Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ha eksamen nå på mandag i psykologi 2.

Forberedelsestema er: Roller og rolleforventninger.

Er det noen som skal ha samme eksamen, eller noen som har noen tips på emnet. Hva en bør fokusere på å lese/skrive i eksamenen.

Eksamenen er skriftlig og går over fem timer.

Takker for hjelp! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha samme eksamen, og lurer på det samme. :)

Anonymous poster hash: d4d75...dab
Skrevet

Jeg skal også ha den eksamen! Har skrevet opp hva roller er, men det står ikke så mye i boka eller på nett om rolleforventninger. Hvordan skal du forberede deg? :-)

Skrevet

Er dette roller som i kjønnsroller? Roller man har i forhold til alder o.l.?

Har studert en del psykologi, (master), men dette er vel på videregående?

Anonymous poster hash: b5a8c...04a
Skrevet

Er dette roller som i kjønnsroller? Roller man har i forhold til alder o.l.?

Har studert en del psykologi, (master), men dette er vel på videregående?

Min eksamen er i alle fall på videregåendenivå.. jeg fikk forberedelsen i går og der står det:

Forberedelse, tema:

Roller og rolleforventninger:

• Under forberedelsen skal du arbeide med relevante kompetansemål i læreplanen og tilhørende psykologiske begreper og teorier som kan brukes til å diskutere emner og problemstillinger knyttet til temaet roller og rolleforventninger.

men jeg har sett litt på rolleforventninger, og det er ikke så mye om det i boken eller på nett..

Skrevet

Uten å ha sett pensum på videregåendenivå, så tenker jeg at det handle rom hvilke roller samfunnet har til mennesker. Og hvilke rollerforventinger som er, det kommer an på hvilket kjønn man har, hvor gammel man er, hvor man kommer fra, familie osv.

Tenker på roller i forhold til den rollen man har som barn, som tenåring, som voksen og som gammel. Hvilke roller man har innenfor skole, vennegjengen, arbeidsliv, familieliv. Roller i forbindelse med kjønn.

Skrevet

Skulle vi svare på begge oppgavene, eller velge mellom Oppgave 1 og Oppgave 2? Ble plutselig VELDIG usikker rett etter jeg hadde levert besvarelsen, og nå jeg er redd for å stryke fordi jeg kun besvarte en? Jeg kan ikke ha vært så lite oppmerksom? :O

Anonymous poster hash: d4d75...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...