Gå til innhold

Må tisse hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått fra å gå på do en sjelden gang til å måtte tisse HELE tiden. Hva kan dette komme av? Er det bare en vane fordi jeg har gått oftere på do, siden jeg må tisse oftere? Jeg drikker like mye og det samme som før.

Anonymous poster hash: f100b...1ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tisser du store mengder? I så fall kan det være lurt å gå til legen og måle blodsukkeret i tilfelle diabetes (noe som ikke er veldig sannsynlig ettersom du ikke drikker mer).

Tisser du små mengder? Da er det ofte en vane. Legen min sa det var typisk for mange jenter/kvinner. Selv må jeg på do svært ofte, men tisser ikke store mengder. Jeg synes bare det er så ubehagelig å måtte litt på do.

Anonymous poster hash: 650bc...af6
Skrevet

Tisser du store mengder? I så fall kan det være lurt å gå til legen og måle blodsukkeret i tilfelle diabetes (noe som ikke er veldig sannsynlig ettersom du ikke drikker mer).

Tisser du små mengder? Da er det ofte en vane. Legen min sa det var typisk for mange jenter/kvinner. Selv må jeg på do svært ofte, men tisser ikke store mengder. Jeg synes bare det er så ubehagelig å måtte litt på do.

Anonymous poster hash: 650bc...af6

Det varierer. Noen ganger må jeg veldig på do og det kommer ingenting, men senere kan det komme mye.

Skrevet

Kan jo kanskje være urinveisinfeksjon?

Jeg har også hatt dette problemet tidligere. Det var sånn at jeg kjente at blæren var tom, men at det fortsatt var litt urin i urinrøret som måtte ut, hele tiden. Var på masse undersøkelser og legen konkluderte med at det var overaktiv blære og at det ville roe seg om jeg prøvde å holde det inn litt lenger og ikke gå så ofte når det bare kom noen dråper om gangen.

Anonymous poster hash: 4b044...333

Skrevet

Jeg har hatt UVI før, og det var ikke som dette. Jeg mistenker at det bare er en vanesak, men det er veldig irriterende å måtte fly på do hele tiden!

Skrevet

Jeg er litt periodevis sånn. Noen dager må jeg tisse annenhver time, minst, mens andre dager går jeg halve dagen uten å tenke over at jeg ikke har vært på do.

Tror det er en vanesak... Merker jeg tilpasser meg fort når jeg ikke er komfortabel med toalettet jeg har tilgjengelig, f.eks på reise og lignende, mens jeg utnytter luksusen med et fint toalett når jeg har det.

Anonymous poster hash: 8a596...c8c
Skrevet

Jeg hadde overaktiv blære før, var forferdelig. Gikk på to sånn 10 ganger om natten og fikk ikke sove.Måtte bli syklemeldt fra skola fordi jeg ikke engang klarte å ta bussen til skola eller sitte ut en skoletime uten å gå på to 3 ganger pr time. Er noe med at blæra tror den er full selv om den ikke er det. Gikk til legen, ble sendt til spesialist og fikk diagnose + medisiner. I dag er jeg tilbake til vanelig!

Så om du syns det er ille gå til fastlegen, kan faktisk være noe annet en bare "dårlig vane" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...