AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Er det lov til å ha pepperspray her i Norge? Og hvor kan man eventuelt få tak i det? Jeg kan ikke alltid kan unngå å bevege meg offentlig etter mørkets frembrudd, og jeg føler meg veldig utrygg for tiden. Det hadde vært godt med en form for beskyttelse. Anonymous poster hash: 976b5...165
Gjest Chloe87 Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Ja, noen typer så. Du får kjøpt det på nettet vet jeg. Selv har jeg Nato pepperspray som jeg har kjøpt i Syden, veldig sterk, ulovlig i Norge, men det blåser jeg i, jeg vil beskytte meg selv. Voldsalarm tror jeg du får kjøpt i vanlige butikker ved kassa.
Gjest Chloe87 Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Er det lov til å linken til webside her inne? http://www.kbprodukter.no/ Du får kjøpt der.
Geralt Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 (endret) Du får kjøpt noe sånn forsvarsspray med farge på teknikk magasinet. Men i hvilken situasjon ser du at det kan være nødvendig? Du klarer ikke å finne den fram fra vesken når du blir angrepet uansett. Så hvis du ikke planlegger å dra den frem hver gang du ser en person du tror KANSKJE skal angripe er du like langt. Endret 22. november 2013 av Geralt
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Du får kjøpt noe sånn forsvarsspray med farge på teknikk magasinet. Men i hvilken situasjon ser du at det kan være nødvendig? Du klarer ikke å finne den fram fra vesken når du blir angrepet uansett. Så hvis du ikke planlegger å dra den frem hver gang du ser en person du tror KANSKJE skal angripe er du like langt. Jeg ville alltid hatt den i hånden, sannsynligvis med hånden i lommen så den ikke var synlig for andre. Anonymous poster hash: 976b5...165 3
Gjest Chloe87 Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Jeg ville alltid hatt den i hånden, sannsynligvis med hånden i lommen så den ikke var synlig for andre. Anonymous poster hash: 976b5...165 Det er det jeg alltid gjør når jeg går ute alene om kvelden, har den i jakkalomma med hånda klar rundt den.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Er det lov til å linken til webside her inne? http://www.kbprodukter.no/ Du får kjøpt der. Takk! Er du sitter på at denne er lovlig? Jeg ser de skriver at den er det, men hadde vært greit å få bekreftet utenfra. Anonymous poster hash: 976b5...165
Geralt Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Det er det jeg alltid gjør når jeg går ute alene om kvelden, har den i jakkalomma med hånda klar rundt den. OK, det forklarer mer hvorfor dere anser den som nyttig :D .
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Nei pepperspray er ikke lov i Norge. Det rammes av våpenloven. Og det som kalles "forsvars spray" og er lovlig i Norge er noe helt annet enn pepperspray og er MYE mindre effektivt.Anonymous poster hash: a881f...59b
Larsern Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Pepperspray omfattes visstnok av våpenloven og er ulovlig å inneha uten særskilt tillatelse, men det er mulig at det finnes andre typer sprayer med andre virkestoffer som går utenom denne regelen. Uansett, blir man som kvinne tatt med pepperspray i veska så tviler jeg på at man får sterkere reaksjon enn et forenklet forelegg. Sannsynligvis blir den bare konfiskert. Så hva skal man gjøre? Det blir et spørsmål om moral og nytteverdi. Skal man være en god borger og gi fra seg muligheten til et effektivt forsvar eller skal man gjøre det man kan for å kunne ferdes trygt? Do the math.. 4
Larsern Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Nei pepperspray er ikke lov i Norge. Det rammes av våpenloven. Og det som kalles "forsvars spray" og er lovlig i Norge er noe helt annet enn pepperspray og er MYE mindre effektivt.Anonymous poster hash: a881f...59b Voldtekt er heller ikke lov i Norge, det rammes av bl.a. straffeloven. Hadde jeg vært kvinne så hadde jeg gitt blanke i at pepperspray er forbudt. Folk må begynne å gi litt mer faen i lover og regler. Tenke sjøl. 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Voldtekt er heller ikke lov i Norge, det rammes av bl.a. straffeloven. Hadde jeg vært kvinne så hadde jeg gitt blanke i at pepperspray er forbudt. Folk må begynne å gi litt mer faen i lover og regler. Tenke sjøl. Så du oppfordrer til voldtekt? Jeg forstår ikke helt... Du kan søke politiet om å få tillatelse om ha tåregass på sprayboks. Mamma hadde det etter en litt "lei og voldsom" skillsmisse med min far. Og ja, det er tåregass, ikke pepperspray. Ganske mye mer effektivt. Anonymous poster hash: 41d78...031
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 I Sverige selges pepperspray helt lovlig. Jeg skal ha den klar i den ene hånda og en lommekniv i den andre, i tilfelle jeg blir overfalt. Kniven stikker jeg hardt i pungen på overfallsmannen hvis nødvendig. Anonymous poster hash: 1040f...b5f 1
Gjest sophia21 Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 Pepperspray er ikke lov nei, men fins en svensk(?) nettbutikk som heter spyshop, som har både forsvarsspray med farge og overfallsalarmer. Det pleier å stå hvilke sprayer som er lovlige i Norge der.
Gjest HappyWaffle Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 de selger selvforsvarsspray på clas ohlson
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #16 Skrevet 22. november 2013 de selger selvforsvarsspray på clas ohlson But it's not the normal kind... den i Sverige er mye sterkere. Anonymous poster hash: 1040f...b5f
Gjest HappyWaffle Skrevet 22. november 2013 #17 Skrevet 22. november 2013 But it's not the normal kind... den i Sverige er mye sterkere. Anonymous poster hash: 1040f...b5f det kan hende men om vi i norge bruker det som her er ulovlig pepperspray, så er det heller offeret her som vil få svi om raneren eller hva det er blir skadet av sprayen. ja, vi har sære regler har selv snakket med en politimann om dette da jeg selv har hatt sånn spray å ville forsikre meg om rettighetene mine ved bruken.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 Kan noen av dere si noe om denne? Noen som har erfaringer med den? Anonymous poster hash: 976b5...165
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Hvis dere går med hendene i lommen og noen tar rundt dere bakfra så rekker du ikke ta ut hånden og spraye. Da er det bare ett hardt kakk i hodet, så er du bevisstløs før du vet ordet av det... Husk også at pepperspray ikke bare rammer dem som blir sprayet, i ett lett kaotisk basketak er sjansen for at du får noe av dunsten i øynene stor, og da ser ikke du heller noe og vil ikke klare å løpe vekk. Anonymous poster hash: e06f7...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Hvis dere går med hendene i lommen og noen tar rundt dere bakfra så rekker du ikke ta ut hånden og spraye. Da er det bare ett hardt kakk i hodet, så er du bevisstløs før du vet ordet av det... Husk også at pepperspray ikke bare rammer dem som blir sprayet, i ett lett kaotisk basketak er sjansen for at du får noe av dunsten i øynene stor, og da ser ikke du heller noe og vil ikke klare å løpe vekk. Anonymous poster hash: e06f7...a9f Jeg ser meg alltid rundt HELE tiden når jeg går alene. Anonymous poster hash: 976b5...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå