Gå til innhold

Allergi


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Allergica

Dere som er gravide og har pollenallergi, hvordan overlever dere?!Jeg har fått beskjed fra legen om at jeg ikke bør ta allergitabl. av hensyn til fotsteret. Spray og øyedråper bør man heller ikke ta. Nå går jeg rundt og klør i nesen, nyser og har det ille, og prøver å lese til eksamen...:(

Hjelp!

Har du et råd som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min sa at det er ikke farlig å ta allergitabletter, MEN det må være de "gamle" tablettene de brukte før. De finnes fortsatt på markedet, men man blir usannsynlig trøtt av dem. Ikke noe farlig sa min lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite ikke tabletter men OK med nesespray og øyedråper. Likevel vet jeg ikke om man skal stole på legen min da. Polaramin - de med varseltrekant bør helt sikkert ikke bruke. Men jeg har syntes Versal har funka - og de er jo å få kjøpt reseptfritt. Lurer også på om jeg kan ta disse. Og logisk sett skulle det vel ikke være noe problem å ta øyedråper og sånn? Det får man jo ikke i blodet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polaramin er av de gamle antihistaminene. Lang klinisk erfaring har vist at det er ikke risiko for fosteret. må man bruke allergitabletterr, skriver legen ut disse til deg.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det synes jeg var rart ettersom dette er de "sterkeste" allergitablettene og man kan sovne av dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet bør ikke brukes under amming.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...