Gå til innhold

Pulevennen har kanskje klamydia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pulevennen min ringte nettopp. Han hadde vært hos legen pga. han hadde vondt i/eller i nærheten av ballene og lysken. Legen sa det kunne være en betennelse. Men han ga han også antibiotika i tilfelle det kunne være klamydia. Men legen sjekket ikke for klamydia først.

Vi kommuniserer bra og vi har alltid vært klar på at vi MÅ bruke kondom hvis vi har sex med andere. Jeg stoler 100% på han. Han har ikke hatt sex med andre enn meg, og jeg har heller ikke det siden vi begynte "pule-forholdet" vårt.

Men rett før vi begynte "pule-forholdet" så hadde jeg sex med en annen. Brukte ikke kondom. Det er jo selvfølgelig en sjanse for at han hadde klamydia og smittet meg. Men jeg har ikke hatt noen symptomer. Det eneste jeg kan huske, som kan være et symptom er at jeg fikk en slags mellomblødning (går på p-piller) for omtrent en mnd siden. Men da hadde jeg utsatt mensen for lenge, og jeg vet at jeg lettere kan få en slags blødning da. Og har slitt litt med småblødninger innimellom det siste året. Men jeg har jevnlig sjekket meg for klamydia etter partnerbytte, med negativte tester.

Så er det noen som kjenner til symptomene hans? Og er det virkelig mulig å ha klamydia uten symptomer som jeg? Hadde jo tenkt jeg hadde vært plaget med svie, mer blødniner og vondt i magen.

Men vi snakket også om at vi hadde hatt analsex, og det uten kondom. Det er jo en del bakterier der, så kan det være en mulighet for at noe har "klusset" seg til pga. det? Og hva kan det i såfall være?

Jeg kommer jo selvfølgelig til å teste meg. Ringer legen på mandag for å få time. Men er det ikke litt rart at legen hans ikke sjekket han for klamydia der og da?



Anonymous poster hash: 68126...961
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

syns det var rart at han ikke tok klamydiatest siden han er sexuelt aktiv.

det er veldig sjeldent at jenter har symptomer, da skal du ha det veldig lenge i så fall.

godt du tar ansvar å tester deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene han hadde hørtes mer ut sombitestikkelbetennelse enn klamydia, er nok derfor legen ikke foreslo å ta urinprøve og sjekke for klamydia der og da.

Jeg også synes at det ikke høres helt ut som klamydia siden han ikke hadde andre symptomer. Han hadde vist ganske vonde smerter og sa at han "løp til legen" og så til legevakten pga. legen var stengt. Så det må jo ha vært litt ille, i tillegg går han ikke til legen med mindre det virkelig er noe. Og klamydia er vel ikke så vondt? Men tror han fikk noen andre tabletter også for evt. betennelse.

Anonymous poster hash: 68126...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordavind

Jeg også synes at det ikke høres helt ut som klamydia siden han ikke hadde andre symptomer. Han hadde vist ganske vonde smerter og sa at han "løp til legen" og så til legevakten pga. legen var stengt. Så det må jo ha vært litt ille, i tillegg går han ikke til legen med mindre det virkelig er noe. Og klamydia er vel ikke så vondt? Men tror han fikk noen andre tabletter også for evt. betennelse. Anonymous poster hash: 68126...961

Tror ikke det er vanlig å ha så store smerter ved klamydia. Høres mer ut som det jeg skrev i det første svaret. Ved klamydia kan det heller være litt svie og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Jeg også synes at det ikke høres helt ut som klamydia siden han ikke hadde andre symptomer. Han hadde vist ganske vonde smerter og sa at han "løp til legen" og så til legevakten pga. legen var stengt. Så det må jo ha vært litt ille, i tillegg går han ikke til legen med mindre det virkelig er noe. Og klamydia er vel ikke så vondt? Men tror han fikk noen andre tabletter også for evt. betennelse.

Anonymous poster hash: 68126...961

klamydia hos menn: Betennelse i urinrøret er et viktig symptom hos menn. Det vil ofte komme et klart sekret fra urinrøret og det kan være kløe og svie ved vannlating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste nettopp om bitestikkelbetennelse. Symptomene hans var noe like. Også stod det at det kunne skyldes e.coli. Og det er jo mulig siden vi hadde analsex uten kondom. Håper egentlig det er det, er litt redd for kjønnssykdommer :P

Uansett så skal vi fra nå av alltid bruke kondom når vi har analsex. Er jo mest hygienisk uansett.



Anonymous poster hash: 68126...961
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer også på noe annet. Jeg tenker å bestille en time hos legen, siden jeg uansett skal ta opp andre ting. Og hos legen så er toalettet utenfor, på venterommet. Før når jeg har tatt slike tester, så har jeg måttet gå ut fra legen med testen og inn på toalettet og levere testen i luken. Det er jo litt innlysente hva skal skal da.

Er det ok å spørre legen om få ta testen inne på kontoret? Er jo slikt forheng der med gyn.stolen jeg evt kan stå bak. Har alltid vært et par kjente på venterommet når jeg har vært der, er ganske lokalt.



Anonymous poster hash: 68126...961
Lenke til kommentar
Del på andre sider

analsex uten kondom er nasty :kvalm:

Er nok enig der. Har alltid brukt kondom ellers, men så var det akkurat den gangen vi ikke hadde kondom. Vasket oss grundig osv. Men nå vet vi hvertfall at det ikke blir noe analsex uten kondom fremover.

ts

Anonymous poster hash: 68126...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...