AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #21 Skrevet 23. november 2013 ingen som har pepperspray bør begynne å føle seg trygge, da dette bare er en falsk trygghet. Det er få kvinner som klarer å kjempe i mot når en sterk voksen mann løper opp til dag bakfra og påfører et sterkt slag i hode, eller på annen måte legger dere i bakken. Gjerne gjemmer de seg slik at man ikke ser de komme. Sjansen er stor for at du ikke rekker å spraye/treffe før overgriperen har tatt fra deg sprayen og 1. bruker den på deg, 2 kaster den. I et basketak med en-flere menn er sjansen for at en normal kvinne vinner/klarer å få frie hender til å spraye liten. Ikke hør på musikk når man går alene, hold dere til opplyste gater, ta følge, ta taxi, gå heller en lengre omvei der det er biler og lyst hele tiden i steden for å snarveier, gå veldig raskt, se dere omkring hele tiden, skift gate når noen kommer mot dere, ta "følge" med fremmede kvinner/par ol. på veien hjem. Anonymous poster hash: 5bb2d...000
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #22 Skrevet 23. november 2013 Og ja, det er tåregass, ikke pepperspray. Ganske mye mer effektivt. Anonymous poster hash: 41d78...031 Nei tåregass er ikke mer effektivt enn pepperspray. Jeg har prøvd begge deler i militæret og peppersprayen var både mye verre og ikke minst satt effekten i MYE lenger. Også har man jo også bedre rekkevidde og et mer målrettet angrep (ikke får det på deg selv) med pepperspray. Anonymous poster hash: a881f...59b 1
Gjest meh Skrevet 23. november 2013 #23 Skrevet 23. november 2013 ingen som har pepperspray bør begynne å føle seg trygge, da dette bare er en falsk trygghet. Det er få kvinner som klarer å kjempe i mot når en sterk voksen mann løper opp til dag bakfra og påfører et sterkt slag i hode, eller på annen måte legger dere i bakken. Gjerne gjemmer de seg slik at man ikke ser de komme. Sjansen er stor for at du ikke rekker å spraye/treffe før overgriperen har tatt fra deg sprayen og 1. bruker den på deg, 2 kaster den. I et basketak med en-flere menn er sjansen for at en normal kvinne vinner/klarer å få frie hender til å spraye liten. Hvis du faktisk ser på fakta så ser man at dette bare er tull, de aller fleste som stritter i mot slipper unna, og det uten å eskalere situasjonen til f.eks mer omfattende voldsbruk. Hvis man er litt bevisst på hva en burde gjøre og har et selvforsvarsvåpen så skal man lete lenge etter den voldsmannen som tør å gjøre noe. Hyling + stikk mot øyne/spark i ballene/selvforsvarsspray evt andre "skitne" kampteknikker som fungerer som styrkemultiplikatorer hvis de brukes, vil i de aller fleste tilfeller være nok til å få en angriper til å stikke.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #24 Skrevet 24. november 2013 Jeg har kjøpt med meg sterk pepperspray fra USA, og jeg kunne ikke gitt mer faen i at det er ulovlig. Jeg kommer ikke til å bruke den med mindre jeg er i ferd med å bli overfalt. Anonymous poster hash: 263e9...469 2
Gjest meh Skrevet 24. november 2013 #25 Skrevet 24. november 2013 Jeg har kjøpt med meg sterk pepperspray fra USA, og jeg kunne ikke gitt mer faen i at det er ulovlig. Jeg kommer ikke til å bruke den med mindre jeg er i ferd med å bli overfalt. taser > pepperspray.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå