Gå til innhold

Såre brystvorter


murmeldyret

Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere som er gravide, og som hadde såre brystvorter som symptom.

Var hele brystvorten sår? Var det veldig sårt/ømt, eller bare litt? Hvor tidlig fikk dere disse symptomene?

Jeg tror egentlig bare jeg innbiller meg litt sårhet for tiden. Men selve "knoppen" er ikke sår, det er bare rundt.

Egentlig tror jeg det bare er BH'en min som er litt stram (push up).

Det kjennes mest med en gang jeg tar av meg den. Etter jeg har sovet uten BH, kjenner jeg nesten ingen ting.

Jeg har bare ikke lagt sånn merke til dette før.

Jeg var ikke sår sist jeg ble gravid.

Er sikker sår fordi jeg kjenner etter hele tiden :oops: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er mest sår på selve vorta jeg og det er helt grusomt.men hele puppen er jo øm da, så puppekosing er det ikke mest av for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke sår, men de var så ømme at jeg ikke klarte å ha dyna over om natta!!! Og det var området rundt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke noe spesielt sår eller øm, men jeg kunne merke det når jeg tok av bh det var nesten som en befrielse. Ellers så er jeg i uke 19 og har blitt veldig sår på selve vorta, ikke godt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sår, men de er veldig ømfintlige. (Går rundt med stive brystvorter hele tiden). Fikk et godt råd av min svigermor i helgen, å gni et froté håndkle over brystvortene for å gjøre de mindre sensitive og for å gjøre de hardere (lettere å amme).

Skal prøve det og se om det blir noen endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linemor skrev:

jeg er mest sår på selve vorta jeg og det er helt grusomt.men hele puppen er jo øm da, så puppekosing er det ikke mest av for tiden
:enig_animasjon:

Hos meg er det også området rundt som er mest ømt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo veldig kort i hele graviditeten, da (bare 6 uker), men jeg har merket at puppene nesten føles hovene, og brystvorten ("knoppen") er veldig sensitiv (blir veldig lett stiv, og det er litt vondt når jeg tørker meg etter dusjen etc.).

Det har riktignok roet seg litt nå, så egentlig er jeg litt redd for at noe er galt (kanskje overhysterisk, men har jo hørt at det kan være et tegn på MA at gravid-symptomene forsvinner...). Ja ja, det var et sidespor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk litt såre brystvrter i ca veke 6, og så vart det berre verre og verre. No går eg rundt med såre og harde brystvorter heile tida, og er nesten blitt litt vant med de :ler: Brysta er også blitt kjempe mørke, men det trur eg ikkje eg vart før i veke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig såre brystvorter opp til ca 3 mnd.. Fant at det ga seg omtrent samtidig som kvalmen.. Men bh var IKKE morsomt i løpet av de tre mnd, det kan jeg love deg!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...