiske partier (også SV og Rødt), så jeg synes det er unødvendig å konkludere med et spesielt politisk ståsted ut i fra klesvalg og oppførsel.

Vel, nå er det mye som er unødvendig i den her tråden.

Skrevet

Vel, nå er det mye som er unødvendig i den her tråden.

Det er jeg enig i. :)

Skrevet

Jeg vet også at pelsen som er på GC-jakkene er jaktet på lisens av urinnvånere som jakter slik de har gjort i generasjoner. Denne lisensjakten er levebrødet deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...